ankara.dr 15 Şubat 2020 09:40
Öyp isteyenlere hak verdiğim noktalar da var. 1-2 kişinin torpille girmesine engel olamıyoruz diye, bilimsel yeterliliği olmayan birisinin de akademisyen olmasını destekleyecek değilim. Lisansımı bitirdiğim üniversitede, 2 arkadaşım (akademisyenlik yapabileceklerini hiç sanmadım., memur zihniyetindeydiler) 2 yıl yine aynı üniversiteye girmek için uğraştılar ve hocalarım lisans puanları bile iyi olmasına rağmen onları seçmedi. Ben o zihniyette olmadığım için, kendimi geliştirmek adına farklı bir üniversiteye, hiç tanımadığım hocaların olduğu bir yerde yüksek lisansımı tamamladım. Doktora için bu kez Ankara'ya geldim yine hiç kimseyi tanımıyordum. Yine başardım. Araştırma görevliliği için de başvurduğumda hiç kimseyi tanımıyordum. İlk yorumum biraz sert üslup olduğu için kendimden örnekle açıklamak istedim. Arkadaşlar inanın sadece çalıştım. Asla yalakalık yapmadım. Hiç bir hoca mükemmel çalışmalar yapan ve yapacak olan öğrenciyi kaybetmek istemez. Örneğin Ankara'da kaç profesör tanıyorsunuz beceremeyen birisiyle çalışmak isteyen?? Yapamayan arkadaşları da kırmak istemem ama, herkesin yatkın olduğu bir meslek vardır. Ben hiç tatil bile yapmadım kendi isteğimle. Pazar günleri bile üniversitede olurum, hatta sağlık problemim varken bile gittim, giderim de. Neden? Kadro için değil. Beni sevsinler diye mi, hayır. Zaten bilirsiniz bu iş 2 gün çalıştım oldu diyebileceğimiz bir iş değil. Adanmışlık istiyor. Ben sevdiğim için kendimi adadım. Ve torpilsiz geldim hepsine. Ankara'da kimseyi tanımıyorken, herkesin konuşmaya korktuğu profesörler beni sömestr veya yaz tatillerinde bile düzenli olarak görüşmeye çağırırlar. Kendimi övmüyorum. Bu işi memur zihniyeti ile yapamazsınız. Örnek verdiğim 2 arkadaşımdan lisans ortalamam oldukça da düşüktü üstelik. Onlar işsizlik var diye ağlıyorlar hala, ben çalıştım. İnanın sadece yürekten çalıştım. Ve asla maaş/para için yapmadım bu işi. Yapmam. Köle değiliz. Sevdiğimiz işi yapıyoruz. Sevdiğiniz işi yapın.
1 0 Şikayet Et
ankara.dr 15 Şubat 2020 08:46
OYP kesinlikle geri gelmemeli. Kimse ales'te daha hızlı soru çözdü diye akademisyen olamaz ! Sen ales'ten 100 alırsın ama alan bilgin rezil durumdadır. Araştırma becerin yoktur. Yazma becerin yoktur. Ama bilim insanı olacaksın 2 ales sorusuyla. Ha şimdi diyecekseniz senin ales'in mi kötü zaten 90 altı ales'i olanların kazanması çok nadiren oluyor. Bölüme göre. Ama şahsen akademisyenlige layık olmayıp sırf ales'i var diye doktora yapanlara bile üzülüyorum. Bilim insanı kapasiteniz yoksa, ülkenin akademik seviyesini düşürmeyin daha fazla. Türkçe sorusu çözerek de bilim insanı seçilmez !
3 1 Şikayet Et
ankara.dr 15 Şubat 2020 08:42
Oyp kesinliklikle gelmemeli. Bunu isteyenler akademik başarısı olmayıp, 2 soru çözerek ales ile bilim insanı olmaya çalışmak sanırım. Zaten bazı bölümlere göre değişse de genelde 80 üstü ales'i olmayan kadro alamıyor. Bilim sınavları mı zor geliyor sizlere? Ben doktorada ve yüksek lisans programlarinda akademisyenlikle alakası olmayan ama ekmek kapisi olarak gören, araştırma yeteneği olmayan, kendini ifade bile edemeyen insanlar gördüm. Sizin istediğiniz 2 türkçe soruyla bu işi halletmek ise siz bu mesleği çok yanlış tanımışsınız. Bu iş zaten severek yapılır. Emek ister. Türkçe soruyu lise hatta ilkokul öğrencileri bile çözüyor. Kendi alanınızla ilgili yeterince donanımlıysanız her yere girersiniz. Hep sanardım ki bu işler torpil bunları okuyunca. İçine girince hakeden herkesin sıfır torpille her yere girdiğini gördüm. Defalarca hem de. Bence siz kapasitesi olmayan ve bu mu akademisyen olacak dediklerimiz burada toplanmış ales ile belki girerim diye bekliyorsunuz. Zaten herkes ales'le giriyor. 