mansurarkadas 26 Haziran 2019 18:53
Mesleki eğitimi memleket meselesi olarak görenler METOK kontenjanlarını azaltarak mı bu işi yapacaksınız. Bakınız Gazi Üniversitesi Teknoloji fakültesi İmalat mühendisliği kontenjanlarına, ilk kez METOK kontenjanı yok. Takiyye yapmamak lazım, samimi olmak lazım, sözüm anlayana...
0 0 Şikayet Et
endmuhh 21 Haziran 2019 10:08
bir süre mezun vermese keske ama bi ekonomi var.
0 7 Şikayet Et
isaser 21 Haziran 2019 09:20
Eğitim fakültesi demek işsizlik demek. 420 bin kişi eğitimden sınava girdi atanan 20 bin kişi. ve mezun sayısı her sene artarken atama sayısı her sene azalmakta. bu işleri bilenler zaten tercih etmiyor bilmeyenlerede geçmiş olsun.
1 11 Şikayet Et
heryerde 21 Haziran 2019 09:20
Eskiden üniversitelerin ögretmenlik bölümü vardı bunlar ögretmen olurdu şimdi ögretmenlik okuyanlardan daha çok başkaları oluyor artık bunlar kaldırılmalı kim neyi okudu ise mesleği o olmalı
1 11 Şikayet Et
popart23 21 Haziran 2019 09:11
Bu saatten sonra öğretmenlik okumanın anlamı yok öğrencilerimize okuyun diyecek bölüm bulamıyoruz. Çünkü mezun olduktan sonra işsizlik garantisi veriyoruz. Fen edebiyat fakülteleri bildiğiniz gibi bitmiş durumda eğitim fakülteleri de İngilizce dinkültürü ve matematik hariç bitmiş durumda tüm bölümleri 10 öğrenciyle alacak şekilde ayarlasalar kapanacak olanları istihdam vermediklerini de kapatsalar öğretmenler için emeklilik yaşı 55 olsa 3600 göstergeyle bunu çözerler ama bu söylediklerimin hepsi devlete yük ne yazıkki bunun altından kalamazlar o yüzden boş hayaller kurmanın anlamı yok. Sanayide eleman bulamayan esnaf var kuaför çırak bulamazken kasap kalfası yokken biz eğitimli işsizler ordusu üretiyoruz. Amaç hayatını idame etmek değil mi işsiz gezeceğine kasap olsa motor ustası olsa birey daha iyi değil mi?
2 20 Şikayet Et
09taner09 21 Haziran 2019 08:22
Arz-talep dengesini iyi ayarlamak gerekiyor. Arz ve talep eğrisinin kesiştiği nokta denge noktasıdır. İktisatta bunu piyasa fiyatı, denge fiyatı denir. Arzın talepten yüksek olması da talebin arzdan yüksek olması da çok sıkıntılıdır. Şöyle ki hiç bir işe yaramayan, mezun olduktan sonra istihdam edilemeyen programlar açmanın altında bazı nedenler (yandaş, torpilli vb) vardır. Bunlara kadro açmak etik değildir. Kaldı ki eğitimdeki kalitenin qna nedeni de ilk öğretimde, orta öğretimde görev yapan eğitimcileri, eğitim kalitesinin eksikliği ve eğitim sisteminin bozukluğudur. Paralı eğitim olmaz. Parası olan zeka seviyesi düşük olan öğrenciler parayı bastırıp özel okullardan mezun oluyorlar. Bu da cahil, bilgisiz , yetersiz kişilerin toplumda önemli bir yere geldiklerinde kendini belli ediyor.
1 7 Şikayet Et
koncolos 21 Haziran 2019 02:47
Atama bekleyen öğretmen adaylarının çoğu öğretmen değil zaten. Büyük çoğunluğu başka mesleklerden iş bulamayınca formasyonla atanmayı bekleyen güruh. 450 bin atanmayı bekleyen varsa bunun içinde gerçekten öğretmen olan eğitim fakültesi mezunu toplasan 100 bin ya vardır ya yoktur. Umarım bunların hepsi atanır.
10 13 Şikayet Et
sarperener 21 Haziran 2019 02:05
Eeeee? Yani yüzde doksan kontenjanla, yeni öğrenciler 600 bin atama bekleyen öğretmenlere mi katılacaklar? Yakında 1 milyon işsiz öğretmen adayı olacak! Bence her yıl yüzde 3'lük atanma ihtimali için kimse bu bölümleri seçmez artık.Seçecek kadar analizden uzak olanlar da, seçsin ve kenara çekilsin zaten.Zira o kafayla öğretmenlik de yapılamaz.;)
0 9 Şikayet Et
dobradam 21 Haziran 2019 00:29
Ilk etapta en az %50 azaltilmaliydi
3 16 Şikayet Et
hunt3rll 20 Haziran 2019 23:08
ağam bizimle eğleniy.
2 15 Şikayet Et
1234