bir-ademdeniz 22 Ağustos 2019 13:49
Yönetmelikten kasdınızın Ek Derslere İlişkin Bakanlar Kurulu kararını ifade ediyorsunuz sanırım. Ancak, bu Karar'ın 8.maddesine bakarsanız 10 saate kadar verilebilir ifadesini göreceksiniz. Yarı yıl ve yaz tatilinde 30-44 saat ek ders verilebilecek faaliyetler ise belirlenmiş, söylenmiş. Bu 2015'te de böyleydi. Halen de öyle. Ama eğer kasdettiğiniz DYK Kılavuzu ve içindeki açıklamalarsa, bu kılavuzdaki ifadelerin diğer kanun, karar ve yönetmeliklere aykırı olmaması gerekir. Maalesef bazen MEB, varolan kanunun, Kararın aksine bir hükmü uygulayın diyebiliyor. Burda tartışılan da konuşulan da bu zaten.
bakanlık bu hususta 2015 yılında sorular üzerine açıklama yapmıştı zaten... bu başlıkta bazı yanlış anlaşılma var ...örneğin yetiştirme kurslarında sadece 10 saate girilir diye bir ibare yeni yayımlanan yönetmelikte yok ..o eski yönetmelikte yer alıyordu...2015 yılında yayımlanan yönetmeliğe göre bir öğretmen hafta içi içi 20 saate giriyorsa toplam 40 saate kadar yani 20 saat kurs alabiliyor...ve kurs ücreti yetiştirme kursu ise %100 arttırımlı ödeniyor...10 saatin üstü normal ödenir ibaresi yeni kurs yönetmeliğinde yer almıyordu okuduğum kadarıyla...saygılar..
ADONİYA002, 9 ay önce
0 0 Şikayet Et
antiansiklopedi 17 Mayıs 2019 10:53
burda yazilanlar givbi Turkiyenin her yerinde dykler ranta felan dönusmedi. cogu yerde özellikle kücük bolgelerde kurslardan cok verim aliniyor. en azindan.benim okulum da böyle. kapatilmasin kardesim. basarili ama.maddi durumu yetersiz cocuklara nasil destek verilecek? etut merkezleri ozel ogretim kurslari kapatildi ee ne yapacak bu cocuklar? tek baslarina bir yere kdr yapabiliyorlar ogretmen ve kurs desteği şartttttt.
6 7 Şikayet Et
happymate 16 Mayıs 2019 18:19
Bakanlık, rantın önüne geçme amaçlı olarak kendi okulu yerine farklı okul öğretmeninden kurs alınabilecek bir çözüm üzerinde durmuştu. O ne oldu pekala ? çözümün tamamı olmayacaktır belki fakat en azından öenmli bir ortak paydada buluşulmuş olur. Olmazsa olmazı: Kursların bütün tamamı hafta sonlarına çekilmelidir. Okul dersinden sonra yılgınlığa ve bıkkınlığa sebep oluyor. Öğrencileri normal okul derslerinden soğutmuş vaziyette.. Öte yandan Ücret belki 2 katı değil de %50 artırımlı makul bir çerçeveye alınmalıdır. Ekseriyet 15 Saat maaş karşılığını tamamlayan ve ardından kurs açabilmek için okul dersi almayanlar var... İdareciler deseniz bir ksımı halen kurs alıyor, güya 1 saat derse girerek ardından okul işlerini yürütebilmek için öğrencilerin önüne test attştırmaara devam.. Çok bu örnekler.. Tam manasıyla bir çözüme ulaştırabilmek için, bir defa kesinlikle rant anlamını taşıyan 'öğretmen seçtirme mevzuları' son bulmalıdır. Bahsedildiği gibi Aöf sınav görev dağılımı gibi benzer ve adil bir sistematikle görev dağılımına gidilmelidir. Gayet iyi bilindiği gibi, böyle bir seçimden ziyade elden tutuşturulan dilekçeler, kısmen dayatma anlamındaki öğrenci teşvikleri, idare yandaşı öğretmenlerce yapılan şifre kulisleri vs. gibi nedenler bu DYK olayını inanın çok kokuttu çok (!) Denetim sıfır, ilden ile ilçeden ilçeye kah ders sonu, kah hafta-sonu, kahı kimi köylerde hiç açılmaz gibi vs. vs uygulama birliği yok ve olanı da zaten net değil.
9 18 Şikayet Et
erdem1111 16 Mayıs 2019 17:42
Öyle ise doğru soru kanımca şudur: Madem şikayetler gözardı eliyor o halde ne duruyorlar kapatmak için, neyi bekliyorlar tam olarak, gökten emir mi gelmesini yoksa davul zurna çalınması mı bilemedim ? Hangisi...
