cardelence 17 Ağustos 2017 12:06
En verimli ve yoğun çaliştiğim yaş grubuydu bu ve kesinlikle onleyici rehberlik adina cok sey yaptigimi dusunuyorum ki velilerim de, idarecilerim de ogretmen arkadaslarim da cok memnundu calismalarimda. ben de gerekli ve yeterli oldugumu dusunuyorum ki bu da bana yeter. agac yasken egilir. simdiden onlemini al ki ilerde davranis bozuklugu olmasin, duzenli calisma aliskanligi olsun, aileler tutarli olsun, cocuklarina yeterli ilgi ve sevgiyi gostersinler ki cocuklar bunlari maddede, kotu arkadasta aramasinlar. ruh iyi olmadiktan sonra ne yapayim ders basarisini. seri katillerin cogu belki de hepsi cok zeki insanlar ama dogru yonde kullanamadiktan sonra ne yapayim o zekayi ben. neyse yoruldum.
20 6 Şikayet Et
Alirizaozerrr 15 Ağustos 2017 23:47
Bu arada hangi konularda pdr bilgi sahibidir biraz açıklayayım. En azından kendi adıma. Bir öğrencinin anne babası sag mi değil mi, anne babası boşanmış mi, kaç kardeşler, evde ders calışma alanı var mi, okul çıkışı çalışıyor mu, maddi durumu nasıl, anne babası ne is yapıyor, çocuğun bir hastalığı var mi, çocuk psikiyatrik tedavi görüyor mu, kaynaştırma şüphesi var mi, kaynaştırma mi, hangi derslerde başarılı, hangi konulara ilgisi var, çocuk ve aile hakkında özel bilgiler, kullandığı ilaçlar, öğretmenlerin öğrenciyi değerlendirisi, veli görüşmeleri ve onlardan alınan bilgiler, resmi yollardan ulaşan bilgiler mahkeme durumları gibi gibi gibi bir dünya bilgi bize bir çok yoldan bizim sistemimize akıyor ve bunların hepsi ile biz öğrenciye yaklaşıyoruz. Bir branş öğretmeni eğer zeka iq seviyesi 160 değilse öğrencileri bu kadar ayrıntılı tanıyamaz. Ancak biz gelişen teknoloji ile tüm bu bilgileri harmanlıyor, raporluyor ve öğrenciye ona göre yaklaşıyoruz.
22 7 Şikayet Et
Alirizaozerrr 15 Ağustos 2017 23:24
Bir görüşe göre pdrciler rehberlik saatlerine girmeliymiş. Biz zaten rehberlik icin gerektiğinde o saatleri alıyoruz veya uygunsa diğer saatlerde derse giriyoruz. Bu zamana kadar dönemim sonu değilse ve teog konularını yetiştirme gibi bir derdi yoksa hiç bir öğretmenim o dersi vermemezlik yapmadığını görmedim ki tam tersine neredeyse orada sevincinden göbek atacak kadar seviniyor. Bunun dışında velevki pdr mezunu kişi derslere girecek olsun. Yanı yönetmelik gereği ders verildiğini düşünelim. Bu pdr mezunu kaç saat derse girecektir. Sadece ilkokul ortaokul liselerde hangi sınıflarda derse girecektir. Bir psikolojik danışmanın bazen 5 okula görevlendirmesi oluyor. Bu pdr mezunu sadece derse girmesi ve diğer tüm pdr işlerini raf a kaldırması gerekiyor ki bu aslında sadece sınıf rehber öğretmenlerin Işıni okul psikolojik danışmanına yıkmak olur ki bu şekilde de aslında okulda okul psikolojik danışmanı kalmamış olur. Yanı uygulanacak bir şey değildir ve sahada da yarar sağlamayacaktır. Yok efendim öğrenciyi daha iyi tanıyacakmış. Siz pdrnin ne olduğunu bilmediğiniz icin pdr nin öğrenciyi tanımadığını düşünüyorsunuz. Gelin bakalım benim okuluma. Bütün branş öğretmenleri ile oturalım. Kim hangi öğrencinin ne kadar bilgisine sahip oturup konuşalım. Okuldaki hiç bir öğretmen pdr öğretmeni kadar öğrencileri tanımıyordur. Çünkü pdr her öğrenci hakkındaki bilgileri kesintisiz olarak dosyalar ve bunu harmanlayarak pedagojik bilgi ile öğrenciye yaklaşır. Bu konuda iddialıyım.
