barkın33 13 Mart 2007 16:48

okullar arasındaki nitelik farkları ögrenciler arasında basarı farkları oldugu sürece iyi okullara iyi ögrencilerin secilmesinin toplumun yararına olduguna inanıyorum.Ögrenciyi ölcmek için secme sınavından baska ölçü aracı yoktur basarılı ve basarısız okullar arasında cok büyük farklar bulunmaktadır.Ülke genelinde yapılacak olan (sbs) ile bu farkları görmek mümkündür ancak okulda ders basarısı %25 olunca basarısız okuldaki şişirme notlar ile basarılı ögrencilere haksızlık yapılacagı düşüncesindeyiz.Okuldaki ders basarısı %25 ten %8 e (sbs) ort.:%70 ten %87 ye davranıs notu%5 gibi düşünülürse ayrıca bu yıl 6.sınıflar dahil her dönem için (sbs)yapılması ögrenci basarısının daha gercekci daha dogru ögrenilebilecegine inanıyoruz

0 0 Şikayet Et
ishak33 10 Mart 2007 18:47

akp nin dersaneleri okula çevirerek eğitimi yava yavaş özelleştirme çabalarından biridir bu değişiklik..

artık bir değil üç yıl gidilecek dersanelere..

çocuklarını sadece bir yıl boğazlarından kısıp dersanelere gönderebilenler nasıl üç yıl bu gideri karşılayabilecek..

fırsat eşitliği daha da bozulacak...

tek olan sınav sayısı 3 e çıktı.. stres katlanacak.. sadece bir yıl yoğun olarak yaşanan kaygı 3 yıl boyunca yaşanacak..

rezaleet rezalet.....

0 0 Şikayet Et
mıllış nuri 10 Mart 2007 17:16

öncelikle herkese türkçe kullanıcı ismi kullanmaları için çağrı yapıyorum.sınav dert değil köydeki ve doğudaki öğretmenlerin yüksek verdiği palavra.(iki kör erik yiyormuş.biri diğerine ikişer ikişer yeme demiş.diğeri ne ikisi oğlum yoksa görüyor musun demiş.diğeri yok ben öyle yapıyorumda demiş.anlayana)benim eleştirim sadece biz dilimizi unutuyoruz derken ingilizceciğin önem kazanması.

HERKESİ TÜRKÇEYE DAVET EDİYORUZ.çÜNKÜ BU DİL AĞZIMIZDA ANNE SÜTÜDÜR.

0 0 Şikayet Et
gercekciolmakgerek 10 Mart 2007 16:56

dershaneler yaşadı önceden çocuklar 1 yıl gidiyordu dershaneye şimdi 3 yıl gidecek yani ekmeklerine yağ sürüldü ayrıca arkadaşların dediği gibi öğretmenlere çok büyük bir baskı başlayacak artık öğretmenler vicdanları ile haraket edemeyecek hele birde yüksek yerlerdekilerin çocuklarını okutanlar başlarına bela almamak için neler yapmak zorunda kalacak ayrıca hani sınav kalkıyordu şimdi 3 sınava çıkmış olmuyor mu? birşeyler değişti diyerek sürekli eğitimle oynamak ülkemize en büyük zararı vermektedir.Çünkü hiç birşeyi sindiremeden tamamiyle anlayamadan değişiyor Ne yazık ki gelişmiş ülkeler 2025 yılını düşünürken biz gelecek yılı göremiyoruz.

Bu yeni sistemle Öğretmenlerin önünü kesecek öğrencilerde çıkacak düşük not verince arabaları çizilecek zarar verilmeye çalışılacak öğretmenlere daha neler neler..

Sürekli diken üstünde olan bir not yüzünden başım belaya mı girecek korkusu yaşayan öğretmen nasıl yararlı olabilir ki!

