Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tümü

Memura Yapılan Gerçek Zam %12.4'tür

Hükümet sözcüsü ve Adalet Bakanı Cemil Çiçek, 13.10.2003 Pazartesi günü yapılan Bakanlar Kurulu toplantısı sonrasında kameraların karşısına geçti ve hükümetin memurlara 2004 yılının ilk altı ayında %6, ikinci altı ayında %6 olmak üzere %13.8 zam yapacağını ve 2003 yılında bir defaya mahsus olmak üzere 160 milyon liralık tazminat verileceğini söyledi. Ancak, resmi Bakanlar Kurulu Kararı yayınlanmayana kadar kesin bir şey söylemek mümkün olmamakla beraber yapılan hesaplamalarda önemli bir hata göze çarpmaktadır. Bu da %6+%6 zammın bileşik tutarının %13.8 yapmadığıdır. Hükümet sözcüsü Cemil Çiçek tarafından birinci ve ikinci altı ay yapıldığı belirtilen zam eğer bir dil sürçmesinden kaynaklanmıyorsa gerçek anlamda %12.36'ya tekabül etmektedir. Ancak kanımızca hükümet 2003 yılında bir defaya mahsus olmak üzere verdiği 160 milyon liralık zammı 2004 yılı ortalama maaş hesaplamaları içine de dahil etmektedir. Oysaki bu miktar hiç bir maaş kalemine (maaş katsayısı, taban aylık katsayısı, gösterge vb.) yansıtılmadan bir defaya mahsus olarak verilecektir. Bu nedenle Maliye bürokratlarının bu miktarı 2004 yılı ortalama maaşlarına dağıtarak bulduğu %13.8 rakamı yanlıştır.
15 Ekim 2003 12:07
Yazdır

Memura Yapılan Zam Gerçek Zam %12.36'dır

Hükümet sözcüsü ve Adalet Bakanı Cemil Çiçek, 13.10.2003 Pazartesi günü yapılan Bakanlar Kurulu toplantısı sonrasında kameraların karşısına geçti ve hükümetin memurlara 2004 yılının ilk altı ayında %6, ikinci altı ayında %6 olmak üzere %13.8 zam yapacağını ve 2003 yılında bir defaya mahsus olmak üzere 160 milyon liralık tazminat verileceğini söyledi. Ancak, resmi Bakanlar Kurulu Kararı yayınlanmayana kadar kesin bir şey söylemek mümkün olmamakla beraber yapılan hesaplamalarda önemli bir hata göze çarpmaktadır. Bu da %6+%6 zammın bileşik tutarının %13.8 yapmadığıdır. Hükümet sözcüsü Cemil Çiçek tarafından birinci ve ikinci altı ay yapıldığı belirtilen zam eğer bir dil sürçmesinden kaynaklanmıyorsa gerçek anlamda %12.36'ya tekabül etmektedir. Ancak kanımızca hükümet 2003 yılında bir defaya mahsus olmak üzere verdiği 160 milyon liralık zammı 2004 yılı ortalama maaş hesaplamaları içine de dahil etmektedir. Oysaki bu miktar hiç bir maaş kalemine (maaş katsayısı, taban aylık katsayısı, gösterge vb.) yansıtılmadan bir defaya mahsus olarak verilecektir. Bu nedenle Maliye bürokratlarının bu miktarı 2004 yılı ortalama maaşlarına dağıtarak bulduğu %13.8 rakamı yanlıştır.

160 milyon'un 2004 yılı maaşlarına yansıtılması, iki nedenle daha yanlıştır.

Birincisi, 2003 yılı maaş artışı hesaplamalarında Maliye bürokratları ilk kez sosyal yardımları (aile yardımı, çocuk yardımı) maaş hesabına dahil etmişlerdir. Bu nedenle memur maaşlarına 2003 yılında yapılan zam, tüm memurlar evli ve iki çocuklu kabul edilerek, söylenmektedir. Oysaki bugüne kadar ülkemizde hiç bir zaman sosyal yardımlar maaş hesaplamalarının içine dahil edilmemiştir.

Yine bilindiği üzere, bir önceki hükümet tarafından 2002 yılında verilen 100 milyon liralık seyyanen zammın 25 milyon lirası 2003 yılı ocak ayı başında bir defada verilmişti. Ancak, 2003 yılı maaş hesaplamalarında bu rakam da dikkate alınmaktadır. Yani hükümet bir önceki hükümetin verdiği zammın bir kısımını (25 milyon lirasını) kendi döneminde verildiği için kendi hesaplamaları içinde göstermektedir.

İşte bahis konusu edilen 160 milyon liralık zam, 2003 yılı maaş hesaplarındaki gerçek artışı bulmak amacıyla ortaya çıkan tartışmalarda, kayıpları telafi amacıyla hükümet tarafından konfederasyonlara önerilen bir zamdır. Bu zammın bu nedenle 2004 yılı maaş hesaplamalarına dahil edilerek bir rakam telafuz edilmesi uygun değildir.

Bu bağlamda yapılan zam, gerçek anlamda, yaklaşık olarak söyleyecek olursak, %12,4'tür.

Bu haber 3,379 defa okundu.
YORUMLAR
Bu habere henüz yorum yapılmamış.
İlk yorumu siz ekleyin.
ARŞİV