M Y T H 05 Eylül 2019 14:12
Rehberlerin iş yoğunluğu ve sağlanan fayda oldukça az olunca, çalışma barışı kalmıyor.
0 1 Şikayet Et
fibermen 24 Mayıs 2019 11:51
Hakikaten de yeter be yahu, ağır tepkilerin üzerinden dahi 10 yıllar geçmesine rağmen kulak tıkamaya ısrarla devam ediliyor. Bu servislerin, acil olarak sahaya uygun ve öğrencileri tanımayı sağlayan bir nitelikte rehabilitasyonu sağlanmalıdır. okula entegrasyonu konusunda gereken adımların atılarak aktif sistem için AB uygulamaları esas alınmalıdır. Olmaz kardeşim, böyle odaya hapsedilmiş ve oda hizmeti ile sınırlandırılmış bir rehberliği eğitimciler olarak kabul etmiyoruz. Herkes kendi işi ve uzmanlığını yapmalı, Türrkçe,İng, Fen, Mat öğretmeni rehber öğretmenin işini yapıyor. Ayıp yahu gerçekte. Sayın KANDEMİR; Lütfen samimiyetle Rehberlik servisleri yapılandırılm@lı mıdır" yönünde konuya farkındalık getiren bir habere imza atınız. Peki saygılar.
4 19 Şikayet Et
Cahitkrs 23 Mayıs 2019 19:16
şu öğretmenliği bu kadar paraya, ama benim ek dersim bu, ay ek mesai yaptım sanırım öleceğim acil para işine çevirdiniz tamam sizin kadar zeki başarılı ve çevik hatta ahlaklı olup böyle kutsal bir mesleğe kapak atamayıp özel de köle gibi çalışıp gık da çıkaramıyoruz. bu kadarda paraya mesaiye çevirmeyin şu işi cami imamlarina laf edersiniz bı farkıniz kalmadı biraz meslek onuru işinizi kutsal görün ben egitimciyim diyip bi idealist olun. he para alırsınız yine merak etmeyin.
40 10 Şikayet Et
Jandar87 23 Mayıs 2019 17:22
Az daha okuyup rehberlikçi olsaydınız adam yazmış. Nokta.
36 11 Şikayet Et
ŞERH 23 Mayıs 2019 17:00
Öğretmen değilim ama bir Veli olarak yorum yapıyorum: Rehber Öğretmen ifadesi hatalı bir unvan, Rehberlikçi PDR " Psikolojik Danışman Rehberlik" dir. Yani Okullarda İdarici- Öğretmen ve Öğrenci arasında karşılaşılan sorunları " TARAFSIZ" olarak çözümleyen ve bu çözümünde; Okul İdaresi- Öğretmen ve Öğrenci arasında incitmeden çözüm arayan kişi olarak düşünülmüş olduğu mevzuatlarında ve eğitimlerinde verilmiş, Ancak geleceğimiz olan gençlerimizi daha ileri seviyelere yükseltmek ve önlerine açmamız gerekirken, üzülerek yazıyorum; EĞİTİMCİLER kendi aralarındaki sıkıntılar karşısında Eğitim mevzuatı yamalı boğçaya dönmüş ve kendi çıkarları doğrultusunda mevzuat oluşturulmuştur. Biz Veli gözü ile baktığımızda; Çocuklarımızın en iyi eğitim alması konusunda çırpınırken, ne yazık ki Okullarımızda idarecilerimiz ve öğretmenlerimiz; Okulları şahsi çıkarları veya kendi egolarını tatmin eden yerler olarak uygulama yaptığını düşünüyorum. İfadelerim hatalı ise, Okullarımızda eğitim seviyesi neden artmamakta, Bilim ve ilim yuvası olması gerekirken, taklitçi ve Ezberci Okullarımız çoğalmıştır. Eğitimcilerimizin örnek kişi olması gerekirken, toplumdaki örnek kişi olma durumları çok azalmıştır. Eğitimciler sorunlarını bilmesine rağmen neden sorunlarını akıl ve mantık yolu ile çözümlemezler? Neden Eğitim Camiası cıtası düşmektedir. Okul bizim Okulumuz, Öğretmen bizim Öğretmenimiz, Öğrenci bizim çocuklarımız; lütfen vicdanı olmayan kendi görev alanında fedakarlık yapamayacak olan eğitimciler bana göre eğitimci değil, çıkarı olan geleceğini düşünemeyen kendini yetiştiremeyen kişi veya kişiler topluluğudur.Eğitim görevi yapmamaları daha uygundur. Öğrencilerimiz geleceğini düşünümiyorlar ise, sorumlu olan kişiler vebal altındadır.
