rambay21 11 Ocak 2019 22:16
Yaş kemale erince nihayi karar verilir artik o zamanda adamin ne isine yarayacaksa
0 4 Şikayet Et
Egt.Uzmanı 11 Ocak 2019 22:03
üniversite okumak için mi üniversiteyi kazandı, yoksa memleketine nakil olmak için mi üniversiteyi kazandı?
4 2 Şikayet Et
osman0163 11 Ocak 2019 13:06
nakil yönetmeliğinde böyle bir şeyin olacağını düşünmüyorum.
Karar güzel ama bir anlam ifade etmesi için idare mahkemesinin iptal gerekçesini bilmek lazım. Şayet ilgili üniversitenin atama yönetmeliğinde eğitim durumundan nakil varken kurum bu nakli yapmamışsa doğal olarak verilmesi gereken karar verilmiş demektir ve bu karar atama yönetmeliğinde eğitim durumuyla ilgili hüküm olmayan kurumlarda emsal teşkil etmez. Yok eğer atama yönetmeliğinde eğitim durumuyla ilgili bir hüküm olmamasına rağmen idare mahkemesi başka gerekçelerle (örneğin Anayasadaki eğitim hakkı gibi) bu kararı verdi ve Danıştay da onadıysa herkese emsal olacak güzel bir karardır. Eğitim durumundan ataması yapılmayanlarca açılacak davalarda emsal olarak kullanılabilir.
hasbi-hüma, 2 ay önce
0 2 Şikayet Et
hasbi-hüma 11 Ocak 2019 12:01
Karar güzel ama bir anlam ifade etmesi için idare mahkemesinin iptal gerekçesini bilmek lazım. Şayet ilgili üniversitenin atama yönetmeliğinde eğitim durumundan nakil varken kurum bu nakli yapmamışsa doğal olarak verilmesi gereken karar verilmiş demektir ve bu karar atama yönetmeliğinde eğitim durumuyla ilgili hüküm olmayan kurumlarda emsal teşkil etmez. Yok eğer atama yönetmeliğinde eğitim durumuyla ilgili bir hüküm olmamasına rağmen idare mahkemesi başka gerekçelerle (örneğin Anayasadaki eğitim hakkı gibi) bu kararı verdi ve Danıştay da onadıysa herkese emsal olacak güzel bir karardır. Eğitim durumundan ataması yapılmayanlarca açılacak davalarda emsal olarak kullanılabilir.
0 6 Şikayet Et
Swatttim 11 Ocak 2019 10:48
Bilimden yoksun üniversite rektörü seni o koltuğa koyanın allah belasını versin nah illeri Ülkeler seviyesine geliriz bu kafayla
3 14 Şikayet Et
osman0163 11 Ocak 2019 10:42
muvafakat işleri sorunlu,hep memur aleyhine. Personel yok diye ret ediliyor. Bazı kurumlarda sorun olmuyor;ama üniversiteler de dahil olmak üzere, Maliye,Adliye,Tapu gibi idari kurumların Memur,VHKİ,Bilgisayar İşletmeni,Mübaşir gibi kadrolarındaki personele büyük haksızlık oluyor. Tayin vermiyorlar. Tabir yerindeyse torpilin olmadığı müddetçe cenazen çıkar ama muvafakatın çıkmaz... İl Müdürü ne derse o... Bakanlık Genel Merkezlerinin daha doğrusu Cumhurbaşkanlığımız bu konuda,net objektif kriterlere dayanan (çalışılan süre,eğitim vb.) her kurumu bağlayan kararname çıkartılmalı ve kesinlikle müdürlere inisiyatif verilmemeli..
3 33 Şikayet Et
memur546 11 Ocak 2019 10:21
Üniversite idari personeline tayin hakkı verilmediği sürece bu tür emsal kararlar herhangi birşey ifade etmiyor. Rektörlerin keyfi tutumu da tamamen buna dayanıyor. Eşinden çocuğundan ayrısın "git mahkemeye ver", çocuğun hastadır tedavi olması gerekir ve bulunduğun ilde o poliklinik yoktur, merhamet dilersin "git mahkemeye ver" der başından atar. Çünkü o amir de bilir ki mahkeme sürece yıllar sürecek. Yıllar sonra eşinden ayrılırsın, çocuğun tedavi olamaz ve sen mahkemeye kazanırsın...Ama herşey bitmiyor. Kapı kapı dolaş kendine kurum bul. Bulamazsın... Üniversite memurları 657'ye tabi memurlar iken, 657'nin çoğu imkanından faydalanamamaktadır. Devlet, yasal olarak hak tanıdığı bir durumu başka bir yasa ile engelliyor. 12 Eylül Anayasasından kalan artıklardan biri olan bu durumu en kısa sürede çözülmelidir. Bizler yeniden iş istemiyoruz. Belli kriterlere tabi olup tayin hakkı istiyoruz. Artık her ilde birden fazla üniversite olduğu düşünülürse bu durum hiç ama hiç zor değil. Sadece birazcık vakit ayırın bizlere.
1 49 Şikayet Et
NİĞDELİMEMUR 11 Ocak 2019 10:16
allah üniversitede çalışan kardeşlerime yardım etsin. özerklik bahanesiyle çalışanlar nakil çilesi çekiyor. hele de eğitim durumu, iş yargıya taşınınca sonuçlanıncaya kadar kaç yıl geçiyor.
2 49 Şikayet Et