volkani 10 Nisan 2019 00:53
o kadar taciz şiddet varsa bu da senin çalışmadığını mı gösterir? emek harcıyor ve derste ömrünü veriyor tabiri caizse kafa gidiyor, rehberlik ne yapıyor ben diyeyim çok güzel dizi bitiriyor, çay elinde nette geziyor, alışveriş sitesi takip ediyor...vs. bak etrafına gör hatta zümreleriniz bile dalga geçiyor artık bu boşluktan
Başkasının gözünden başkasının işini tarif etmek kolay. O zaman ben de diyorum ki; bu ingizlizce öğretmenleeri ne iş yapar? Yıllarca ilkokuldan üniversiteye kadar ingilizce dersi var ama kaç kişi ingizlizce konuşabiliyor? O zaman bu dersi kaldıralım mı? Yada beden öğretmeni oh ne güzel sal bahçeye çocukları öğretmenler odasında çay iç. Resim, ver kağıdı boyayı boya çocuğum de cep telefonu ile oyna. Bir çok branşın dersi hafta da 2-3 güne toplanıp ayda 8 gün çalış 22 gün tatil yap, sanki bankamatik memuru. Sonra da DYK kursu ile ek ders ücretini çuvalla götür. Üstüne de maaş az diye dert yan. Artı okullardaki bir çok sorun öğretmenlerin mesleki yetersizliğinden, sınıf yönetimini bilmemelerinden, öğrenci ile doğru iletişim kuramamalarından kaynaklanıyor. Ondan sonra bunların neden olduğu sorunlar yüzünden bizim başımızı kaşıyacak vaktimiz olmuyor. Eeee nasılmış? Burdan bakınca da böyle görünüyor işte.
baykanx, 7 ay önce
3 7 Şikayet Et
baykanx 02 Nisan 2019 10:18
Başkasının gözünden başkasının işini tarif etmek kolay. O zaman ben de diyorum ki; bu ingizlizce öğretmenleeri ne iş yapar? Yıllarca ilkokuldan üniversiteye kadar ingilizce dersi var ama kaç kişi ingizlizce konuşabiliyor? O zaman bu dersi kaldıralım mı? Yada beden öğretmeni oh ne güzel sal bahçeye çocukları öğretmenler odasında çay iç. Resim, ver kağıdı boyayı boya çocuğum de cep telefonu ile oyna. Bir çok branşın dersi hafta da 2-3 güne toplanıp ayda 8 gün çalış 22 gün tatil yap, sanki bankamatik memuru. Sonra da DYK kursu ile ek ders ücretini çuvalla götür. Üstüne de maaş az diye dert yan. Artı okullardaki bir çok sorun öğretmenlerin mesleki yetersizliğinden, sınıf yönetimini bilmemelerinden, öğrenci ile doğru iletişim kuramamalarından kaynaklanıyor. Ondan sonra bunların neden olduğu sorunlar yüzünden bizim başımızı kaşıyacak vaktimiz olmuyor. Eeee nasılmış? Burdan bakınca da böyle görünüyor işte.
13 13 Şikayet Et
pdug 31 Mart 2019 16:41
görevlendirme kesinlikle rehberlik anlayışına aykırı bir durumdur okul psikolojik danışmanları yalnızca Kendi okulunda etkilidir biraz o okulda biraz bu okulda çalışmak tamamen anlamsızdır
11 15 Şikayet Et
poyraz.0.6 31 Mart 2019 09:43
Eleştirilere hak veriyorum. Rehberlik, ülkemiz eğitiminde doğru bilinenler safında yerini alamamış bir mevzudur malesef. senelerce ağır sitem ve yoğun tepkilere rağmen yapılandırılamaması veya kasten sağır davranılması ise, akıllara vesayetçi güç ve lobilerin elinde bulunduğu gerçeğini kuvvetlendirmiştir. Öğrenci tanınmadan, kişisel özellikleri anlaşılmadan, sırf odadan yönetim anlayışı üzerine inşa edilmiş bir rehberlik, kimseler kusura kalmasın fakat amacı karşılamaktan yoksundur. hatta böyle olunca düz memuriyetten zerre kadar farkı yoktur. Yapılması gereken gayet açıktır. yetkililerin konuya eğilerek ilgili birimlerin, eğitime hülasa okula entegrasyonunu sağlayıcı ve yapıcı ve aktif yönde bazı adımlar atılması kaçınılmazdır diye biliyorum. amacım kimseyi kırmak değildir. saygılar.
5 27 Şikayet Et
Memur132 31 Mart 2019 06:05
Yalnız fotoğraf işkur iş kulübü yuvarlak masa fotoğrafı özellikle amblemlerden anlaşılıyor.
