ımgenurtopoglu 27 Şubat 2017 19:54
Alan sınavlarını çok gereksiz buluyorum. Bunun yerine üniversitede öğrenmenlik bölümünü seçerken daha yüksek puanlarla alınmalı. En azındsn bu kadar gereksiz ve zor bir sınava girmek zorunda kalınmaz. böyle bir sınav yapılacaksa da gerçekten öğretmenin bilgilerini ölçecek bir sınav yapılmalı. Sınavda özellikle mülakatın olması çok gereksiz ve ayrıcalık yapıldığını düşünüyorum. yani bana kalırsa kendi tanıdıklarını alıyorlar. yine sınavdan ne kadar yüksek alırsan al bir işe yaramıyor. internet sitelerindeki haberlerden okuyup görüyoruz. mülakattaki hocalar kendi isteğine bağlı puanlar veriyorlar. Sınava istediğin kadar çalış onlar düşük verdiyse yine atanamıyorsun. Yani sınavı gereksiz buluyorum. Sınav yapmak zorunlu ise madem mülakatın kaldırılması ve sınava öğretmenlerin gerçek bilgilerini ölçecek düzeyde yapılmasını isterdim.
1 3 Şikayet Et
yd_020982 02 Şubat 2017 17:17
kendini geliştirecek kardeşim. ne demek öğretmenlerin suçu değil..
Yetersiz olmak ogretmenlerin sucu degil ki, o ogretmenleri yetistirenlerin sucu
aliyilmaz76, 2 yıl önce
3 1 Şikayet Et
martin.35 02 Şubat 2017 14:06
Bu kimin umurun da. Hükümetin mi? Muhalefetin mi? 2 yıl önceki Haziran ayındaki genel seçimde AKP, CHP ve MHP dahil hiçbir parti Eğitim de kaliteyi arttırmaya dahi en ufak bir proje açıklamadılar. Tek yaptıkları şu kadar öğretmen atadık veya atayacağız gibi komik vaat içeren söylemlerdi. Boş propaganda. Zaten sen onu atamak zorundasın. Hükümet istediği kadar fatih projesi yapsın, istediği sistemi getirsin veya fiziksel iyileştirme yapsın. Bunların kullanıcısı ve uygulayıcısı sadece öğretmen. -Hükümet oy için her yere eğitim ve fen edebiyat fakültesi açsın ama kaliteyi sorgulamasın. -Hükümet yeterince mezun varken isteyene formasyonla öğretmenlik hakkı tanısın. KPSS önünde bekleyen sayıları milyonu bulsun. Formasyondan para kazanan üniversite, iş vaadi veren hükümet kaybeden hayal satın alan üniversiteli. -Bakanlar eğitim içinden gelmiyor. Atamalarda liyata göre değil torpile ve sendikana göre yapılıyor. -Öğretmenin kendini geliştirmesi , yenilemesi teşvik edilmiyor. Yüksek lisans yapmanın maddi olarak zerre faydası yok. Sadece psikolojik faydası var. -Öğretmen haftada maaş karşılığı 15 saat derse giriyor deyip küçümsersen olmaz. Sınıfta 1 saat ders anlatmak için evde saatlerce hazırlık yapılması gerektiğini, bunun dışında ders saati dışında yapılan faaliyetleri görmezsen eğitim ve öğretmene bakış açısı çok yanlıştır. -Süreli değişen, tek tip öğrenci yetiştiren eğitim sistemimiz. -Uygulamayı , beceriyi sorgulayan değil, bilgiyi ve test tekniğini kullanan bir eğitim sistemimizin olması -Kimse doktorun, hakimin veya başka meslek gruplarının başarısını sorgulamıyor. Doktor TUS'a giriyor.50 altı alıyor niye böyle diyen yok. Ama öğretmen her zaman tam puan alacak. Bir başka açıdan Ne kadar ekmek o kadar köfte. Sen öğretmenine ne veriyorsun ki ne istiyorsun. Her zamda sizin meslek parayla yapılmaz deyip avutan, nasihat eden kişiler biraz da hakim, doktor akademisyen parayla değil vicdanla iş yapsın. -Bunları yapmazsan tabi pisa sınavında çakılırsın. -Hakime geçen yıl 1500 TL üzerinde bu yıl tek kalemde 2700 TL zam yaparken bütçeyi düşünmüyorsun, Akademisyene , doktora , eşit işe eşit ücrette tüm meslek gruplarına zam yaparken düşünmüyorsun öğretmene verirken sayınız çok deyip kuruşu hesap edersen olmaz. Başarılı gençler niye öğretmenliği seçsin. Dağ başında, mezrada yeni mezun öğretmen hizmetli ile aynı paraya çalışsın.Sonuçta öğretmenini başarılı gençlerden seçmezsen , üniversitede iyi eğitim vermezsen iyi maaş vermedikçe başarılı gençleri mesleğe cazip kılmazsan, öğretmenin kendini yenilemesini teşvik etmezsen eğitimde kaliteyi yakalayamaz ve 2023 hedefinin yanından bile geçemezsin. AKP sağlık , ulaşım vb bir çok alanda iyi atılımlar yaptı. Ama eğitimdeki başarısızlığı Cumhurbaşkanı, başbakan da dahil pek çok kimse kabul ediyor.Eski ekonomi Bakanlarından genç ve başarılı Ali BABACAN'ın dediği gibi "Türkiye dünyanın büyük ekonomileri arasına girmek istiyorsa eğitim sorununu çözmelidir. Başarılı devletler eğitim sorununu çözmüştür"