34 7 Şikayet Et
Pdrciyis 15 Ağustos 2017 23:05
Her şubede birer saat rehberlik fikri bizim kriz durumlarında elimizi kolumuzu bağlar hocam bizim şu saate şu sınıfta olmalısın diye bi programımız olursa aciliyet gerektiren öğrenci görüşmelerine yetişemeyiz bizler mevcut durumda gerektiğinde grup rehberliklerimizi erteleyebiliriz bireysel görüşmelerimizi danışanımıza açıklama yaparak tabi erteleyebiliriz ve kriz durumuna müdahale edebiliriz ama bunun dışında saatli bir program ile PDR hizmetlerini etkin şekilde sunmamız beklenemez
Olmaz hocam inanın olmaz öyle. Belirtiklerinizin gerçeklerle ve görev tanımı ile ilgisi olmadığını pekala bildiğiniz halde yanlışı yanlış kabül etmiyorsunuz. Yine belirteyim sizler birer rehber öğretmen yani "eğitim danışmanısınız". Psk. danışma yapabiliyor olamanız bu gerçeği asla ve kat'a değiştirmiyor. Bahsettim önceki iletimde; ne Meb, ne Yök ve ne de DPB nın böyle bir unvan verme yetkisi dahi yok. Eğer olsa idi şimdiye bu polemikler son bulmuş olacaktı syn hocam. Fakat gerek AB. uygulama ve meslek yasaları ve gerekse ülkemizde 1987 ile -tarihte belki yanılgım vardır- düzenlenen yasa kapsamında bu durum netleştirilmiştir. Hatta üniversitelerce alınan ortak kurultay ve çalıştaylarca da ayrıca net bulgulara dayandırılmıştır. Özetime vareste diyecek olursam: bu kaosun sonlanması için her bir şubede birer saat kendi rehberliklerinizi vermeli ve okula, eğitime entegrayonunuz sağlanmalıdır. Olması gereken budur. Olamayan da budur. Tabi bir takım vesayet eli güç ve bürokratların neticesinde bu kısır döngü devam edegelmiştir sn hocam. Şunu bir daha hatırlatmaktan yanayım: Rehberlik ve Psk. destek, yalnızca sorunlu öğrenci beklentisi ile odadan yürütülecek bir hizmet anlayışı değildir ! Her öğrencinin bu hizmeti almaya hakkı vardır. Konuşmayan, susan, derdini açamayan öğrenci de olsa bu böyledir sevgili hocam. Lütfen kırılmayınız.. Teşekkürler.
Katre-i- matem, 4 ay önce
13 4 Şikayet Et
Pdrciyis 15 Ağustos 2017 22:51
Sayın hocam kendinizden çok eminsiniz de MEB yönetmeliği de dahil olmak üzere psikolojik danışman meslek tanımı tezlerde de mevcut "global Evren'de de" geçiyor. Psikolojik danışman kavramı onaylanmamış bir unvansa eğer onaylı tezlerde neden psikolojik danışman kavramı geçiyor? Öğrencileri tüm haftada tek ders saatine girerek tanıyamayız asıl! Bu kadar basit mi? İstismar vakası geldiğinde aa benim bir saat "rehberliğe" gitmem lazım dönünce konuşuruz mu diyecez ? Biz zaten grup rehberlikleri yürütüyoruz bağımlılıkla mücadale eğitimleri veriyoruz başka bir Evren'de yaşıyor gibi hissediyorum. Okul açıldığında lütfen okul psikolojik danışmanına gidin ve neler yaptığını sorun size eminim anlatacaktır. Çok fazla önyargınız var umarım son bulur. Haa bu yoruma eksiyi basacak arkadaşlara şimdiden selamlar! Önyargılarımızdan arınalım! Not: bir psikolojik danışman :)