0 0 Şikayet Et
okko23 10 Mart 2007 16:51

merhaba ben şuan doğuda öğretmenlik yapıyorum

burada ki sistem okadar da düzgün işlemiyor batıda öğrencinin 70 alan kadar alnının damarı çatlarken buradaki öğrenciler(hepsi için söylemiyorum) 85 ve yüz gibi notları kolay ve rahat alıyorlar. Büyük bir ihtimalle sınav kalkınca not ortalaması ön plana çıkacak ve batıdaki öğrencilerle doğudaki öğrenciler arasında dağlar kadar fark olacak. Batıdaki öğrencilerin hakkı yenecek diye düünüyorum umarım yanluş düşünüyorumdur.

0 0 Şikayet Et
kaya727 10 Mart 2007 16:28

İstersen ağzınla kuş kut, öğretmene değer vermedikten sonra birşey olmaz bu değişikliklerden.

0 0 Şikayet Et
Kelebek2323 10 Mart 2007 13:28

Oturmuş bir sistemi bozun bakalım ne olacak yanlıştan ne zaman döneceksiniz merak ediyorum sandık gelecek az kaldı bu millet sabırlıdır ama sandık gelince farklı olacak............

0 0 Şikayet Et
silver wing 10 Mart 2007 13:02

"Öğretmenlerden biri bu yıl çocuğuma taktı. Notları hep düşük. Üstelik artık okul başarı notu liseye giriş için çok önemli, çocuğun geleceğiyle oynuyor. Zaten her gün okuldayım, yeni sistem başlayınca bütün yazılı kâğıtlarını isteyip tek tek okuyacağım. Çocuğumun hakkını yedirtmem!"

veliyi öğretmene karşı yumruk haline getiren bir saçma sapan uygulama daha!gelsin veli girsin derslere,hatta sınavları da onlar yapıp notları da onlar versin madem.kimse çocuğunun ödevsiz geldiğini,araç gereç getirmediğini,davranış bozukluğu ve kapasite azlığı olduğunu kabul etmiyor kolay kolay...biz şimdi bir de velilere laf mı anlatacağız?öğretmen hakkımı yedi,bana şu notu verdi demek ne kadar kolay!öğretmen notu cebinden mi veriyor acaba?yazıklar olsun!

0 0 Şikayet Et
afka05 10 Mart 2007 12:01

Ülkemizdeki şu mantığı bir türlü anlayamıyorum.Dünyanın neresinde bir sistem hemen netice verebilmiş.Bu ülke de birileri hastaneler birleştirilirkende neler söyledi ama şimdi memnun olmayan yok bazıları hariç.Artık öğretmenlere güvenin lütfen.Karar meb tebrikler inşallah uygulanır çomak sokulmaz

0 0 Şikayet Et
metinbila 10 Mart 2007 11:31

İlköğretim başarı puanı yüzde 25 etkileyecek deniyor. Bu durumda öğretmenlerin her öğrenciyi objektif değerlendiğini kabul etsek bile kendi yapıları itibarı ile tüm öğrenci notlarını yüksek tutmaya çalışan öğretmenlerin varlığını unutmamalıyız. Bazı arkadaşlarımız objektif davranıyor olmalarına karşılık notları 60 ile 100 arasında, yine objektif davranan başka bir öğretmen bu değerlendirmeyi 0-100 arası yapıyor. Bu durumda aynı sınıfdaki öğrenciler arasında bir adaletsizlik olmuyor ama farklı öğretmenlerin girdikleri sınıflar arasında adaletsizlik oluyor. Bu sorun müdürün ortak bir nokta bulması ile çözülebilir. Fakat İstanbul daki bir okul ile Ağrı daki bir okul arasındaki adaleti kim sağlayacak. Bence bu konuda SBS sınav sonucuna göre bir okul başarı katsayısı belirlenmeli ve diplomalarda da adalet sağlamak için diploma notu da bu katsayı değerlendirilmesine göre belirlenmelidir. ÖSYM bu sistemi ÖSS de uyguluyor. Diploma notunu direkt kullanmıyor. Bazı işlemlerden sonra bir okul puanı oluşturuyor. Bence bu konuda OSYM ile işbirliği yapılmalıdır. Aksi halde adalet yapalım derken daha büyük felakete sebep olacağız.

0 0 Şikayet Et
12