burcu33 28 Şubat 2007 00:02

ben yeni sisteme karşıyım. bazı okullarda ders geçmek kolay. nasıl derseniz benim okulumda sınıflar arasında bile soru hazırlarken kolay zor ayrımı yapıyoruz. bu durumda beni okulumdaki 5 lik öğrenci ile batıdaki üçlük öğrenci aynı seviyede olabiliyor. bunu nasıl çözecekler?

0 0 Şikayet Et
NHHİ 27 Şubat 2007 22:31

Bir eğitimci ve ilköğretimde okuyan iki tane öğrenci velisi olarak bu atılan adım geç kalmış ve çok doğru bir adımdımdır. Düşünebiliyormusunuz 8 yılın ürününü 3 saatte ölçüyorsunuz ve ona göre yerleştirme yapıyorsunuz. Bu adilmidir? Asıl bunun dava edilmesi gerekmez mi? Öğrenci o gün herhangi bir olumsuzluktan yeterli performansı gösteremese bu sınavın telafisi var mı? Ayrıca okullardaki disiplinsizlikler, rapor alarak son aylarda okullara gidilmemesi nasıl önlenecek? Bu doğru bir yaklaşımdır. Eğer aksayan yönleri olacaksa bunlarda gidirilecektir. Bütün kaygımız öğretmenler çok not verirse veya vermesse hesabı.Öğretmenin nasıl not vereceği mevzuatında net olarak belirtilmişitir. Hiçbir zaman bunun altında not vermemiştir.Verdiyse hep üstünü vermişitir. Bu gün bir çok dersanede kpss yi kazanamamış öğretmenler görev yapmaktadır. Onlar bu işi iyi yapıyorda her alanda ondan daha başarılı olan öğretmenler mi yapamıyor?

0 0 Şikayet Et
yusufkeskin100 27 Şubat 2007 22:00

oldu.okulları kapatalım öğrenciler derdsaneye gitsin saadece.veliler okuldaki eğitimde değiller dersaneye odaklanmışlar.okulları işe yaramaz bir kurum görüyor zaten.diploma puanının olması cok doğu bir uygulama.öğrenci böylece okulu boş vermeyecek.doğru u

0 0 Şikayet Et
educated 27 Şubat 2007 17:32

Burda ismi geçen "nurhan akyol" ve "gül oral" isimli sözde velilerin bütün bu dava masraflarının hangi dersane tarafından finanse edildiğini öğrenmek istiyoruz.aklı başında bir veli ne böyle meb'i ve öğretmenlerini töhmet altında bırakabilir,nede böyle bir dava açar.liselerde ağırlıklı ortaöğretim başarı puanı var herkes memnun.o puanları verenler de yine meb öğretmenleridir.neden össde böyle bir tartışma yokta;oks'de var.bu bahsedilen iki veliye nelerin vaadedildiğini öğrenmek istiyoruz.öğrencilerinin hangi okullarda okuduğunu da çok merak ediyorum.MEB bakanımızın reformist uygulamalarını sonuna kadar destekliyorum.ümit ediyorumki danıştay da aksi yönde kararı bozmayacaktır.Atatürk'ün çocukları yine Atatürk'ün öğretmenlerine emanettir.üç beş esnafa DEĞİL!!!

0 0 Şikayet Et
mehmetsami 27 Şubat 2007 16:42

Değerle katılımcılar,

velilerin,öğretmenlerin veya öğrencilerin yakınmaları,değişen programlarla değil,programların uygulanması ile ilgili olduğu kanaatindeyim.İKY 36.madde bazı dersleri(bunlardan birisi de Tek.ve Tas. dersidir)ölçme değerlendirme etkinliklerine dayalı olarak değerlendirilir der.yine aynı yön.liğin 35.maddesi performans ve proje ödevi gibi yenilikler getirmiştir.Eğer bazı öğretmlenler , kendilerini yenilemeyip,bu uygulamaları eskiden uyguladığı gibi uygulamaya,sözlü notu vermeye,sistem çok sorulu test uygulamasını istemesine rağman,4-5 soru ile öğrenciyi değerlendiriyorsa,kişisel duygularını tatmin etmek için (özellikle ortaöğretimde)çocukların orta öğretim başarı puanı ile oynuyorsa,program ne yapsın,

O nedenle bu sınav sisteminde bir açılıma ihtiyaç vardır diyorum.Bu çalışmaları da destekliyorum.Bu olmaz,bu başarılı değil,uygulama alanı yok....gibi söylemlerin pek geçerliliği kalmamıştır.Değişmeyen sistem kalmamıştır.her şeyin değiştiği günümüzde,yapısal değişiklğe şiddetle ihtiyaç vardır.Eğer,yarınlarımızı emanet edeceğimiz çocuklara gereken önemi veriyorsak...