50 ales ile atanan gördünüz mü? Seviyorsanız mesleğinizin ustası olacaksınız. En iyi bileni siz olacaksiniz. Sevmiyorsaniz ales ile akademisyenligi, araştırmacılığı MEMUR zihniyetine değiştirmeyin. Ya bilim üretin. Ya bırakın. Derdiniz maaş ise bu iş para için yapilacak meslek değil. Bunu da bilin. Zaten yeterince apartman universitelerde memur zihniyetli akademisyen var. Yetersizlikten herkesi zamaninda akademisyen yapmışlar. Şimdi kusura bakmayin ama ya çalışacaksınız ya birakacaksiniz. Iyp isteyenlerin kaç özgün çalışması var, bu mesleği omuzlarında nasıl taşıyorlar merak ediyorum doğrusu ! Hoş görüyoruz dr ve yl kadrolarinda bunlardan bolca. Adam dersini bilmez, araştırma görevlisi olacagim der. Sen araştırmacı mısın ki ?? Ales de soru çözünce 2 tane belki daha fazla daha iyi akademisyen mi olacaksin. Günde kaç makale okuyorsunuz? Kaç kitap yaziyorsunuz. Haftada kaç kitap bitiriyorsunuz. Alaninizda en iyilerden misiniz.? Hiç sanmiyorum. Öyle olsaydi, bu mesleği oyp memuriyetine düşürmeye çalışmazdınız :)
2 0 Şikayet Et
ankaraedebiyat06 14 Şubat 2020 23:17
ÖYP sistemi kesinlikle geri gelmeli. Revize edilir, eksiklikleri gözden geçirilir ama mutlaka adil, liyakati gözeten bir sistem olan ÖYP gelmelidir. Şu anki düzen her kadro başvurusunda insanları torpil aramak zorunda bırakan bir düzen. Böyle bir ülke asla ilerlemez. İnsanlarımızdan, gençlerimizden korkmayalım. Önlerini tıkamayalım, yollarını açalım.
0 4 Şikayet Et
dmuh 14 Şubat 2020 11:45
ÖYP güya güzeldi sonrasında onun da suyunu çıkarttılar. Zaten akademsiyenlik akıl karı değil bu devirde, önünü görebilen kimse yok her yıl mutlaka bişeyler değişiyor, oyunun sonunda kuralların değiştiği bir meslekte kimse mutlu değilken boşuna başarı, adalet, ilerleme beklemeyin.
1 6 Şikayet Et
kesinti 14 Şubat 2020 10:20
KPSS den atanamayan herkes doçent olabilecek alana alındı, saçmalığa bak.
0 6 Şikayet Et
Bleed 14 Şubat 2020 09:03
ALES gibi saçma sapan bir sınav yerine, merkezi alan sınavları olmalı.
3 10 Şikayet Et
kdvvdk 13 Şubat 2020 22:58
Hocam doğruyu ifade etmiş, dokuz köyden kovulmuş...
Ülkemizdeki üniversitelerde farklılıklar çok. Doğu bölgelerindeki bazı üniversitelerde verilen notları ve odtu bilkent boğaziçi gibi üniversitelerde verilen notlara bir bakmak lazım. Alan bilgisi oldukça önemli. Merkezi bir sistem dahilinde alan sınavı yapılmalı müracatlarda. Ancak talep edilen alt alanda başarılı olmak gerekli alımlarda. Değilse bütün öypliler kıbrıstan gelenlerden olur. Mülakat yerine kaliteli bir merkezi alan sınavı iş görür. İnsanların vicdanlarına sınav yapamazsınız. Dünyanın hiç bir üniversitesinde öyp yok. Ben almanyada çalışmaktayım ünide. Öyp olmaz. İnsanlara torpil yaptırmamayı öğretin.
yrddoc, 2 ay önce
3 9 Şikayet Et
yrddoc 13 Şubat 2020 21:07
Ülkemizdeki üniversitelerde farklılıklar çok. Doğu bölgelerindeki bazı üniversitelerde verilen notları ve odtu bilkent boğaziçi gibi üniversitelerde verilen notlara bir bakmak lazım. Alan bilgisi oldukça önemli. Merkezi bir sistem dahilinde alan sınavı yapılmalı müracatlarda. Ancak talep edilen alt alanda başarılı olmak gerekli alımlarda. Değilse bütün öypliler kıbrıstan gelenlerden olur. Mülakat yerine kaliteli bir merkezi alan sınavı iş görür. İnsanların vicdanlarına sınav yapamazsınız. Dünyanın hiç bir üniversitesinde öyp yok. Ben almanyada çalışmaktayım ünide. Öyp olmaz. İnsanlara torpil yaptırmamayı öğretin.
11 15 Şikayet Et
Fosforlu.Kalem 13 Şubat 2020 20:24
bu sistemden kim şikayetçi, sen ben. ee diğer işe girenler, kadroşarak üniversiteyi yengeler eltiler baldızlar çiftliğine döndürenler şikayetçi mi? değil tabiki. peki bunlar hangi mevkide? üniversitede rektöründen dekanına, bölüm başkanından ens. müdürüne her türlü idari görevde. yani karar verici mercide. o yuzden boşuna sinirlerinizi yıpratmayın. değişmez. şunu bilin ki nasip olınca kimse önünde duramaz. buna iman edip gayret edin ve sabredin. umudunuzu acaba diyerek gereksiz kanallara yönlendirip sonra hayal kırıklıklığıyla yıkılmayın
0 34 Şikayet Et
1234