ibow 11 Kasım 2019 00:26
dikkat ediyorum 2012 den beri kamuya hep öğretmen sağlıkçı din görevlisi polis asker infaz koruma memuru gibi meslek gruplarından alınıyor..özellikle din hizmetleri ve öğretmenler bu nedir yahu bu ülkede mühendislik fen bilimleri yada diğer mesleklerin değeri yok mu evet yok azaldı ..özellikle getirdiler bu hale..bazı meslekleri devlet koruması altına aldılar 50 puanlarla bizde 85 le giremediğimiz gibi özelde de kapı kapı iş arayıp süründük zorlanıyoruz..nedir biz mühendislerin suçu soruyorum eyy yetkililerr !! cebimizden çıkan vergilerle maaş alan eyy insanlar .. yani mühendislik yavaş yavaş bitti zaten .. bakıyorsun son model arabadan iniyor ne iş yapıyorsun sorduğunda ev alıp satıyorum 0 dan bina yapıyorum diyor..sorum şu diyorum ki sen inşaat mühendisi misin yoo mimar mısın yoo ee durum belli.. piyasada para kazanmak daha rövanşta artık serbest piyasada ..eskidenmiş fabrikada sanayide para kazanmalar .. bende mütahitlik yapmak istiyorum para var bu işte al gülüm ver gülüm ne olcak .. 20 yıl çalış köle gibi bi yerde yada iki ev sat aynı hesap :) neyse çok şükür halimize bu günlerimize..bide şu sınav başı para almalar olmasa yani kpss ales yds yok o sınav yok bu sınav hep sınav hep para kaybı ..zaman kaybı ..yazıktır ya ..fırsat işte bisürü işsiz genç var değerlendiriliyor..kıyasıya rekabet yok yüksek lisans yapacan yok şunu bunu yapacan rakip çok ...bu hale geldi..açarlarsa her tarafa tavuk dönerci gibi üniversite olacağı bu..bu günler iyi günlerimiz ALLAH hayır eylesin inş ..saygılar
0 6 Şikayet Et
Civilelite 10 Kasım 2019 22:49
Baraji ite kaka gecen ogretmenler mi egitime katki verecek anlamadim?
0 4 Şikayet Et
vivaturkche 09 Kasım 2019 18:43
özel sektörde mühendislerin işini sırf parası var diye yapan hiçbir teknik bilgisi olmayan kişiler devletin yapacağı düzenleme ile engellenirse, hem işler çok daha düzgün olur hem de mühendisler refah içinde yaşarlar.Özel sektörde mühendislik işini yapan kişilerin hepsi zengin ama hiçbirinin teknik yeterliliği yok.
0 8 Şikayet Et
yalnızlıksenfonisi 09 Kasım 2019 15:46
Öğretmenliği öyle dışardan kolay görüyorsunuz üzülüyorum.Egitim fakülteleri taban puanları artık yerlerde okumak kolay ama atanmak hiç de kolay değil. Ayrıca mühendislik mesleği kamuda çok fazla ihtiyaç yok ki,devlet eğitim sağlık güvenlik hizmetini yapıyor bu alanlarda atamalar çoktur .
Bende makine mühendisiyim özelde çalışıyorum 36 yaşındayım. Meslektaşım bi arkadaş aşağıda özetlemiş güzel bi şekilde bende bi kaç detay vericem..Özel sektör 90 ların sonlarından sonra taşeronlaşmayla beraber prestijini yitirmeye başladı. Eskiden bizim meslek grupları kpss nedir bilmezdik daha doğrusu kamuda iş hayatına garip bakardık ama yıllar geçtikçe özellikle 2006 dan sonra çok üniversite açıldı. Ne oldu okul sayısı bölüm sayısı mezun sayısı çoğaldı. Piyasalardaki işsizlik çok arttı..işçilik ucuzladı..sonra ne oldu baktık bu iş özelde iyice zorlaştı..bir iş başvurusuna 500 kişi 1 haftada başvurmuş 1 kişi alacak..durum vahim..ondan sonra dedik kamuya bakalım kpss kursa git soru çöz yaş 30 olmuş..şaka gibi..bu sefer puanlarda 87 den aşağı 90 aşağı inmiyor..ee 86 aldın kaldın..sonuç paranda emeğinde güme gitti..İş aramak zor iş bulmak zor bulduğun işte ayakta kalmak rekabette başarılı olmak zor her gün ama her gün çok iyi performans göstermen gerek..ücretler zaten belli..rekabet çok fazla kamuda da özelde de .. istihdam tıkandı artık..vergilerle yürüyor ekonomi..kamuda çalışan yıpranmaz rahattır maaşı iyidir özeldekide tam tersi ..eskiden bunun tam tersiydi..piyasaları bu hale getirdiler..şimdi mühendislik 2.sınıftan kpss ye çalışılmaya başlanıyor..