hassali 20 Mayıs 2019 23:37
Ağır ceza mahkemesinin ve Yargıtay'ın yorumlarına saygı duyarım ama benim yorumum budur. Tetiği çekerken tamamen kendi kastıyla çekmiştir. Hani istem dışı çekilmiş olsa taksirli sayılabilir. Veya çatışma anında araya giren başka biri vurulmuş olsa taksirli olabilir.
Kardeş, lütfen bilmediğin hususlarda yorum yapma. Hiç hoş olmuyor, zor durumda kalıyorsun.
DoksanıncıKöyden, 2 ay önce
6 0 Şikayet Et
DoksanıncıKöyden 20 Mayıs 2019 20:30
HAGB yönünden uyarlama olamaz; belli ki mahkeme bu hususu da değerlendirmiş ve hüküm usulünce kesinleşmiş...
yeniden uyarlama iste hagb iste:)
cilicium, 2 ay önce
1 0 Şikayet Et
DoksanıncıKöyden 20 Mayıs 2019 20:28
Allah yardımcın olsun; Karar, hukuka ve kanuna uygundur, bu arada şu hususu da belirtmek isterim ki: Ekmek parasını kazanmak için illaki memur olmak zorunluluğu yoktur... Yani cinnet getirmene gerek yoktur!
ben hakaret suçu işleyip 1 yıl 2 ay ceza aldım diye memur olamıyorum. adam 6 yıl 8 ay ceza alıyor sorun olmuyor. cinnet geçirmem yakındır..
baybarsyuzbasioglu, 2 ay önce
2 1 Şikayet Et
cilicium 20 Mayıs 2019 19:23
yeniden uyarlama iste hagb iste:)
ben hakaret suçu işleyip 1 yıl 2 ay ceza aldım diye memur olamıyorum. adam 6 yıl 8 ay ceza alıyor sorun olmuyor. cinnet geçirmem yakındır..
baybarsyuzbasioglu, 2 ay önce
1 0 Şikayet Et
baybarsyuzbasioglu 20 Mayıs 2019 18:59
ben hakaret suçu işleyip 1 yıl 2 ay ceza aldım diye memur olamıyorum. adam 6 yıl 8 ay ceza alıyor sorun olmuyor. cinnet geçirmem yakındır..
5 2 Şikayet Et
DoksanıncıKöyden 20 Mayıs 2019 16:57
Kardeş, lütfen bilmediğin hususlarda yorum yapma. Hiç hoş olmuyor, zor durumda kalıyorsun.
Yargının düştüğü durum maalesef vahim. Madem kasıt yoktu ne diye ceza verilmiş. Zira bir kişiye adli ceza verilebilmesi için suçun kasıt unsuru var. Yani ceza verilmesine esas olan eylem suç işleme kastıyla yapılmış olmalıdır. Kasıt varsa görevine niye son verilmemiş, kasıt yoksa niye 6 yıl küsur adli ceza verilmiş durumu yani.
hassali, 2 ay önce
2 7 Şikayet Et
cilicium 20 Mayıs 2019 13:02
ceza verilmesi için kasıt unsuru olmasına gerek yok arkadasımb.taksir diye bir kavram var hukukumuzda.adam kaza yapıyor ölüme sebebiyet veriyor ceza alıyor.kanunlar açık bu konuda. danıştayın kararı da doğru
Yargının düştüğü durum maalesef vahim. Madem kasıt yoktu ne diye ceza verilmiş. Zira bir kişiye adli ceza verilebilmesi için suçun kasıt unsuru var. Yani ceza verilmesine esas olan eylem suç işleme kastıyla yapılmış olmalıdır. Kasıt varsa görevine niye son verilmemiş, kasıt yoksa niye 6 yıl küsur adli ceza verilmiş durumu yani.
hassali, 2 ay önce
3 14 Şikayet Et
aşkim 20 Mayıs 2019 09:57
7 yıl yakın ceza alıyor ihrac olmamak icin emekli oluyor
5 15 Şikayet Et
machingilan 20 Mayıs 2019 09:17
Suçlar kasıtlı ve taksirli suçlar olarak ayrılabilir. Öncesinde kabahatler de TCK içindeydi fakat 2005 yılında ayrı bir kanun olarak belirlendi. Taksirli suçlara en basit örnek trafik kazalarıdır. Kimseyi öldürme kastın yoktur ancak kasti olmasa bile "kusurlu" davranarak birilerinin ölümüne sebebiyet vermiş olunabilir. Bu durumda ne kadar hapis cezası alırsanız alın memuriyete engel olmaz. Ha kastı yok diye de "kusurlu" hareket eden birisini beraat ettirmek gerekmiyor. Ayrıca 5237 sayılı TCK nunda taksir (kusur) ile kasıt arasına iki kademe suç tarifi daha eklenmiştir. Bunlar "bilinçli taksir" ve "olası kast" tır ki ayrıca konuşmak gerekir.
Yargının düştüğü durum maalesef vahim. Madem kasıt yoktu ne diye ceza verilmiş. Zira bir kişiye adli ceza verilebilmesi için suçun kasıt unsuru var. Yani ceza verilmesine esas olan eylem suç işleme kastıyla yapılmış olmalıdır. Kasıt varsa görevine niye son verilmemiş, kasıt yoksa niye 6 yıl küsur adli ceza verilmiş durumu yani.
hassali, 2 ay önce
2 45 Şikayet Et
hassali 20 Mayıs 2019 09:06
Yargının düştüğü durum maalesef vahim. Madem kasıt yoktu ne diye ceza verilmiş. Zira bir kişiye adli ceza verilebilmesi için suçun kasıt unsuru var. Yani ceza verilmesine esas olan eylem suç işleme kastıyla yapılmış olmalıdır. Kasıt varsa görevine niye son verilmemiş, kasıt yoksa niye 6 yıl küsur adli ceza verilmiş durumu yani.
46 31 Şikayet Et