Olmaz hocam inanın olmaz öyle. Belirtiklerinizin gerçeklerle ve görev tanımı ile ilgisi olmadığını pekala bildiğiniz halde yanlışı yanlış kabül etmiyorsunuz. Yine belirteyim sizler birer rehber öğretmen yani "eğitim danışmanısınız". Psk. danışma yapabiliyor olamanız bu gerçeği asla ve kat'a değiştirmiyor. Bahsettim önceki iletimde; ne Meb, ne Yök ve ne de DPB nın böyle bir unvan verme yetkisi dahi yok. Eğer olsa idi şimdiye bu polemikler son bulmuş olacaktı syn hocam. Fakat gerek AB. uygulama ve meslek yasaları ve gerekse ülkemizde 1987 ile -tarihte belki yanılgım vardır- düzenlenen yasa kapsamında bu durum netleştirilmiştir. Hatta üniversitelerce alınan ortak kurultay ve çalıştaylarca da ayrıca net bulgulara dayandırılmıştır. Özetime vareste diyecek olursam: bu kaosun sonlanması için her bir şubede birer saat kendi rehberliklerinizi vermeli ve okula, eğitime entegrayonunuz sağlanmalıdır. Olması gereken budur. Olamayan da budur. Tabi bir takım vesayet eli güç ve bürokratların neticesinde bu kısır döngü devam edegelmiştir sn hocam. Şunu bir daha hatırlatmaktan yanayım: Rehberlik ve Psk. destek, yalnızca sorunlu öğrenci beklentisi ile odadan yürütülecek bir hizmet anlayışı değildir ! Her öğrencinin bu hizmeti almaya hakkı vardır. Konuşmayan, susan, derdini açamayan öğrenci de olsa bu böyledir sevgili hocam. Lütfen kırılmayınız.. Teşekkürler.
Katre-i- matem, 4 ay önce
11 5 Şikayet Et
Alirizaozerrr 15 Ağustos 2017 22:00
Bu arada MEB psikolojik danışman diye bir tanım tanımıyor diyorsunuz alın size cevabı. İnsallah bundan sonrada konuşmazsınız. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri yönetmenliği. "Psikolojik Danışman: Eğitim-Öğretim kurumlarındaki rehberlik ve psikolojik danışma servisleri ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde öğrencilere rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti veren, üniversitelerin psikolojik danışma ve rehberlik ile eğitimde psikolojik hizmetler alanında lisans eğitimi almış personeli,"
Olmaz hocam inanın olmaz öyle. Belirtiklerinizin gerçeklerle ve görev tanımı ile ilgisi olmadığını pekala bildiğiniz halde yanlışı yanlış kabül etmiyorsunuz. Yine belirteyim sizler birer rehber öğretmen yani "eğitim danışmanısınız". Psk. danışma yapabiliyor olamanız bu gerçeği asla ve kat'a değiştirmiyor. Bahsettim önceki iletimde; ne Meb, ne Yök ve ne de DPB nın böyle bir unvan verme yetkisi dahi yok. Eğer olsa idi şimdiye bu polemikler son bulmuş olacaktı syn hocam. Fakat gerek AB. uygulama ve meslek yasaları ve gerekse ülkemizde 1987 ile -tarihte belki yanılgım vardır- düzenlenen yasa kapsamında bu durum netleştirilmiştir. Hatta üniversitelerce alınan ortak kurultay ve çalıştaylarca da ayrıca net bulgulara dayandırılmıştır. Özetime vareste diyecek olursam: bu kaosun sonlanması için her bir şubede birer saat kendi rehberliklerinizi vermeli ve okula, eğitime entegrayonunuz sağlanmalıdır. Olması gereken budur. Olamayan da budur. Tabi bir takım vesayet eli güç ve bürokratların neticesinde bu kısır döngü devam edegelmiştir sn hocam. Şunu bir daha hatırlatmaktan yanayım: Rehberlik ve Psk. destek, yalnızca sorunlu öğrenci beklentisi ile odadan yürütülecek bir hizmet anlayışı değildir ! Her öğrencinin bu hizmeti almaya hakkı vardır. Konuşmayan, susan, derdini açamayan öğrenci de olsa bu böyledir sevgili hocam. Lütfen kırılmayınız.. Teşekkürler.