34 7 Şikayet Et
seyyyahh 23 Mayıs 2019 16:40
ülke kaynaklarının israfıdır bu rpd sistemi. haram paradır. vebaldir. benim vergilerimden kuruş giriyorsa boğazlarından haram olsun.
22 40 Şikayet Et
happymate 23 Mayıs 2019 16:01
Elçiye zeval olunmaz "Fazla diyecek bir şey kalmamış zaten. Yapılan yorumlar meselenin özetine vakıf. İlavem ancak şunlar olabilir: Şayet bu ülkede adına rehberlik denilen, ancak işin mutfağında alan uzmanının kendi uzmanlık katkısını, sahadaki fonksiyonunu göremediğimiz başka bir branş var mı merak konusu ? Onu da geçtim disiplin iş ve işlemi boyutuna paravan edilen bir rehberlik, kendi amacını karşılamakta mıdır ? İlgili servislerin amacı öğrenci kişilik hizmeti değil mi ki, ekseriyet okul idarelerince disiplin konularını sur-pass etmek, öğrenci-veli ayağı ile polemiğe girmemek için maşa olarak kullanılmaktadır... Etkili ve yetkili bakanlık birimleri 10 yıllardır eğitim toplumunda yaşanan kaos ve serencama kulak tıkamakla neyi amaçlamışlardır... Eğer çare ve çözüme yönelmekse gaye, buyursunlar "Pdr Çözüm Önerisi" isimli makale ve paylaşımı internetlerinden incelesinler kardeşim.. Bitiriyorum, İddialı bir söylem gibi gelebilir lakin yaşanan vesayet ve lobi anlayışına son verilerek rehberlik sistemi yapılandırılabilirse eğer, eğitim sisteminin diğer altyapısı (disiplin-sınıf geçme) otonom olarak kendiliğinden sorguya açık hale gelerek düzelecektir. Nacizane 20 Küsur senelik eğitimci birikimimin bana söylediğini naklettim. Yahu bu nasıl bir zümredir, en azından 15 günde 1 saat bari rehberlik uygulatın her şubeye(!)... Kusura kalan kalır. Saygılar."
11 54 Şikayet Et
resimöğretmeni:( 23 Mayıs 2019 15:01
O heves sizde olmalı ki bilincaltinizdaki "yatma" hevesinizi başkalarına yukluyorsunuz.
nedir bu öğretmenlerin yatarak para kazanma hevesi? bi de başkalarını da buna özendirmeye çalışıyosunuz
iloveakp, 6 ay önce
1 14 Şikayet Et
pdug 23 Mayıs 2019 14:51
kişilik testleri ve yetenek tesleribi uygulayamaz ve yorumlayamazsınız. ilgi testlerini ve tutum testlerini uygulayabilir ama yorumlayamazsınız. test dışı teknikleri hem uygulayabilir hem yorumlayabilirsiniz yetki alanlarınızı iyi biliniz aksi halde etik ihlali yapmış olursunuz
PDR sistemi olan, 4 okul gezdim. İdarecilikte yaptım. Zaten rehberliği biz sınıf öğretmenleri yapıyoruz..Test, envanter vs. biliyoruz hepsi göstermelik.Özetle ; Görünen köye kılavuz istemez. Gördüğüm kadarıyla her ilkokulda 2-3 rehber öğretmen var.Boşuna personel, mekan ve bütçe israf ediliyor.
M Y T H, 6 ay önce
16 9 Şikayet Et
Alirizaozerrr 23 Mayıs 2019 14:43
Ha eminim psikolojik danışmanlığı da siz yapiyorsunuzdur. Cahil cesareti. Başka bir şey değil. Bir çok öğretmen daha etik ilkeler nedir onu dahi bilmeden hareket ediyor. Yanı öğretmen olamamışken gelip psikolojik danışman olduğunuzu iddia etmeyin. İsraf olan sizsiniz. Bu bakış açısı Tarim toplumunda kaldı. Endüstri, bilgi çağına geldik. Günaydın.
PDR sistemi olan, 4 okul gezdim. İdarecilikte yaptım. Zaten rehberliği biz sınıf öğretmenleri yapıyoruz..Test, envanter vs. biliyoruz hepsi göstermelik.Özetle ; Görünen köye kılavuz istemez. Gördüğüm kadarıyla her ilkokulda 2-3 rehber öğretmen var.Boşuna personel, mekan ve bütçe israf ediliyor.
M Y T H, 6 ay önce
23 10 Şikayet Et
12345