şimdiki nesil bilinçli biz bilmiyorduk .. tavsiyem öğretmenlik sabah 9 öğlen 3 cumartesi pazar tatil yazın 2 ay kışın 20 gün devletten maaş alırlar sigortalarıda yatar iş rahat vardiya derdi yok fabrikada şantiye derdi yok patrondan müdürden fırça yeme derdi yok..işten atılma endişesi korkusu yok..sadece öğretmenlik değil diğer kamu kurumlarında görevli yüzde 90 memurlarda böyle..bizim meslek gruplarıda böyle..aşırı rahatlar..özel sektör git gide zorlaştı..çünkü sistem üretim değil tüketim müdeline döndü yıllar geçtikçe..bu ne demek hizmet sektörü esnaf emlak gayrimenkul üstünden ekonomiyi yürütmeye çalıştılar..böyle oluncada sanayi endüstri zayıfladı..çalışanlar iş bulmuşlar şanslılar..hee birde emeklilik bizde 60 yaş gençlerde 65 yaş..kamu kurumunda 60 yaş belki ayakta durursun git gel konya 6 saat sonuçta..ama özelde 40 yaşından sonra 1 - ) nasıl performans göstericeksin ayakta kalacaksın işten çıkarılmayacaksın 2 - ) o yaştan sonra kim iş verecek ?? al bide burdan yak..türkiye şartları belli..burası avrupamı ..biizm standardımız belli..çoğumuz garibanlıktan geldik bu günlere..Avrupalı adam 70 yaşında gemi turuna çıkıyor..benim vatandaşım yicek ekmek arıyor geçimini zor sağlıyor..yani sonuç itibariyle ALLAH sonumuzu hayır eylesin mühendislerin özellikle fen bilimleri mezunlarının durumu çok zor çoğu mezun polis asker infaz koruma memuru yada kendi mesleğiyle ilgisiz memur olmak için kıyasıya yarışıyor neden mühendislikte zaten çok geriyiz .. işsizlik fazla..iş sahası aynı ve az ..nabıcak mezunlar kafede avm de çalışıyorlar..işin kötü tarafı artık en iyi mühendislik bitirenle en düşük puanla girilen bölüm bitiren kişi arasında da fark kalmadı .. Saygılar ..
ibow, 4 gün önce
10 1 Şikayet Et
yalnızlıksenfonisi 09 Kasım 2019 15:43
Gardaş demem üslubumun kötü olduğunu mu gösteriyor ? Öğrencilerim gayet iyidirler ve idealleri var onların.
İnşallah yetiştirdiğin çocuklar üslubundan nasiplenmezler.
kykpersonel, 5 gün önce
4 0 Şikayet Et
kınalıgergedan 09 Kasım 2019 14:06
işsizlik parasızlık ve ekonomik çöküntü devam ederse daha da kötü günler bekliyor bizi. her köşe başına tavuk dönerci açar gibi üniversite açtılar ama kadro açmaya gelince nanik
0 19 Şikayet Et
ibow 09 Kasım 2019 10:31
Bende makine mühendisiyim özelde çalışıyorum 36 yaşındayım. Meslektaşım bi arkadaş aşağıda özetlemiş güzel bi şekilde bende bi kaç detay vericem..Özel sektör 90 ların sonlarından sonra taşeronlaşmayla beraber prestijini yitirmeye başladı. Eskiden bizim meslek grupları kpss nedir bilmezdik daha doğrusu kamuda iş hayatına garip bakardık ama yıllar geçtikçe özellikle 2006 dan sonra çok üniversite açıldı. Ne oldu okul sayısı bölüm sayısı mezun sayısı çoğaldı. Piyasalardaki işsizlik çok arttı..işçilik ucuzladı..sonra ne oldu baktık bu iş özelde iyice zorlaştı..bir iş başvurusuna 500 kişi 1 haftada başvurmuş 1 kişi alacak..durum vahim..ondan sonra dedik kamuya bakalım kpss kursa git soru çöz yaş 30 olmuş..şaka gibi..bu sefer puanlarda 87 den aşağı 90 aşağı inmiyor..ee 86 aldın kaldın..sonuç paranda emeğinde güme gitti..İş aramak zor iş bulmak zor bulduğun işte ayakta kalmak rekabette başarılı olmak zor her gün ama her gün çok iyi performans göstermen gerek..ücretler zaten belli..rekabet çok fazla kamuda da özelde de .. istihdam tıkandı artık..vergilerle yürüyor ekonomi..kamuda çalışan yıpranmaz rahattır maaşı iyidir özeldekide tam tersi ..eskiden bunun tam tersiydi..piyasaları bu hale getirdiler..şimdi mühendislik 2.sınıftan kpss ye çalışılmaya başlanıyor..şimdiki nesil bilinçli biz bilmiyorduk .. tavsiyem öğretmenlik sabah 9 öğlen 3 cumartesi pazar tatil yazın 2 ay kışın 20 gün devletten maaş alırlar sigortalarıda yatar iş rahat vardiya derdi yok fabrikada şantiye derdi yok patrondan müdürden fırça yeme derdi yok..işten atılma endişesi korkusu yok..sadece öğretmenlik değil diğer kamu kurumlarında görevli yüzde 90 memurlarda böyle..bizim meslek gruplarıda böyle..aşırı rahatlar..