türkmen03 12 Şubat 2019 21:48
Sorunun kaynağında soruna çözüm üretme çalışmaları! kumun içine başını sokmuş bir yönetim. Üniversitelerde de Meb de de ezbercilikte rekor kırmış kişiler- kadroya bir geçeyim gerisi yatış diyenler - fetöcü hırsızlar - sanayiden bir haber- mesailerini doldurmaya çalışanlarken, bu güruh sanki bütün dertleri buymuş gibi çözüm arıyor pozunu veriyorlar. Bence b..kunu çıkardınız daha fazla silkelemeyin çünkü yakında o 50 senedir dilinizde gevelediğiniz ve Nasrettin hoca gibİ bacağını gagasını kesip bir kuşa benzettiğiniz o meşhur meslek lisesi meselesi yok memleket meselesi-yok ara değil aranan eleman dediğiniz şeyin kalbi durmuş kadavrada çalışıyorsunuz. bundan en az25-30 sene önce yapmanız gereken şeyi cenaze üstünde şimdi yapmaya çalışıyorsunuz! iş işten geçti-ülkenin geleceğinin köküne kibrit suyunu döke döke bu iş bitti. bir yere varamazsını artık- zira artık o işçilik ve ara elamanlık işi elalem artık robotlara yaptırıyorlar. robot ve mühendisler çalıştırıyor fabrikada- gidip gördük onca fabrikada-onbinlerce metre karede tek işçi görmedim ben almanya da. hava alanı kulesi gibi fabrikanın ortasında kule içinde oturan 1015 mühendis binlerce kamera ile her yeri görüp yönetiyor ne ara elemanı ne! kim ne yapsın senin aranı kenarını? Önceden gelişmiş ülkeler deli gibi işçi alırdı: onbinlerce-yüzbinlerce- ne oldu da birden bire işçiye ihtiyaçları kalmadı dersiniz haa? sanayilerini mi kapattılar haa cevap verin cevap= protokol müş bilmem neymiş. Şu iş bilmezlere iş verenler bakalım diğer dünyada nasıl hesap verecek. hiç kimse demiyor ki bu iş benim işim değil-uzmanlığım değil-bunu bendeğil şu kişi daha iyi yapar ? hiç duymadık. başkan sen diyor-hoop: emme basma tulumba hesabu kafa sallanıyor tabi tabi benim - ben yaparım hatta benden başkası bu işi yapamaz diyor-iktisatçı-hukukçu-işletmeci her kim varsa 30-40 senedir anası bel*endi meslek lisesinin. siz hiç sanayi görmemiş- sanayiye gitmemek için kırk takla atacak hocalarınızla mı yapacaksınız bu işi? şey yapın şey karadeliğin şifresini filan çözün önce!
0 2 Şikayet Et
ARABACIMUSA 11 Şubat 2019 13:07
birkaç gün önce mesleki teknik anadolu lisesinde çalışan bir arkadaşa 2018-2019 Öğretim yılında 9.sınıflara ne kadar öğrenci geldi diye sorduğumda geçen öğretim yılının yarısı kadar dedi.Adına ne dersek diyelim,Ülkemizde hemen hemen bütün veliler çocuklarının tıp,hukuk,mühendislik gibi bölümlerde okumalarını istiyorlar.Şu anda akademik lise diye tanımlaya bileceğimiz okullarda(anadolu liseleri,sosyal bilimler liseleri,fen liseleri,kısmen imam hatip liseleri,sağlık meslek liseleri) kontenjanlar dolu,anadolu liselerinde ise planlananların üzerinde öğrenci alınmak zorunda kalındı.Adrese dayalı kayıt sistemi mantık olarak doğru fakat veli boyutuyla düşünüldüğünde açmazları var.Bence MEB 8.sınıftan 9.sınıfa geçecek öğrencileri Türkçe-Matemeatik dersinden genel bir sınava tabi tutmalı,sınavın sonucuna göre adına proje dediği okullara yerleştirmeyi merkezi sistemden yapmalı ancak anadolu liselerine yaptığı sınavda öğrencinin performansına göre akademik liseye kayıt yaptırma hakkına sahiptir veya mesleki eğitime kayıt yaptırma hakkına sahiptir diye şerh düşerek herkesin anadolu liselerine girmesinin önüne geçmelidir.Böyle giderse mesleki okullar bir kaç yıla kadar kapanma noktasına gelecek
0 3 Şikayet Et
Akilbey 11 Şubat 2019 11:19
Bu mudur yani yeni model? Okul Müdürlüğüne öğretim görevlisi atanacak, Yabancı Dil dersine Yabancı Diller Yüksek Okulu Eğitmenleri girecek ve Mesleki Eğitim çağ atlayacak öyle mi? Bir zamanlar, Meslek Liseleri sınavla öğrenci alıyordu, buraya yerleşemeyenler diğer liselere gidiyordu. Şimdi ise sınavla ve sınavsız diğer liselere yerleşemeyenler Meslek Liselerine geliyor.