Katre-i- matem, 4 ay önce
13 6 Şikayet Et
Alirizaozerrr 15 Ağustos 2017 21:52
Psikolojik danışma yaptığınız halde siz psikolojik danışman değilsiniz demek hastaya bakabilir onu iyileştirebilir hatta ilaç dahi yazsanız da siz doktor değilsiniz demek gibi bir şey oluyor. Biz ne olduğunuzu çok net biliyoruz. Bizler psikolojik danışmanız. Eğitimimiz bunun üzerinedir üniversitelerde. Biz kendimizi yıllarca psikolojik danışma becerileri üzerine eğitiyoruz. Bu bağlamda lütfen bu kadar küstahlaşmayınız ve bize kim olduğumuzu tanımlamaya çalışmayınız. Türkiye de yanlışlar var diye doğruları eğip bükmeye gerek yok. Suan da var olan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri yönetmenliğini incelerseniz orada psikolojik danışman ifadesi geçmektedir ve bu kişilerin kim olduğunu tanımlarken psikolojik danışma becerileri üzerine lisans eğitiminin olup olmamasına bakarak bu tanımı yapar. Yanı psikolojik danışman diye bir tabiri MEB tanıyor ve tanımlıyor. Bir diğer husus pdr sadece sorunlu öğrenciye yönelik değilmiş. Bunu bize siz mi öğretiyorsunuz? Ben kendi okulumda problemli öğrenciler ile uğraşmıyorum çünkü problemli öğrenci yok. Ben akademik başarı üzerine çalışıyorum. Demek istediğim o ki neye göre bu kadar genelleme yapabiliyorsunuz ? Genelleme yapmanızın durumu konu hakkında bilgisiz ve önyargılı olmanız. Sizin bilgisizliğiniz, önyargılarınız ve alana saygı duymayisiniz ile dünya düz olmuyor ve yerinde durmuyor. Lütfen pdr adına tanımlarda bulunmak istiyorsanız pdr okur pdr üzerine yüksek lisans ve doktora yapar ve kendi görüşleriniz çok tutarlı ise bir kuram atarsınız ortaya ve pdr yi kendinize göre tanımlarsınız.baska yolu yok
Olmaz hocam inanın olmaz öyle. Belirtiklerinizin gerçeklerle ve görev tanımı ile ilgisi olmadığını pekala bildiğiniz halde yanlışı yanlış kabül etmiyorsunuz. Yine belirteyim sizler birer rehber öğretmen yani "eğitim danışmanısınız". Psk. danışma yapabiliyor olamanız bu gerçeği asla ve kat'a değiştirmiyor. Bahsettim önceki iletimde; ne Meb, ne Yök ve ne de DPB nın böyle bir unvan verme yetkisi dahi yok. Eğer olsa idi şimdiye bu polemikler son bulmuş olacaktı syn hocam. Fakat gerek AB. uygulama ve meslek yasaları ve gerekse ülkemizde 1987 ile -tarihte belki yanılgım vardır- düzenlenen yasa kapsamında bu durum netleştirilmiştir. Hatta üniversitelerce alınan ortak kurultay ve çalıştaylarca da ayrıca net bulgulara dayandırılmıştır. Özetime vareste diyecek olursam: bu kaosun sonlanması için her bir şubede birer saat kendi rehberliklerinizi vermeli ve okula, eğitime entegrayonunuz sağlanmalıdır. Olması gereken budur. Olamayan da budur. Tabi bir takım vesayet eli güç ve bürokratların neticesinde bu kısır döngü devam edegelmiştir sn hocam. Şunu bir daha hatırlatmaktan yanayım: Rehberlik ve Psk. destek, yalnızca sorunlu öğrenci beklentisi ile odadan yürütülecek bir hizmet anlayışı değildir ! Her öğrencinin bu hizmeti almaya hakkı vardır. Konuşmayan, susan, derdini açamayan öğrenci de olsa bu böyledir sevgili hocam. Lütfen kırılmayınız.. Teşekkürler.
