Zuzu163 02 Nisan 2020 20:10
5000 lira maaşı hangi kadrolu alıyor :)) ek dersimi tam verse yaklaşırım.. Ham maaş ağustos ayına gelince vergiden dolayı 3400 e iniyor. Bende ücretli öğretmenlik yaptım. Şunu bir anlayın Hiç kimsenin ücretli öğretmene laf söylediği yok. Bu başlığın altımda hükümeti eleştirdik. Ben de devletimi hükümetimi seviyorum o ayrı. Bir anne baba evladını eleştirdiği zaman onu sevmiyor ona düşman anlamına mı gelir? Bugün sabancıyı çıkarsan derki zor durumdayım ithalatım ihracatım durdu. Herkes gelecek parasına göre plan yapacak tabi. Hangi öğretmen son model alabiliyor? Sizin araba piyasasından haberiniz yok galiba :) lüks arabası olan öğretmen de vardır eşi ya da babasında para varsa alır. Hayata tek başına öğretmen olarak başlamış biri son model arabayı ömrünün sonunda bile alamaz ;) elbette bizim devletimiz zengindir biliriz mesela futbol kulüplerinin vergilerini siler, avrupadan milyon dolarlar verip getirdiği hiç bir işe yaramayan futbolculara olan borçlarını üstlenir faizsiz yapılandırır ki yine milyon dolarlara futbolcu alsınlar altyapıdan benim ülkemden futbolcu yetiştirmesinler :) gibi birçok örnek sayabiliriz ;) yeterki etrafınızı incelemeyi bilin bakmayın görmeye çalışın. Bu ülkede asgari ücretli geçinemiyor, memur geçinmeye çalışıyor. Memur zengin bir topluluk değil. Derdiniz çalışmamış olmak ise hamile, kronik hasta, çocuğu olan, 60 yaş üstü olanları da direkt gönderdi onlardan da kesinti yapsın. Kamu kurumlarında esnek çalışma var. Haftada 1 gün dönüşümlü gidiyor herkes. Eğitim camiası ve Tüm kamu kurumları içinde Niye sadece kadrolu öğretmenin ekdersine el konuluyor? Ya da çıksın desin ki benim memurun maaşını ödeyecek param yok. O zaman tüm maaşımı veririm.
1 1 Şikayet Et
ozakn 02 Nisan 2020 17:39
Karantinaya soktuğunuz infaz ve koruma memurlarını da birşey yapacakmısınız
0 0 Şikayet Et
AliBegoviç 02 Nisan 2020 15:11
Zamanında ücretli öğretmenlik de yapmış ihraç bir öğretmen olarak ücretli öğretmenlere laf söylemek hiç vicdani değil. Ücretli öğretmenler çok önemli bir eksiği gideriyor ve bunu da çok cüzi kazançlarla yol-yemek parasını vb. cebinden ödeyerek yapıyor. Ücretli öğretmenlere ödenecek para atanması gerektiği halde atanamamalarının, eksik yatan sigortalarının vb. karşılığı bile olamaz. Bu insanlar bizim gençlerimiz ve hepsi atanmış olsaydı böyle bir sorunları zaten olmayacaktı.
1 5 Şikayet Et
Hüsamettin4301 02 Nisan 2020 14:27
Bu iş artık kabak tadı verdi. Bu işin kökünden çözülmesi gerekiyor. Önce sorunu kısaca açıklayalım. Zamanında Devlet öğretmen yokluğundan dolayı böyle bir uygulamaya gitmiş anlaşılan. Şimdi ise öğretmen yokluğu diye bir şey mevzu değil. Aslında ekders işinde kazançlı olan taraf kamu maliyesi. Nasıl mı: Normalde bir öğretmenin maaş karşılığı ders görevi haftada 15 saattir(Üniversitelerde ise bu 12 sattir). 15 saat için biz maaşımızı alıyoruz değil mi? Alıyoruz. Kalan 15 sat için devlet bize ekders ödüyor değil mi? Ödüyor. Peki ne kadar ekders ücreti ödüyor öğretmene? Ortalama 1.500 lira. Ne oluyor o zaman? Aslında Devlet; 15 saat maaş karşılığı, 15 saat ekders karşılığı toplam 30 saatlik ders görevi için iki kişi çalıştırması gerekirken iki kişi yerine bir kişi çalıştırmış oluyor. Bir kişinin Devlete ortalama maliyeti: Sosyal güvenlik primi, vergi vb. kesintilerle beraber 9 bin lira. Sonuç: Devletin 15 saat maş karşılığı, 15 saat ekders karşılığı olmak üzere iki kişi çalıştırması gerekiyor değil mi? Peki Devlet baba ne yapıyor? Bir kişi ile iki kişinin yapacağı işi tamamlatıp tasarruf etmiş olmuyor mu? Bu durumda Devletin kişi başına 9 bin lira vererek iki kişi çalışması gerekirken, 1.500 lira ilave ücretle iki kişi yerine bir kişi çalıştırarak tasarrufu 7 bin 500 lira olur değil mi? O zaman ekders uygulamasını kaldırıp maaşımızın 15 bin liraya (aslında 18 bin lira da ben göze batmasın diye 15 bin dedim) çıkarılmasıyla sorun çözülür değil mi? Böylece hariçten gazel okuyanların da sesi kesilir diye umuyorum. Haydi buyurun siz ne dersiniz?
