mrt7558 04 Kasım 2020 09:54
BES'te altına dayalı fon da var.
BES aldatmacadan ibaret bir sistemdir.BES'e vereceğim parayla altın alırım bu ülkede daha fazla kazanırım.
Hiçç54, 4 ay önce
1 1 Şikayet Et
sarperener 04 Kasım 2020 01:52
Kesinlikle...Sakla samanı gelir zamanı.Ak akçe kara gün içindir.:)
0 0 Şikayet Et
muhcamci 04 Kasım 2020 00:32
Ekim 2008 sonrası 5510 sayılı kanuna bağlı memurların BES'e yüklenmesinde fayda var çünkü memurların prime esas kazancı çok düşük gösteriliyor ve bu sebeple en düşük emekli maaşı olan 1500 TL emekli maaşı alacağız.
3 0 Şikayet Et
breze06 04 Kasım 2020 00:28
Eskiden de bes vardi ama su şekildeydi 100tl yatiriyorsun 100tl gelir vergisi matragindan muaftın o ay hangi vergi diliminde isen mesala %20 yatirdihin 100 tl nin 20 tl si direkt olarak maasta sana yatiyordu. Mesala ben sene icinde gelir vergisi dilimi olarak %27 ye görüyorsam her ay 100 tl yatirdigimda yil sonunda 1200tl yaptırdığım paranin %27 sini geri almis oluyordum. Cunku %27 ye 1200 tl gec girmis oluyordum. Kiyaslarsak eskiden 100 tl yatirinca maasta 27 tl geri alirken suan 100tl ye 25 veeiyor ama kosullari var 10 sene cikmayacaksin vs. Eski sistem iyiydi ama o bile banka kesintileri vs derken anlamsiz oluyordu. Her ay doviz altin vs alsaniz daha karli çıkarsınız.
1 6 Şikayet Et
GugukGuguk 03 Kasım 2020 23:51
Bes üyesiyim para altın fonunda zarar etmiyorum pek ancak parayı istediğim zaman yatırdığım paradan yapılmak istenen yüzde 15 lik stopaj kesintisi ve her sene bakanın hiç bir yatırım desteği vermeden benden tahsil ettiği 1.500 yatırım desteği ücreti kanıma dokunuyor. Biz maaşımızdan biraz keselim birikim yapalım diyoruz ama devlet destek adı altında kaşıkla verdiğini stopajla kepçeyle alıyor. Bana verilecek olan devlet desteği yatırdığım paranın yüzde 25 i olacak o da en fazla 15 bin civarında olacakken şu an sistemden çıkmak istediğimde kesilecek olan stopaj 19 bin lira civarında. Devlet desteğini almak içinde en az 10 yıl sistemde kalmak gerekiyor. Tamamen kelime oyunu yapıyorlar.
1 10 Şikayet Et
ozledim 03 Kasım 2020 23:49
2013-2019 arası bes te kaldım düzenli portföy değişikliği ile param % 40 değer kazandı enflasyondan arındırılmış halde eksiye düşer. Onun yerine düzenli olarak hisse senedi alsam ya da gram altın alsam portföyüm en az 3-4 katına çıkardı diye düşünüyorum.
1 15 Şikayet Et
vilhy1164 03 Kasım 2020 23:47
TL, döviz ve enflasyon karsisinda deger kaybederse devlet tesvıği buhar olup ucar
0 13 Şikayet Et
hobaa78 03 Kasım 2020 23:42
şimdi ne başım belaya girecek !! :).
0 1 Şikayet Et
Hiçç54 03 Kasım 2020 23:40
BES aldatmacadan ibaret bir sistemdir.BES'e vereceğim parayla altın alırım bu ülkede daha fazla kazanırım.
1 22 Şikayet Et
borancan33 03 Kasım 2020 23:31
Ya bi git 2015 te 90 lira kesiliyordu maaşımdan . O zaman ona 1 gram altın alınıyordu şimdi 5 te biri bile alınmıyor . Refahın anahtarıymış
2 29 Şikayet Et