Katre-i- matem, 4 ay önce
16 4 Şikayet Et
Katre-i- matem 15 Ağustos 2017 20:26
Olmaz hocam inanın olmaz öyle. Belirtiklerinizin gerçeklerle ve görev tanımı ile ilgisi olmadığını pekala bildiğiniz halde yanlışı yanlış kabül etmiyorsunuz. Yine belirteyim sizler birer rehber öğretmen yani "eğitim danışmanısınız". Psk. danışma yapabiliyor olamanız bu gerçeği asla ve kat'a değiştirmiyor. Bahsettim önceki iletimde; ne Meb, ne Yök ve ne de DPB nın böyle bir unvan verme yetkisi dahi yok. Eğer olsa idi şimdiye bu polemikler son bulmuş olacaktı syn hocam. Fakat gerek AB. uygulama ve meslek yasaları ve gerekse ülkemizde 1987 ile -tarihte belki yanılgım vardır- düzenlenen yasa kapsamında bu durum netleştirilmiştir. Hatta üniversitelerce alınan ortak kurultay ve çalıştaylarca da ayrıca net bulgulara dayandırılmıştır. Özetime vareste diyecek olursam: bu kaosun sonlanması için her bir şubede birer saat kendi rehberliklerinizi vermeli ve okula, eğitime entegrayonunuz sağlanmalıdır. Olması gereken budur. Olamayan da budur. Tabi bir takım vesayet eli güç ve bürokratların neticesinde bu kısır döngü devam edegelmiştir sn hocam. Şunu bir daha hatırlatmaktan yanayım: Rehberlik ve Psk. destek, yalnızca sorunlu öğrenci beklentisi ile odadan yürütülecek bir hizmet anlayışı değildir ! Her öğrencinin bu hizmeti almaya hakkı vardır. Konuşmayan, susan, derdini açamayan öğrenci de olsa bu böyledir sevgili hocam. Lütfen kırılmayınız.. Teşekkürler.
Sayın hocam bir kullanıcı birşey öğretmediğimiz için öğretmen olmadığımızı söylüyor siz psikolojik danışman diye bir meslek tanımı olmadığını söylüyorsunuz ben psikolog ve pedagog olmadığımı söylüyorum. Hiç bir tanım bizi karşılamıyor mu? MEB altında bizler rehber öğretmen değil rehberlik kadrosunda yer alıyoruz. Resmi kaynaklarda mesleki tanımımız rehberlik diye psikolojik danışman kimliğimizi Yok sayamazsınız! Ayrıca biz eğitim danışmanı tabirini kullanmayı doğru bulmuyoruz etraf yaşam danışmanı sınav danışmanı kaynıyor ve çoğunun PDR lisans eğitimi almadığı ortada. Biz psikolojik danışmanlarız etik ilkelerimiz de mevcut "psikolojik danışma etik ilkeler" diye arama motorunda aratırsanız kitapçığa ulaşırsınız lütfen okuyun!
Pdrciyis, 4 ay önce
5 45 Şikayet Et
Pdrciyis 15 Ağustos 2017 18:47
Sayın hocam bir kullanıcı birşey öğretmediğimiz için öğretmen olmadığımızı söylüyor siz psikolojik danışman diye bir meslek tanımı olmadığını söylüyorsunuz ben psikolog ve pedagog olmadığımı söylüyorum. Hiç bir tanım bizi karşılamıyor mu? MEB altında bizler rehber öğretmen değil rehberlik kadrosunda yer alıyoruz. Resmi kaynaklarda mesleki tanımımız rehberlik diye psikolojik danışman kimliğimizi Yok sayamazsınız! Ayrıca biz eğitim danışmanı tabirini kullanmayı doğru bulmuyoruz etraf yaşam danışmanı sınav danışmanı kaynıyor ve çoğunun PDR lisans eğitimi almadığı ortada. Biz psikolojik danışmanlarız etik ilkelerimiz de mevcut "psikolojik danışma etik ilkeler" diye arama motorunda aratırsanız kitapçığa ulaşırsınız lütfen okuyun!
Değerli hocam 'psikolog' ve pedagok birer mesleki unvandırlar, buna tamam ve lakin psk. danışman diye bir görev ve meslek tanımı yoktur. Dikkat edin global manada gene yoktur. Varsa da bunlar psikolog ve psikiyatrlar.. bunu bizler değil konunun duayenleri ve titri yüksek proflar belirtiyorlar.. siz hala bunun neresini anlamadınız epey bir tuhaf. sayın hocam gerçek olan şudur: sizler rehber öğretmen ve eğitim danışmanısınız. kusura kalma lakin diğer unvanlarla hiç bir alakanız yok. evet psk. danışma yapıyorsunuz bu da doğru. Fakat buna rağmen böyle bir unvanınızı ne meb, ne yök ve ne de devlet personel başkanlığı kabül etmiş değildir. hadi saygılar ve iyi günler.
Katre-i- matem, 4 ay önce
11 1 Şikayet Et
barcak 15 Ağustos 2017 18:45