özel sektör git gide zorlaştı..çünkü sistem üretim değil tüketim müdeline döndü yıllar geçtikçe..bu ne demek hizmet sektörü esnaf emlak gayrimenkul üstünden ekonomiyi yürütmeye çalıştılar..böyle oluncada sanayi endüstri zayıfladı..çalışanlar iş bulmuşlar şanslılar..hee birde emeklilik bizde 60 yaş gençlerde 65 yaş..kamu kurumunda 60 yaş belki ayakta durursun git gel konya 6 saat sonuçta..ama özelde 40 yaşından sonra 1 - ) nasıl performans göstericeksin ayakta kalacaksın işten çıkarılmayacaksın 2 - ) o yaştan sonra kim iş verecek ?? al bide burdan yak..türkiye şartları belli..burası avrupamı ..biizm standardımız belli..çoğumuz garibanlıktan geldik bu günlere..Avrupalı adam 70 yaşında gemi turuna çıkıyor..benim vatandaşım yicek ekmek arıyor geçimini zor sağlıyor..yani sonuç itibariyle ALLAH sonumuzu hayır eylesin mühendislerin özellikle fen bilimleri mezunlarının durumu çok zor çoğu mezun polis asker infaz koruma memuru yada kendi mesleğiyle ilgisiz memur olmak için kıyasıya yarışıyor neden mühendislikte zaten çok geriyiz .. işsizlik fazla..iş sahası aynı ve az ..nabıcak mezunlar kafede avm de çalışıyorlar..işin kötü tarafı artık en iyi mühendislik bitirenle en düşük puanla girilen bölüm bitiren kişi arasında da fark kalmadı .. Saygılar ..
2 34 Şikayet Et
kadir0909 09 Kasım 2019 09:25
Ben ostimde çalışıyorum.Yıllardır sanayideyim. az da İlkokul mezunu kendini yetiştirmiş,ufku geniş insan gördüm. Sanayii çekilmez yapan kişiler kendini herşey bilen sanan,bağırıp çağırarak,hakkettiğ ücreti zamanında vermeyip çalışanlarını ıslah edecem sanan kişilerdir.Ben bu tür insanların kahrını çekiyosam evime para götürmem gerektiğinden,kirada oturduğumdan,başka bir gelirimin olmayışından.Diplomayıda bedava vermiyorlar.o zaman iyi bir puanla makine müh. girdim.4 yıl ağır dersler gördük. Binbir türlü güçlükle bitirdik.yatmadık,uyumadık aldık.Benim dediğim diplomamız işe yaramaz hale getirdiler.Mühendis diplomasını alması zor.İşe yararmı özelde hiç bir işe yaramıyor.patronun gözünde vasıfsız bir işcisin sadece
özel sektör ilk okul mezunlarının elinden kurtarılmadan özel sektörde çalışılmaz.Bir diğer sorun Türkiye'de herkese bedavadan mühendislik diploması dağıtılması.Keşke doktor diplomalarıda böyle bedava dağıtılsa da doktor olsam.
vivaturkche, 5 gün önce
1 20 Şikayet Et
ismetkirinc 09 Kasım 2019 00:35
Mühendislik mezunu ve yaşı 30'un altındaki genç arkadaşlara tek tavsiyem kendinizi Avrupa'ya atın. Almanya'da yüksek lisans yapanların iş bulabilmeleri için 18 ay oturma ve çalışma izni veriliyor. Şuursuz değilseniz bu sürede iş bulursunuz. Ailenizin evi arabası varsa satın gidin okuyun. Bu halk bir düğün yapabilmek için 100 bin lirayı gözden çıkarıyor ama kendi hayatını kurtarmaya gelince korkaklığı tutuyor. Yurtdışına çıkamayacak olanlar da kibrinden kurtulup polis, bekçi, ikm ne olarak olursa olsun devlete girmeye çalışsın. Bu ülkede mühendislik denilen şey bitti. Yok artık. Hatta birkaç bölüm dışında tüm gençler için genel olarak iş denilen bir şey yok. Genç işsizlik %30'a dayanmış ve daha da artacak. Önleminizi alın. 95 puan alıp alıp çok ağlarsınız.
0 49 Şikayet Et
merve.ht 08 Kasım 2019 22:11
bıktık ülkede tek atanan mesleğin öğretmenlik olmasından keşke vaktinde eğitim fakültesi yazıp yata yata okusaydım diyorum yemin ederim kaç yaşımıza geldik hayat kuramadım ülkenin üvey evladı biz miyiz memurlar.net bizim de reklamımızı yapın tüm mühendisler atanamıyor biz senelik değil iki sene de 20 bin mühendis atamasına bile razıyız
5 50 Şikayet Et
1234567