0 7 Şikayet Et
ersfl10 02 Şubat 2017 12:40
alan sınavı zor elbette ama bir gerçeği de atlamamak gerek. örn. lise matemalik öğretmenleri zamandan dolyı ortalama 35 40 soruya ancak cevap verebiliyor. göremedğimz sorular mevcut
1 2 Şikayet Et
MUSTAFA ERÖZ 02 Şubat 2017 12:29
Adam mezun olmuş bitmiş sınav üstüne sınav yapıyorsun bide başarı düşük diyorsun Adam öğretmen olmuş öğretmen arkadaş mezunsa alacaksın 30 sınav 20 sözlü mülakata gerek yok alırken araştırmanı yap al bitirsin ata okadar eğitim fakültesi açmaya gerek yokki şu andan itibaren hepsi kapatılmalıdır
4 12 Şikayet Et
Glydn 02 Şubat 2017 01:55
Öğretmenlik yapmayan nerden bilsin öğretmenin halini. Bilmeyene göre öğretmen yarım gün çalışır, sınıfta iki şey söyler oturup çene çalar, öğrenciyi de geçirdi mi oh ne rahat gel keyfim gel yarı yıl tatili yaz tatili kar tatili çamur tatili vs.aldığı para da cabası oh ne rahat meslek derler. Eh boşuna dememişler davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş diye. Ancak boş boş konuşurlar. Gelsinler de bir hafta lisede öğretmenlik yapsınlar bakalım nasılmış. Ha bir de sınıfa girmekten başka öğretmenin yaptığı diğer görevleri de yapacaklar ki iyice anlasınlar hanyayi konyayi.
18 15 Şikayet Et
yoldas80 02 Şubat 2017 00:43
alan snavı gercekten cok zor. bu snavla ogretmenın ıyı veya kotu olduguna karar verılmemesı gerek. alan snavında sorulan soruların ogrencılerıne anlatacagı konularla alakası yok. ogretmenlerımıze hakszlık yapmayalım. alan snavında cok dusuk netler yapıp ozel okullarda calısan ısını cok ıyı yapan arkadaslar bılıyorum. bılmedıgımız seyler hakkında yorum yapmanın cok yanlıs oldugunu dusunuyorum.
4 29 Şikayet Et
M Y T H 01 Şubat 2017 23:50
Oh olsun sana.Önceki paylaşımlarına da forumdan baktım.Öğretmenlere kronik bir şekilde hastasın.Resmen başlık açıp, öğretmenler ve adaylar ile matrak geçmişsin.Yetmedi bunu ana sayfada sürdürüyorsun.Senin adli kovuşturmaya maruz kalman, an meselesi.
çekemiyorum hakkaten çatlıyorum hasetten. geceleri uyuyamıyorum :)) bu arada öğretmenlere iller arası rotasyona 'evet'
castle-bravo, 2 yıl önce
4 11 Şikayet Et
seloay 01 Şubat 2017 23:33
universite okumadiniz heralde
çocukları kimlere emanet ediyoruz görün, bunlar ancak maaş almayı bilirler, devlet derhal gereğini yapmalı başarısız olanı işten çıkarmalı maaşlarına geri istenilmeli böyle rezalet olamaz
Hukuk10, 2 yıl önce
9 7 Şikayet Et
seloay 01 Şubat 2017 23:32
rahat rahat mi? bi vicdanini sorgula.. ana babanin vermedigini bile ogretmenler veriyo be. ben senin gibi bi insan gormedim ya. sen ve senin gibiler ogretmenligi tahtaya iki sey cizmek oturdugu yerden para kazanmak falan saniyorsun belli ki... bak insan evladi, ben ve meslektaslarim sen hastalandiginda seni iyilestirecek, yedigin ictigini yapabilecek, kullandigin teknolojiyi gelistirebilecek, ulkesine faydali vatanina sadik ve saygi dolu insanlar yetistiriyorken senin yaptigin nankorluk. biz insan yetistiriyoruz insan.. ama sen ki icinde sevgi yoksunu kalp tasiyan, anlamazsin ki ogretmenletin hakki parayla odenmez. (dipnot. sen kötüsün)
rahat rahat yarım gün çalışıp 3000 TLye yakın maaş almak için, eğitimi zerre umursamayarak çalışacak kişiler, devletimizin iyi niyeti ve fazla öğretmen alımı sayesinde öğretmen olanlar mahvettiler eğitimi. adamlarda zerre idealistlik, 'kaliteli eğitim' vereyim zihniyeti yok. varsa yoksa "devlet kapısı, yatarak çalışmak, bol maaş". devletimiz (terörist ve sapıkları elemek için) mülakat sistemini getirerek isabetli bir karar aldı bence. dirayetini ve kararlılığını ispat eden İsmet Yılmaz'a da ayrıca teşekkür ediyorum. rotasyon düzenlemesi de il içi değil de iller arası olursa eğitimin ciddi anlamda düzeleceğine inanıyorum.
castle-bravo, 2 yıl önce
7 9 Şikayet Et
1234567891011»