1 5 Şikayet Et
ancelo 30 Mart 2019 21:10
Soru: bu neyi değiştirir ki? @ bu kısmın girişi size ait değildir. Elemanın birisi çok karakterli oluşuna mütevellit atış, vuruşlar yapmış. İllaki kötü söz sahibine aittir... Fakat bildiğim ya da en iyi bilinen gerçeklerden birisi şudur ki varolan rehberlik sistemi bir sistem nazarına alınmadıkça, okullardaki disiplin ve başıbozukluk alıp başını gidecek. Bir öğrenciye rehberlik mi yoksa disiplin işlemi mi yürütülmesi gerektiğini ortaya koyacak mekanizma full arızalı... Yapsın öğrenci efenim, isterse 40 kere yapsın kolayı mı yok ? Gönder rehberlik öğretmenine, versin hümanizmayı, ee o da göndersin kürkçü dükkanına. Ne için ? Sırıta kırıta kuru bir özür dilemek için. Peki rehabilite nerede ? Peki psikiyatriye veya özel eğitime sevk kanalı nerede ? Peki rehberlik değil de disiplin işlemine tabi tutacak idareci nerede ? Ah nerede vah nerede :)
10.10.2017 de yönetmenlik değişti. Rehber öğretmen tanımı rehberlik öğretmenliği şeklinde daha önce değişmişti zaten. Haberde geçen genelgeler de yürürlükten kalktı.
kulvarpdr, 7 ay önce
4 37 Şikayet Et
kulvarpdr 30 Mart 2019 20:23
10.10.2017 de yönetmenlik değişti. Rehber öğretmen tanımı rehberlik öğretmenliği şeklinde daha önce değişmişti zaten. Haberde geçen genelgeler de yürürlükten kalktı.
7 3 Şikayet Et
maraton27 30 Mart 2019 16:53
Hayırlı olur inşallah
8 8 Şikayet Et
selamdar 30 Mart 2019 15:11
Senelerin öğretmeni olarak bir kısım sistem görüşlerimin naklinden yanayım. Ricam o dur ki: Lütfen rehber öğretmenlerimiz nezaketini korusun ve hakaretten uzak kalsınlar. Neticede hepimiz eğitimci insanlarız ve bir-yerde aynı platformu paylaşıyoruz.. Öncelikle sorgulanması gereken nokta rehber öğretmen değil, aksine rehberlik sistemidir. Hatta mevcutta sistem niteliğinde bulunmayan, mucibince şube öğretmenlerine ve sınıf öğretmenlerine kambur edilen, angarya düzeneğinden kurtarılmayan bir rehberlik sistemidir ki bugün 7 düzele de sorsanız alınacak bilgi malumun ilanından ibarettir. Öyle ise yapılması gereken çözüme yönelmektir. Kanımca çözümün aşamaları şudur: 1-- Diğer dünya ülke ve milletlerinde "rehber öğretmen" görev tanımı kalmış mıdır ? buna bakılmalıdır. 2--Kalmamışsa ülkemizdeki rehberliğe nasıl ve ne yönden işlevsel bir boyut kazandırılabilir buna bakılmalıdır. 2-- İyi bilindiği gibi bu durum rehber öğretmen arkadaşların da çalışma azmi ve isteğini kırıcı bir jeneriğe dönüşmüş vaziyettedir. 4-- Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetinin ilk ayağı öğrenciyi tanımaktan, onu kendi sosyal habitatı olan sınıf gözlemi yapmaktan geçer. En önemli madde budur. Zira bugünki durum maalesef disipliniş ve işlemlerine paravan edilen bir düzenek içindedir. Rehberlik ve disiplin işlemlerinin her ayağı kesin çizgilerle ayrılmak zorundadır. İşine gelemeyen idareci, disiplin uygulamak yerine rehberliği adeta bir maşa olarak kullanmayı seçmiştir. 5-- Saha hakimiyetinin sağlanması için her rehber öğretmenin etkinlik temelli olarak bizzat sınıflara katılımını öngören bir aktif rehberliğe imza konulmalıdır. 6-- Eğer önceki sınıf öğretmenliği sistematiğinde olduğu gibi her rehber öğretmen 2 haftalık ritüel süreçler içerisinde kendi uzman katkısını sağlayabilir ise, o takdirde okulların rehberlik sistemi var denebilir veya varolan anlayış bertaraf edilmiş olur. 6- Eğer saha anlayışna hitap edebilen aktif rehberlik kavramı mümkün değilse, acilen "Okul Psikoloğu" devreye girmeli ve okullarda görev yapmalılar. 7-- Eğer sözkonusu vesayet ağır basar da, yok efendim rehberlikte sorun yok bunları siz uyduruyorsunuz denilecekse, Buyursunlar konunun yetkili mercileri "Pdr Çözüm Önerisi" isimli çözüm yolu ve anahtarını incelesinler diyebilirim. Peki saygılar...
7 111 Şikayet Et
Pskljkdnsmnmst 30 Mart 2019 13:48
Gaz-ı olan egitimci arkadaslar gelmis yine.iş barisi istiyormus. Yahu sen meslektasin tutmazsan savunmazsan seni de kimse savunmaz. Biraz karakter onur lutfen. Rehberlik hizmetlerinin ne kadar onemli oldugunu bilmeyen yoktur. Her alanda istemedigimiz kisiler olabilir. Ama genel gecer konusmayalim. Lutfen Gorevlendirme rehber ogretmenin verimini dusurur gittigi okulda adeta tatil yapar mantikli degildir.
63 28 Şikayet Et
12