5 2 Şikayet Et
brkrsln 02 Nisan 2020 14:09
ücretli öğretmenlik bir öğretmenin mesleğine ve kendisine yapabileceği en büyük ihanetlerden biridir,kendi yaptıkları hatalar yüzünden atanamıyor ve atanabilecek nitelikteki öğretmen adaylarının hakkına giriyorlar,tamam emek sömürüsü dünyanın her yerinde var fakat 1600 küsur lira para ve yarım sigortaya tüm gün öğretmenlik yapana ne saygı duyarım ne de haline üzülürüm.
12 3 Şikayet Et
mstkk 02 Nisan 2020 12:49
Onca işinden olmuş insan varken, vermediği dersin ücretini almak ne kadar vicdani? Eğer ücretli öğretmenlere ders ücretleri, kadrolulara da ek ders ücretleri ödenirse bu tamamen vatandaşı kayırmacadır. O zaman devlet tüm işsiz kalmışlara maaşlarını hazineden ödesin. Öğretmenler bu ülkenin vatandaşı da diğerleri değil mi? Devlet her vatandaşa eşit davranmalı.
25 7 Şikayet Et
btlbtlbtl 02 Nisan 2020 12:44
Ayrıca eğer bizim bu ekderse göre ödemelerimiz var diyen kadrolu öğretmenler var ya siz gözünüzü ücretlinin üç kuruşuna dikeceğinize aldığınız o lüx arabalarınızı satıp bi alt modelini alıp böyle bir günde artanı ile de biraz devlete yardım edin işsiz kalanlara yardım edin hani biz müslümanız ya komşunu açken tok yatan bizden değil ya hani !!!
9 10 Şikayet Et
btlbtlbtl 02 Nisan 2020 12:43
Ayrıca eğer bizim bu ekderse göre ödemelerimiz var diyen kadrolu öğretmenler var ya siz gözünüzü ücretlinin üç kuruşuna dikeceğinize aldığınız o lüx arabalarınızı satıp bi alt modelini alıp böyle bir günde artanı ile de biraz devlete yardım edin işsiz kalanlara yardım edin hani biz müslümanız ya komşunu açken tok yatan bizden değil ya hani !!!
3 4 Şikayet Et
btlbtlbtl 02 Nisan 2020 12:39
Kadroluların 5 binlıra alıp gözlerinin doymaması hala ek ders peşine düşmesi , ücretlinin eve nasıl ekmek götürecem diye üç kuruşun peşine düşmesi işsizliğin alıp başını gitmedi vahhhhh ki ne vahhh ne adalet ne merhamet ne vicdan hiç bir şey kalmadı . Merak etmeyin yarım aylık 640 tl yatırmışlar maaşımı kadrolular gözünüz aydın siz beş bin lira alıp afiyetle yiyin. Eğer 92 olan atama puanımız biraz düşerse inşallah biz de atanırız da üç kuruşun peşine düşmeyiz ama yemin olsun yarın birgün Allah korusun böyle bir durum olursa ve ben de atanmış olursam beş bin alıp üstüne bir de devletten girmediğim ek dersin parasını istersem Allah benim bin belamı versin . Devletin bize bu parayı vermesi eve ekmek götürebilmemiz için 600 lira para anlıyor musunuz ! Sadece ekmek parası ! Girmediğimiz ders paradı değil hayatımızı devam ettirebilmemiz için ekmek parası !!!!
10 9 Şikayet Et
Bleed 02 Nisan 2020 09:16
Evet burada işlenmemiş dersin ücreti ödenecek ama ücretli öğretmenler zaten aylık komik denecek rakamlara bu işi yapıyorlar. Kriz dönemindeyiz, ama insanlar hala geçim derdinde. Devletimiz (bu durumda olan kişilere, aile geçindirenlere) destek olabilmek için böyle takdir etmiş. Alırdı Alamazdı, kadrolulara niye vermiyorlar diye tartışmak komik. Bu açıdan bakacak olursa, bulunduğu ilde kadrolu norm fazlası olan 10 saat bile derse girmeyen bankamatik öğretmenlerine ne yapacaksınız? Veya şu açıdan bakalım, kadrolu öğretmenler 15 saat maaş karşılığında girmekle yükümlü, ama şimdi 15 saat derse giren yok!? E ne oldu? (Ama olmaz, ücretli alıyor, bana da maaş üstüne ek ders vermen lazım diyenler var). Devlet şimdi ne yapsın. Demem o ki, ben alayım, onlar alamasın, mevzuat şöyle böyle diyenler bir kendilerine baksın. Mevzuat da, diğer yasal işleyişlerde istendiğinde pek ala değişiyor, işte örneği. Devletin takdirine bakmak lazım. Devletimiz zengindir, yeterli kaynağı vardır.
8 16 Şikayet Et
12345678