0 15 Şikayet Et
Teknik elektrik 11 Şubat 2019 11:09
maalesef:)) Eğri cetvelden düzgün çizgi çıkarırlarsa bravo;))
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü şuan bir doktora emanet. Cerrahmış kendisi :)
sonersoyer, 3 ay önce
0 9 Şikayet Et
sonersoyer 11 Şubat 2019 10:47
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü şuan bir doktora emanet. Cerrahmış kendisi :)
Mesleki Eğitimin başına herhangi bir meslek lisesinde çalışan 1 alan şefini koysak çok daha etkili ve çok daha iyi bir yol yöntem belirler. Üniversitelerden mezun olan mühendislerden yüzbinlercesi boşta geziyorken bu modelin tutacağını savunmak mantıklı değil. Mühendislik fakültesine gidecek öğrencileri meslek lisesine çek. bu öğrencilerden başarılı olanlarıda gerek yurt içinde gerekse yurt dışında maddi manevi destekle.bir tık altta kalan öğrencileride sanayide çalışmaları-gelişmeleri için işvereni ve bu genç kardeşlerimizide destekle. mühendislik fakültelerinde çalışan hocalarla meslekliselerinde görev yapan hocalarada iyi bir eğitim ver. Sanayi ve arge çalışmalarına aktif olarak katılımlarını sağla. yan gelip yatanları kapının önüne koy.(teknik öğretmenim bu arada) Ondan sonra gör bak mesleki eğitim şahlanıyor mu şahlanmıyor mu?
Teknik elektrik, 3 ay önce
0 7 Şikayet Et
Teknik elektrik 11 Şubat 2019 10:15
Mesleki Eğitimin başına herhangi bir meslek lisesinde çalışan 1 alan şefini koysak çok daha etkili ve çok daha iyi bir yol yöntem belirler. Üniversitelerden mezun olan mühendislerden yüzbinlercesi boşta geziyorken bu modelin tutacağını savunmak mantıklı değil. Mühendislik fakültesine gidecek öğrencileri meslek lisesine çek. bu öğrencilerden başarılı olanlarıda gerek yurt içinde gerekse yurt dışında maddi manevi destekle.bir tık altta kalan öğrencileride sanayide çalışmaları-gelişmeleri için işvereni ve bu genç kardeşlerimizide destekle. mühendislik fakültelerinde çalışan hocalarla meslekliselerinde görev yapan hocalarada iyi bir eğitim ver. Sanayi ve arge çalışmalarına aktif olarak katılımlarını sağla. yan gelip yatanları kapının önüne koy.(teknik öğretmenim bu arada) Ondan sonra gör bak mesleki eğitim şahlanıyor mu şahlanmıyor mu?
0 13 Şikayet Et
merttan 11 Şubat 2019 10:03
Siz liseyi bitirenin üniversiteye gitmesini engellerseniz daha yüksek okumak için , yapacağınız işlerin bir önemi kalmaz
5 1 Şikayet Et
hascan 11 Şubat 2019 09:53
teknik personelin bir değer de yok bir önemi de yok. stajda sigartalılık süresi emeklilikten sayılsın
1 14 Şikayet Et
metuhan 11 Şubat 2019 09:35
yeni model dediği herzaman söylelen süslü laflardan ibaret değişen bişey yok sadece sanayici sıkışmış anlaşılan asgari ücretin 1/3 ücretle çalıştıracağı hatta devlet desteği alacağı ucuz işgücü ihtiyacını kısa vadede karşılamak.
3 15 Şikayet Et
YILMAZ-41 11 Şubat 2019 09:33
yeni bir model de ben önereyim; imam-hatip mesleki ve teknik liseler. hem meslek lisesi hem imam hatip :)
Yeni modeldemiş. Güldürmeyin beni. Yıllarıdır üzerinde en çok konuşulan konulardan biri. Fakat Ne nitelik nede nicelik olarak Meslek liselerinde pek birşey değişmedi. Fakat değişen bir yer var oda IHL ler. Her köşe başına bir IHL açıldı. Utanmadan yeni model diyorlar. IHL ler için yeni model deyin de inanalım.
sonersoyer, 3 ay önce
1 12 Şikayet Et
12