0 0 Şikayet Et
hsahin 27 Şubat 2007 14:26

Mehmetsami bey,

Sorun hükümet değil. Hükümet adına icraat gösteren bazı bürokratlar ve yapılan eleştiri kimden gelirse gelsin kulak tıkamaları. Şahsen ben başarılı olmalarını istiyorum. Ancak herkes bilir ki, başarı; bilgi, beceri, çalışma, iyi niyet, hoşgörü, tecrübe ve daha bir sürü etkenin biraraya gelmesi ile ortaya çıkar. Ben yaptım oldu ile değil.

Ayrıca kafadan konuşmuyoruz. Yapılan değişiklikleri takip ediyoruz. Ve değişikliğe bazı okulların nasıl ayak uydurduğu gözümüz önünde.

0 0 Şikayet Et
alpi42 27 Şubat 2007 13:46

öğretmenler objektif not veremezler kolay değildir neden mi objektif not verirsen hemen soruşturma geçirirsin filancanınki yüksek benimki neden düşük diye hemen şikayet edilirsin il veya ilçe akepe başkanlıklarına ordandan önüne düşerler soluğu valilik ya da meb müdürlüğünde alırlar sonra uğraş çözüm siyasetin eğitimden elini ayağını çekmesidir sistemi değiştire değiştire öğrencileri maymun ettiler kimse birşey anlamaz oldu sözde milli ama milliği lafta kalmış bir bakanlık norveç danimarka ülkelerini bakan bey ziyaret etmiş onun hoşuna gitti diye ordaki sistemi bize uygulamaya kalkıyor onlar değiştirdi diye bizde gömlek değiştirmek zorunda mıyız

0 0 Şikayet Et
mehmetsami 27 Şubat 2007 12:15

Milli Eğitim Bakanlığında yapılan veya yapılmakta olan değişiklikleri,sırf bu hükümet yapıyor diye,okuyup anlamadan kabul etmemek,çok büyük yanlışlık olur.OKS nin veya öss nin mutlaka bir açılıma ihtiyacı var.ben şahsen bu gelişmeyi olumlu buluyorum.Sistemi bilmeden,incelemeden, ne getirip götürdüğünü bilmeden eleştirenleri art niyetli olarak değerlendiriyorum.

0 0 Şikayet Et
hsahin 27 Şubat 2007 10:07

Yazık bu memleketin çocuklarına,

Ankara da şimdiden bir çok okul not yüksetlmeye başladı bile.

Bizim okulda ise sınavlar toplu yapılıyor. Ayrıca yeni gelen bir ders var Teknoloji ve Tasarım. Daha öğretmeni bile yok. Bizim okulda Ticaret dersi öğretmeni giriyor. Aynı sınıfı ikiye bölmüşler. İş teknik öğretmeninin girdiği gurup çoğunluğu 5 tam not almış. İkinci grup ticaret öğretmeninin girdiği grupta bir tane bile 5 yok. 50 kişilk sınıfta Müzik dersinden sadece bir tane 5 tam not alan var. Diğer kalan bütün öğrencilerin karnesine 4 ve aşağısı düşmüş. En ilginç olanı ise sınıfın en çalışkan ilk 5 çocuğu bu 2dersten düşük not almış (artık verilmiş mi desem) diğer tüm notları 5. Takdir ... artık kiminse!

0 0 Şikayet Et
kurt35 27 Şubat 2007 09:31

bu uygulama tamamen yanlış veliler ile okul idaresi arasında ileride benim çocuğun falan çocuktan daha iyi ama notları düşük verilmiş gibi tartişmalar başlıyacak öğretmenler zor durumda kalacak bırakın bu işleri devam eden düzgün giden sistemi nediye bozmaya çalışırlar. oks devam etmelidir.

0 0 Şikayet Et
12