zeynep ferda 17 Eylül 2011 10:55

sanki bütün yazıyı ayça öğretmene yazmışım gibi olmuş. sadece atamalarla ilgili kısmı ayça öğretmene yazmıştım. yazısında çokda ters bir şey yok. açıklık getirmek istedim.

başka forumlarda okul öncesi eğitimini küçümseyen ve o.ö. öğretmenini aşağılayan yazılardan sonra patladığım nokta burası oldu arkadaşlar.

0 0 Şikayet Et
zeynep ferda 17 Eylül 2011 08:39

ayrıca ülkede okul öncesi öğretmeni açığının çok olması herkesin atandığı anlamına gelmesin. ayça öğretmen, ben 61 puan aldım ama atanamadım. bir arkadaşım 65 le atanamadı. haziran ve temmuzda olan olağanüsü atamaları baz almayın lütfen. atama kriterlerine uymayan atamalardı bunlar. milli eğitim bu açığı ücretli öğretmenlerle kapatmaya çalışıyor ki bunu sizde biliyorsunuz. bazı branşlarda taban puanı bile yok. ama siz sadece okul öncesi öğretmenleriyle uğraşıyorsunuz. okul öncesi eğitimi hakettiği önemi yeni yeni kazanmaya başladı ki bu Türkiye için geç bile kalınmış bir adımdır. neden şimdi okul öncesi öğretmenlerini çekemyiorsunuz.

0 0 Şikayet Et
zeynep ferda 17 Eylül 2011 07:17

ücretli öğretmenliğin yapılmaması gerektiği konusu çok doğru. bir ülkenin refahı, kalitesi eğitime verdiği önemle anlaşılır. fakat işsiz kalan ve çalışmak zorunda olan öğretmen adaları için bu meşru bir oldur. kimsenin de buna bir şey demeye hakkı yok. bu konuda birlik oluşturmak ne azıkki çok zor.

diğer taraftan 6 yaşındaki bir çocuğa eğitim veren bir öğretmenin 5 yaşındaki bir çocuğa da rahat eğitim verebilmesi onun biraz mesleki anlamda kendini geliştirmiş olmasına bağlı. bu anlamda lise mezunu çocuk gelişimi bir kişiden öncelikleri olması gerektiğine katılmıyorum. zira çocuk gelişiminde 72 a dönüm noktasıdır. bu aydan itibaren çocuk farklı bir gelişim basamağına girer. 72 ay üzeri çocuk eğitimi konusunda eğitim almış bir öğretmenin 72 ay öncesi çocuk eğitimini de kolaylıkla başarmasını bekleyemezsiniz. ben okul öncesi mezunuyum. "6 yaşını eğiten bir öğretmen 5 yaşıda çok rahat eğitir" mantığıyla düşünürsek sizce ben başarılı bir ilkokul öğretmeni olabilirmiyim? her kes öncelikle eğiim aldığı alanda başarılı olabilir. yan dallardada olamaz dnemez. ama önceliklidir demek yanlış olur.

0 0 Şikayet Et
haktan41 30 Ağustos 2011 00:00

Şu öğretmen olmayıp ta sırf iş bulamadığı için öğretmenlik yapanlar bir de neden ahkam kesiyorlar burada ben onu anlamıyorum. Eğitim fakülteli olunca eğitim bilimleri sınavı çok mu kolay geçmesi lazım fatih arkadaşıma sesleniyorum. Bırakın ya ücretli öğretmenliği sadece para kapısı olarak gören mühendislik okuyanlar bir de iki yıllıklar. Ne anlarsınız siz öğretmenlikten... Devletin ayıbı işte her önüne geleni çocuklarımızın başına dikiyor...

