gideon 06 Eylül 2019 09:18
bence en büyük sorun mülakat denen adam kayırmacılık.ben pek çok sefer yüksek lisans ve doktoralara başvurdum ancak hep elendim. yüksek lisans ta ön değerlendirmede (ales, diploma notu, yabancı dil) 41 kişi arasında 4.sıradaydım, 6 kişi alınacaktı ancak mülakatla elendim. ön değerlendirme sırasına göre 2.,15., 19. ve 25. sıradaki kişiler alındı. başka bir örnek doktoraya başvurmuştum. 5 kişi alınacak, 13 kişi başvurmuştu ve ben ön değerlendirmeye göre (diploma notu, ales, yabancı dil) yine 4.sıradaydım. ancak mülakatta elendim. Ön değerlendirmedeki sıraya göre 3.,8.,10.,11. ve 12. sıradaki kişiler alındı. Bu yüzden yukarda bahsettiğiniz nedenlerin bir kıymeti yok. En büyük sorun adam kayırma (torpil).
1 8 Şikayet Et
akademisyen 64 05 Eylül 2019 20:39
Yüksek lisans derslerinin mesai saatleri içinde olması doğal çünkü hocalar da mesai saatleri içinde çalışıyor. Mesai saatleri dışındaki programlar ücretli olanlar.
Konuyla pek ilgisi yok ama yaşanan bir sıkıntı daha var. Editör arkadaşlar gündeme getirirlerse sevinirim. Yüksek Lisans ders saatleri bazı üniversitelerde hafta içi ve mesai saatlerine geliyor. İster kamuda ister özelde çalışanlar için büyük bir problem. Herhangi bir kanuni düzenleme de olmadığı için mağduriyetler yaşanıyor. Ders saatleri belirlenirken Yüksek Lisans öğrencilerinin genellikle çalışan insanlar olduğu unutulmamalı. Saygılar..
hondacrz, 2 ay önce
1 12 Şikayet Et
vicdan25 05 Eylül 2019 20:07
ilanda, başvuru koşulları belirtilmeden,kaydolduktan sonra bazı uygulamalar yapılıyor örneğin hazırlık sınıfı programı uygulaması gibi
1 6 Şikayet Et
Etem Kara 05 Eylül 2019 20:01
Haber yapılması ümidiyle... Son altı yılda iki kez Kahraman Maraş KSU sağlık bilimleri enstitüsüne, iki kezde Erciyes Üniversitesi Sağlık bilimleri enstitüsüne Ales, dil ve mezuniyet ortalaması ile başvurdum ve her zamanda başvuranlar arasında ilk üç içindeydim. Sonuç olarak mülakat yaptılar ve hiç elli puan alamadım. Basvuru esnasındaki şart şu''.... başvuran kişi mülakatta 60 puanın altında alırsa değerlendirmeye alınmaz.'' işte memleket bu halde adım yazıyor bu iki üniversitedeki hocalardan bu yazıyı okuyacak olanlar varsa bilsinler ki hakkım helal değildir. Kendilerine göre kılıf bulmuşlar mülakat diye kpss ye giremeyen puan alamayan alesten 60'larda puan alan adam giriyor alesten 90 alan dil puanı alan ben giremiyorum Allah belanızı versin
1 35 Şikayet Et
venüsten 05 Eylül 2019 19:48
Başvurularda mülakat ve sınavın olmadığı sadece lisans derecesi, ales ve yabancı dil sınavının esas alındığı bir alım istiyoruz. Ayrıca yedek liste her üniversitede ilan edilmeli ve mutlaka kontenjanın tamamı doldurulacak şekilde alım olmalı. Niyet mektubu, referans gibi zırvalarla uğraştırmadan, ücretsiz başvuru, yüksek lisans derslerinin bir veya iki günde alınabileceği veya mesai saatleri dışında ders yapılabileceği kısaca şeffaf bir düzen istiyoruz. Sesimiz ol memurlar net.
4 19 Şikayet Et
Ahmetatk 05 Eylül 2019 19:32
Mulakat yazılı sınav hep torpile dönmüş, bazı üniler puan üstünlüğüne göre alırken bazıları mulakat yazılı sınav deyip istediklerini alıyor bunu da h aber yapın, ünilerin listelerine bir bakın kimler neden alınmış, ales de dil puanı da mezuniyet notu da anlamsız oluyor.
3 21 Şikayet Et
elkremi 05 Eylül 2019 18:47
Sözlü mülakat ve torpili, Karadeniz teknik üniversitesi gibi üniversitelerin doktora başvurusunda "referans" ve "niyet mektubu" zirvaliklarini eklemeyi unutmuşsunuz. Alan içi, alan dışı kavramlarının bile sabiti yok, her universite kafasına göre, hatta aynı üniversite yıllara gore alan içi ve alan dışı bölümleri alınacak adama gore degistiriyor.
2 23 Şikayet Et
vicdan25 05 Eylül 2019 18:09
ilanda, başvuru koşulları belirtilmeden,kaydolduktan sonra bazı uygulamalar yapılıyor örneğin hazırlık sınıfı programı uygulaması gibi
3 5 Şikayet Et
yesildalga3338 05 Eylül 2019 16:31
Ben bu yetkinin YÖK'e verilmesine karşıyım.Bir üniversitede idari kadroda görev almam ve bu işlerin içinde olmamdan dolayı karşıyım. YÖK bana göre gereksiz bir kurum ve lağvedilmeli. Ülkede eğitim elden gidiyor. Üniversiteler dilekçe yazamayan hocalarla dolu. Lisansüstü bölümler için okumak isteyenin önü türlü bahanelerle kesiliyor. Üniversitelerdeki Akademik kadrolar karı-koca baba-oğul dede-torun ya da kayınbaba-gelin misaline dönmüş durumda. Bilim üretildiği yok. Bu gidiş ülkeyi çöküşe götürür. Bu nedenlerden ötürü başta YÖK'ün tamamen lağvedilmesi gereklidir. Yerine çağdaş, modern, ileriye dönük bir sistemli eğitim kurumu gelmelidir. Saygılarımla!
9 32 Şikayet Et
hondacrz 05 Eylül 2019 16:18
Konuyla pek ilgisi yok ama yaşanan bir sıkıntı daha var. Editör arkadaşlar gündeme getirirlerse sevinirim. Yüksek Lisans ders saatleri bazı üniversitelerde hafta içi ve mesai saatlerine geliyor. İster kamuda ister özelde çalışanlar için büyük bir problem. Herhangi bir kanuni düzenleme de olmadığı için mağduriyetler yaşanıyor. Ders saatleri belirlenirken Yüksek Lisans öğrencilerinin genellikle çalışan insanlar olduğu unutulmamalı. Saygılar..
14 21 Şikayet Et
12