4 15 Şikayet Et
selamdar 16 Mayıs 2019 16:19
İlaveten dikkat edilirse işin ücret boyutundan (ücret olayı da iş barışını zedeleyen bir etken) ziyade, verimsiz bir kulvara dönüştüğünü, amacı karşılamaktan uzak ve yoksun olduğunu, öğrencilere ders sonu zulümlü bir profile yol açtığını, özetine itibarla; altyapısız bir zemine kurulu olduğunu, senelerdir tepkilerin odağında bulunduğunu, 2018 Eğitim Şu'rası ve Milli Eğitim Bakanlığı Faaliyet raporuna göre, hakkında inceleme açılan soruşturma konularından başlıcasının Dyk yani Destekleme ve Yetiştirme Kursları olduğu ayrıca tescillenmiştir. Belirtilenleri hasmaneliğe ve kıskançlığa yoranlar lütfen eğitim toplumunun hayrına, elden tutuşturulan dilekçeler yoluyla ve baskılar sonucu öğretmen seçimi sağlanan bir anlayış içinde yürütüldüğüne ne cevap verebileceklerdir ? merak konusudur. Öğretmen arakadaşımın aldığı ücret konusuna hasetlik filan değildir burada değindiklerim. Altyapısız ve rant odaklı uygulamalar son bulduğu, ayrıca hafta-sonlarına alındığı sürece elbette kaldırılmasına taraf değiliz. Ancak kişisel fikrim arkadaşlarında arz ve izah ettikleri gibi, Eğitimin referans noktasının "Okuldaki eğitimi öncelemek" olması hasebiyle, bakanlığın düzenli aralıklarla test dağıtarak ve merkezi deneme usulü ile seviye belirleme sağlanarak daha gelişmiş ve uygulamada sahaya hitap eden bir düzenleme ve dönüşüme imza atması gerektiği inancındayım. Üstelik bir okulda açılıp bir diğerinde veya köy okulunda açılamayan kurslar neticesinden "Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği" tahrip edilmiştir. Yeniden saygılar...
6 34 Şikayet Et
selamdar 16 Mayıs 2019 16:05
Sayın KANDEMİR; şu konudaki tepkilere göz yumduğunuz netleşmiştir. Başta proje okulu saçmalığı gelmek üzere, (dershnane mantığının devam ettirildiği) paralı temel liseler, ayrıca yandaşa verilerek verim noktasında sıfırı tüketen, üstelik ders sonu öğrenciye zulüm anlayışına hapsedilen Dyk rant kursları; geçmiş bakanlığın kirli projelerinden olup derhal kapatılmalılar... Açık ve nettir. Dershaneye karşı bir öğretmen olarak dile getiriyorum belirteyim. Devletin kaynağını kaymak görme mantalitesinde son noktadayız. Sözü edilen Dyk kursları amacından her anlamda sapmiş, verim noktasında 3/4 öğrenciyi ders sonu zorla tutan, hatta sırf önlerine test dağıtılarak "bunları çözedurun ben diğerlerini de çekip getireyim" anlayışına hapsedilmiş, genel manada verimsizliğe ve öğrenci açısından zulümlü bir profile meydan verilmiştir. Acilen normalin %50 gibi bir fazla ücret müktesap ettirilerek hafta sonu düzenlemesi yapılmalıdır. Eğitim toplumuna nifak katmak için %100 artırımın izah edilebilir yanı asla yoktur. İyep, egzersiz, okul dersi farklı bir dersmidir ki geçmiş bakanlık bu konuya assimilasyon karmıştır... "öğrenci öğretmen seçsin" gibi yine geçmişten sabıkalı diğer projeleri akla getiren, esasında öğrencinin seçimi yerine, kısmiyetle yandaş idarelerin tekeline ve mekanizmasına terk edilmiş, TC numaraları alınarak şifre kulisleri boyutuna itilmiş iolan lgili kurslar, acilen ÖSYM aöf puantajlı görev dağılım sistem benzeri gibi rant düzeneğinden çıkarılan bir görev dağılımı ile yapılandırılmadığı takdirde kesinlikle kaldırılması gerektiğini haklı gören ve bulanlardanım. Unutmayalım ki devletimiz zor zamanlardan geçmektedir. Bu konu sakavetle üstesinden gelinmeyi bekliyor ! Hem de uzunca bir süredir. Sayın yetkililerin kulaklarına kar suyu diyerekten arz ve istirham olur.Saygılar dilerim.
7 41 Şikayet Et
mugla48 16 Mayıs 2019 10:41
dyk vermiş bir öğretmen olarak diyorum ki dyk'lerin faydası yüzde 5 bile değil öğretmenlerin ücretlerini şişirmekten başka bir işe yaramıyor.son sınıf öğrencileri hariç tüm kademelerde kapatılmalıdır.
16 70 Şikayet Et
Nefistir SeniKörEden 16 Mayıs 2019 10:32
Devlet okulları da ticarethaneye dönüşmüş, öğrenci müşteri gibi görünüyor. Öğretenler tüccar..
21 50 Şikayet Et
figo62 16 Mayıs 2019 10:23
bence kurslar çok yararlı ve devam etmeli... kessinlikle çok yerinde doğru bir uygulama
73 31 Şikayet Et
taner-bilgmuh 16 Mayıs 2019 09:43
dyk lar tamamen ranta dönüştü. liselerde öğrenciler sözlü notuyla tehdit ediliyor kursa başvuru yapılması için. hatta bazı öğrencilerin hangi kurs da olduğunun haberi bile yok. denetim de yok. öğrenciler yok yazılmıyor kurs kapatılmasın diye.bakanlığın denetim mekanizmasını çalıştırması lazım. kursların geri dönütünün alınması lazım. lgs ve yks de başarıların analiz edilmesi lazım. meslek lisesinde 40 kişi felsefe dersi istiyor matematik istemiyorsa. bu çocuklar ya çok sayısalcı yada okulda atom parçalıyorlar!!!
12 68 Şikayet Et
12