0 0 Şikayet Et
oylulu 19 Ağustos 2011 13:18

Herkes kendi işini yapsın diyenleri anlayabilmek su sistemde ne yazıkki mümkün değil 4001 alımları da durdurulsun mademki öğretmen olmayanların öğretmenlik yapması tabiki iyi bişey değil fakat insanlar işsiz sistem bunları calışmaya zorunlu olarak itiyor tıpkı öğretmen bir insanın 4001 den terch yapması gibi

0 0 Şikayet Et
nnnnnn6 06 Ağustos 2011 03:10

ücretli öğretmenlik kaldırılmalıdır.. ne yazıkki öğretmen olup olmama durumu sadece 5 saate dayanan bir sınavla ölçülmekte sonucundada öğretmenlik sıfatı verilmektedir. okul öncesi öğretmenliği de diğer tüm öğretmenlikler gibidir küçümsenmemelidir başta meb atamada görevli olan kişiler bu konuda bilinçsizdir. kpss ile atanmaya gelince min puanlar 50 yı 60 ı görüyor diye bu bölümü başarısız görmek de doğru değildir kaldıki başarı, mesleki başarı bu sınavla ölçülemez.

hiçbir öğretmen de gerekli eğitimi almadan farklı branşta yeterli eğitimi veremez zaten mümkün olsaydı öğretmenliklerin süresinin 4 yıldan aza inmesi gerekirdi.

malesef ücretli öğretmenliğe karşı çıksamda başvuracaklardan biriyim para kazanmak durumundayım. en azından bir sınıfı farklı branştan kurtarırım. özel kurumlarda da başta koyulan şartlardan dolayı çalışamam. atamaların heran yabilabilecek olması çalışma durumumuzu da kısıtlamaktadır. atamaların senede bir yapılması kararlaştırılıp tekrar tekrar değiştirilmektedir. derslerin boş geçmemesi için farklı arayışlar içine gireceklerine yeterli sayıda atama yapmaları bununda nezman ve hangi şartlarda olacağını önceden belirleyerek herşeyi baştan netleştirmeleri en doğru karar olacaktır. (sanırım tüm bu karmaşayla yeni nesil(öğrencilerimiz)den eserimiz diye bahsetmek oldukça zor görünüyor)

0 0 Şikayet Et
çilo 03 Ağustos 2011 22:30

ben mat . öğret. den mezun oldum .2007 de 3 ay kadar ücretli olarak çalıştım ilköğretim 2.sınıflara eğitim verdim.en güzel günlerimdi hayattan çok zevk aldım.mutlugun çizgilerini o çocuklarda gördüm. fakat işin idari boyutu ilçe milleğitie gittiginde kıymetsizliğini yüzüne vuruyorlar resmen.aldıgın maaş ve yatırılan sigorta bunun birer resmi zaten.şimdi kara kapısında kapısında bir sürü şaçma sapan görüyorum ve meb den farklı değil.bunun için devletin birçok kurumunda ciddi aksaklıklar var.bunların düzelecegi günü de görecegimi zannetmiyorum.Allah bu ülkede atanamyan öğretmenlere yardımcı olsun.

0 0 Şikayet Et
durdu80 03 Ağustos 2011 22:19

kesinlik ücretli öğretmenlik rezaletinin kaldırılmasıiçin bişeylr yaılmalı.arkadaşlar lütfen ciddi ciddi düşünün hepimiz bu iş ,çin başvurmazsak bu adamlar ne yapıcak düşünün ona göre hareket edin lütfen.inanın biçoğu gibi benimde işe çok ihtiyacım var ama böle bir organizasyon olursa sonuna kadar katılırım.

0 0 Şikayet Et
duyguca 03 Ağustos 2011 21:25

aklıma takılan bişey var.kpss den 45 puan bile alan anaokulu öğretmeni olarak sözleşmeli yada kadrolu olarak atandı.burada yüsretli öğretmenliği eleştiren arkadaşlar 50 puan bile alalmışlar mı.yazık.adını soyadını yazan kafadan 50alır be.bunlara mı çocuk emanet edilir.lisans mezunuymuş.hıh

0 0 Şikayet Et
vakum 03 Ağustos 2011 20:19

maddeler arasına sokaktan geçeni eklemeyi unutmuşlar.

0 0 Şikayet Et
12345