akatlıbey 02 Nisan 2020 16:40
MEB için mutlak surette bir bilim kurulu oluşturulması gerektiği kanaatindeyim. Sahanın nabzından uzak bir kısım üst düzey avanesi sayın bakanımızın tekerine çomak sokuyorlar. Bunun bariz bir örneği de, yaşanan süreç ortak olduğu halde hiçbir öğretmen derse girmezken ayrımcı bir ücret politikasına gidilerek mahşeri vicdan yaralanıyor. Oysa ki sayın bakanın iyi niyetine kefiliz kardeşim. Ne yapılması gerekir diye? geleyim. Tıpkı seminer uygulamasında görüldüğü gibi istisnasız tüm idareci ve öğretmenlere haftalık 15 saat, yok eğer bu da mümkün değilse 10 ila 12 saat ek ders ücreti yansıtılıyor olsa idi, ayrımcılık ve yanlış uygulama ortadan kalkmış olurdu. Olur da geç sayılmaz. Çünkü neticede kimse faal derse girmiyor. Girilmediği halde 18 saat ful ders ödemek etik ve ahlaki değildir. Böylece devletin insan kaynağı ve bütçesi de olumsuz etkilenmemiş olur. Düşüncelerim bunlardır veselam.
4 22 Şikayet Et
metuhan 02 Nisan 2020 13:54
Anladığım kadarıyla öğretmenler birbirine düşmüş,ek dersi olmayan 15 saat ders verip boşta kalan öğretmen tüm hırsıyla ek dersi olan hergün her saat okulda olan meslekdaşlarını,kültür öğretmenleri kendilerinden üstün gördükleri çok az sayıdaki meslek lisesi öğretmeni meslekdaşlarını kıskanıp çekmediklerine şahit oldum.Kısaca çok küçük bir azınlıkda olsa bir kıskançlık çekememezlik bir hırs gördüm altı üstü 1-2 ay ücret için gelinen bu durum çok üzücü.yarın birbirinizin yüzüne bakıp iltifatlar edeceksiniz ve bu hepsinden daha üzücü.
11 14 Şikayet Et
drafting_designer 02 Nisan 2020 13:24
Hala bu neyin kavgası gidin 2 rekat namaz kılın da dua edin belki içimizde duası kabul olacak bir insan vardırda dünyayı bu beladan kurtarır Rabbim. Yoksa değil 1000, 10 binde alsan boş.
5 10 Şikayet Et
üzgünadam 02 Nisan 2020 13:12
Kültür dersi öğretmenlerinin planlama,kulüp ve rehberlik için ek dersleri ödenmiyor.Ama meslek dersi öğretmenlerinin bakım planlama işletme vs ilişkin ek dersleri ödeniyor?Bu haksızlık değil mi?Kaldı ki meslek dersi öğretmenlerinin çoğu işletmede beceri eğitimi adı altında 2 gün okula gelmez.Haftanın 3 günü okula gider.Gittiği zaman alan şefi,labaratuvar şefi vs adı altında doğru düzgün derse girmez 27 saate kadar ek ders alır.Şimdi biz üretiyoruz meslek elemanı yetiştiriyoruz vs diyecekler.Üretim yapan meslek lisesi sayılıdır?Meslek lisesi bitirip bitirdi alanda çalışan öğrenci sayısı nedir? İstisnalar elbette vardır. Ama meslek liselerinin maalesef çoğu böyle. Hasılı meslek dersi öğretmenlerine yapılan bu ayrıcalık doğru değil.
