Kızılay: 150 bin kişiye 'Kızılay Kart' dağıtıldı

Türk Kızılayı Başkanvekili Kınık: - "Kızılay'ın Suriye'nin içindeki insanlara yönelik yardımları bir milyar lirayı geçti" - "150 bin kişiye 'Kızılay Kart' dağıtıldı. Kamplarda kalan insanlara 300 milyon lirayı aşan maddi yardım yaptık"

Kaynak : Anadolu Ajansı
Haber Giriş : 06 Aralık 2015 14:01, Son Güncelleme : 27 Mart 2018 00:42
Kızılay: 150 bin kişiye 'Kızılay Kart' dağıtıldı

Türk Kızılayı Başkanvekili Dr. Kerem Kınık, Suriye içindeki insanlara yönelik yardımların bir milyar lirayı geçtiğini belirterek, önümüzdeki dönemde insani yardımların artarak devam edeceğini söyledi.

Kınık, Türk Kızılayı'nın, Suriyelilere yönelik gerçekleştirdiği yardım faaliyetleri hakkında AA muhabirine bilgi verdi.

Hem Suriye'nin içinde yaşayanlara hem de Türkiye'deki sığınmacılara yönelik yardım faaliyetlerinin kesintisiz sürdüğünü dile getiren Kınık, "Yaklaşık 4,5 yıldır devam eden bu faaliyetlerimizin sonucunda, Kızılay'ın Suriye'nin içindeki insanlara yönelik yardımları bir milyar lirayı geçti. Bunlar, 'sıfır noktası yardımları' dediğimiz, yani Türkiye'nin sınırdan karşı tarafa gerek Kızılay gerekse diğer sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte gerçekleştirilen insani faaliyetleridir" diye konuştu.

Türkiye'de yaşayan sığınmacılara yönelik de çok boyutlu yardım faaliyetleri olduğunu aktaran Kınık, "150 bin kişiye 'Kızılay Kart' dağıtıldı. Kamplarda kalan insanlara 300 milyon lirayı aşan maddi yardım yaptık" ifadelerini kullandı.

Kınık, kampların dışındaki Suriyelilerin de benzer şekilde maddi yardımdan faydalanmaları için yeni bir uygulama başlattıklarını belirterek, 5 bin 500 insana 5 milyon lira yardım dağıttıklarını anlattı. Bu yardımdan faydalananların daha çok yaşlılar, dullar ve hastalar olduğunu aktaran Kınık, kampların dışında kalanlara yönelik "Kızılay Kart" uygulamasını yaygınlaştıracaklarını bildirdi.

Kerem Kınık, "Önümüzdeki dönemde kampların dışında yani kiraladıkları evlerde kalan 50 bin insana ulaşmayı hedefliyoruz. 50 bin insana 'Kızılay Kart' dağıtarak, 130 milyon lira maddi destek sunmayı planlıyoruz" dedi.

"Suriyeliler için toplum merkezleri açılacak"

Suriyelilere insani yardımların ulaştırılması projelerine Dünya Gıda Programı (WFP) ve Avrupa Birliği'nin bazı birimlerinin dahil olduğunu söyleyen Kızılay Başkanvekili Kerem Kınık, "Bunun dışında Kızılay'ın Suriyelilere yönelik toplum merkezleri projesi var. Bunlar şimdilik Şanlıurfa ve İstanbul'da faaliyet gösteriyor. Yakın zamanda 5 ilde daha toplum merkezleri hayata geçirilecek. Bu merkezlerde, Suriyelilere dil ve insan hakları, uyum ve meslek edindirme konularında eğitim verilecek. Bu daha çok gençlere ve çocuklara yönelik olacaktır" bilgisini verdi.

Kınık, Rus uçaklarının Suriyeli Türkmenlere yönelik bombardımanın ardından özellikle Bayırbucak'ta kalanlara yönelik yeni yardım kampanyaları başlattıklarını anlattı. Mazlumları asla yalnız bırakmayacaklarını vurgulayan Kınık, şunları kaydetti:

"Rus saldırılarıyla içeride yeni büyük bir sıkıntı baş gösterdi. Bayırbucak'ta doğrudan 25 bin insanı etkileyen bir sorun var sınırın diğer yakasında. Kasım ayının ortasından bu yana bombaların altında yaşam mücadelesi veren insanlara her gün 7 bin ekmek pişirip, karşı tarafa geçiriyoruz. Ayrıca 4 bin kişi için de sıcak yemek gönderiyoruz. Türkiye'ye geçerek kamplarda yaşayan Türkmen sayısı da 5 bini geçmiş durumda. Her gün 10 tır yardım malzemesi, Kızılay üzerinden Bayırbucak Türkmenlerine ulaştırılıyor.

Şu anda şubelerimizde büyük hazırlıklar yapılıyor. Birçok yardım kuruluşunun da benzer faaliyetleri söz konusudur. Gönderilen tırlarda daha çok battaniye, yatak, kışlık giyecek, hijyen malzemeleri var. Bunları hiç bekletmeden özellikle kış öncesinde insanların eline geçmesi için çaba gösteriyoruz. Bölgeye yakın zamanda 2 bin 283 çadır ulaştırdık. Sonuç olarak Suriye halkı mazlumdur. Rejim güçleri ve Rus uçaklarının bombaları altında ölüm kalım savaşı veriyorlar. Türk Kızılayı olarak mazlumları yalnız bırakmayacağız."