41 20 Şikayet Et
Hüsamettin4301 02 Nisan 2020 13:01
Bu iş artık kabak tadı verdi. Bu işin kökünden çözülmesi gerekiyor. Önce sorunu ortaya koyalım. Zamanında Devlet öğretmen yokluğundan dolayı böyle bir uygulamaya gitmiş anlaşılan. Şimdi ise öğretmen yokluğu diye bir şey mevzu değil. Aslında ekders işinde kazançlı olan kamu maliyesi. Nasıl mı: Normalde bir öğretmenin maaş karşılığı ders görevi haftada 15 saattir(Üniversitelerde ise bu 12 sattir). 15 saat için biz maaşımızı alıyoruz değil mi? Alıyoruz. Kalan 15 sat için devlet bize ekders ödüyor değil mi? Peki ne kadar ekders ücreti ödüyor öğretmene? Ortalama 1.500 lira. Ne oluyor o zaman? Aslında Devlet; 15 saat maaş karşılığı, 15 saat ekders karşılığı toplam 30 saatlik ders için iki kişi çalıştırması gerekirken iki yerine bir kişi çalıştırmış oluyor. Bir kişinin Devlete ortalama maliyeti: Sosyal güvenlik primi, vergi vb. Kesintilerle beraber 9 bin lira. Sonuç: kişi başına 9 bin lira vererek iki kişi çalışması gerekirken, 1.500 lira ilave ücretle iki kişi yerine bir kişi çalışmış olmuyor mu? Oluyor. O zaman ekders uygulaması kaldırılıp maaşımızın 15 bin liraya çıkarılmasıyla sorun çözülür değil mi? Böylece hariçten gazel okuyanların da sesi kesilir diye umuyorum.
4 22 Şikayet Et
Bleed 02 Nisan 2020 11:50
Meslek liselerinde halen maske vb malzemeler ureten ogretmenlerin hakkidir. Alan öğretmenlerine gelince, maas karşılığı ders 15 saat, peki 15 saat ders veren var mi ki digerlerine verilsin. Zaten derse girmeden maas aliyorlar. (Ucretli ogretmenler de ayni durumda ama aldığı cuzi ders ucreti ile ev gecindirenler var, bu durumda devletin sozlesme yaptigi öğretmene sahip çıkması guzel birsey).
19 8 Şikayet Et
Hakan keser 02 Nisan 2020 10:54
Sadece bana verilsin diyorsun yani. Ücretli öğretmen olarak.
Bir öğretmen olarak ya herkese eşit ekders verilmeliydi yada kimseye verilmemelidir. Ben ücretli öğretmenler haricinde kimseye ekders veril.emeli diye düşünüyorum
FOCUSS, 3 ay önce
15 7 Şikayet Et
Francis Bacon 02 Nisan 2020 09:37
Öğretmenlerin maaşı diğer emsallerine göre azdır. Devlet bunu ek ders ücreti altında ek ödeme ile telafi ediyor. Ücret kesilip kredisini, borcunu ödeyemez duruma gelince elinize ne geçecek Allah aşkına.
6 50 Şikayet Et
fatempro 02 Nisan 2020 09:27
Kanunen hakkı olduğu halde işletme ve şeflik ücretlerini alamayan meslek öğretmenlerinin haberini manşetten "doğru bir karar" seklinde veren memurlar.net i meslek öğretmenleri unutmayacaktır.
15 46 Şikayet Et
kale2534 02 Nisan 2020 09:22
Girmediğin ders için para mı istiyorsun sen şimdi... Hadi oradan. Nasıl da sindiriyorsun içine. Maaşın var.. insafsızlık yapmayın. Garip gurebayı düşünün biraz da.
İnsanlar gelirlerine göre hareket ediyor ve adımlar atıyor. Ev alıyor, araba alıyor. Yani kredi çekiyor bankalara borclaniyor. Bu insanların ücretinin kesilmesi demek borçlarını odeyememeleri demektir. Bundan da önce banka sonra ekonomi piyasalar zarar görür. Diğer devletler ekonomiyi canlandırmak için uğraşıyor. Bazı yorumcular da ücreti kesilsin diye tutturmuslar. Koca Amerika bile piyasaya durmadan para sürüyor. Ekonomisi daralmasın diye.
Francis Bacon, 3 ay önce
28 13 Şikayet Et
1234567