Sadul 23 Şubat 2021 21:51
Harika program sayısı artar ve artık herkese doktora diploması verilir. Ülkedeki nitelikli öğretim üyesi sayısında artar böylece. Tesiz de danışmana gerek yok ayrıca neden sayı belirtilmiş.
1 0 Şikayet Et
Aşmış Hoca 23 Şubat 2021 14:12
Doktorada danışmanlık için en az üç yüksek lisans öğrencisini tez danışmanı olarak mezun etmiş olma şartı da getirilmeli. Doktora aceleye getiriliyor. Ayrıca 14 fazla bir sayı.
2 3 Şikayet Et
draka 23 Şubat 2021 11:41
Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum @muhcamci. Ek olarak ismi lazım değil taşra üniversitesinin taşra fakültesinde değil doktora, yüksek lisans programı verme yeterliliği olmayan bölüme başka bölümden hoca transferleriyle program kapatmama derdine düşmüş üniversiteler var maalesef. Doktora kontenjanları da 5 kişiden aşağı olmuyor, adam bulamıyorlar. Milleti zorla mülakata çağıranlar mı dersin.... söyleyecek daha çok şey varda neyse.............
Tabi ki izah ederim. Kültür için okuyan çok düşük yüzdeli kesim hariç (marjinaller). Doktora okuyanların nihai hedefi üniversite de öğretim üyesi olmak veya başka kurumda çalışıyorsa da en azından üniversite de ders verebilmektir. Yılda 8 bin mezun ediyorsun da buna karşılık yılda kaç kadro verebiliyorsun diye sorma hakkımız olamaz mı. Devlet Planlama Teşkilatı kapatıldı diye devlet beynini de mi aldırdı. Planlama denen şey kalmadı. Sonrasında üniversiteyi meslek için okumayın, kültür için okuyun! Kültür için okuyun da herkesin babası köprü müttehitti mi? Ayrıca felsefe, sosyoloji, tarih, sanat ve sanat tarihi, ilahiyat kültür için okunur da, kaç kişi mühendisliği veya öğretmenliği kültür için okur? Akıl tutulması yaşanıyor, insanın memlekete "piston aşşağa" diyesi geliyor.
muhcamci, 1 hafta önce
1 2 Şikayet Et
Japonpdr 23 Şubat 2021 09:55
Haftada 30 saat nedir ya? Universite hocası haftada 30 saat derse girerse kendi çalışmalarına nasıl vakit ayirsin. En fazla 15 saat olması gerek ki tam saatini bilmiyorum ama Japonya gibi ülkelerde bu saat dada düşük diye biliyorum
3 4 Şikayet Et
muhcamci 23 Şubat 2021 03:45
Tabi ki izah ederim. Kültür için okuyan çok düşük yüzdeli kesim hariç (marjinaller). Doktora okuyanların nihai hedefi üniversite de öğretim üyesi olmak veya başka kurumda çalışıyorsa da en azından üniversite de ders verebilmektir. Yılda 8 bin mezun ediyorsun da buna karşılık yılda kaç kadro verebiliyorsun diye sorma hakkımız olamaz mı. Devlet Planlama Teşkilatı kapatıldı diye devlet beynini de mi aldırdı. Planlama denen şey kalmadı. Sonrasında üniversiteyi meslek için okumayın, kültür için okuyun! Kültür için okuyun da herkesin babası köprü müttehitti mi? Ayrıca felsefe, sosyoloji, tarih, sanat ve sanat tarihi, ilahiyat kültür için okunur da, kaç kişi mühendisliği veya öğretmenliği kültür için okur? Akıl tutulması yaşanıyor, insanın memlekete "piston aşşağa" diyesi geliyor.
2019 yılında 146 üniversiteden 8.275 kişinin doktoradan mezun olmasını çok büyük bir rakam olarak mı değerlendiriyorsunuz? Mesela bunun için ölçünüz, baz aldığınız örneğiniz ya da kıyasladığınız ülke nedir? "doktora patladı" yorumunuzu neye dayandırıyor, nasıl açıklıyorsunuz mesela? Lütfen izah eder misiniz, öğrenmek istiyorum gerçekten?
sosyolog54_54, 1 hafta önce
0 5 Şikayet Et
sosyolog54_54 22 Şubat 2021 23:20
2019 yılında 146 üniversiteden 8.275 kişinin doktoradan mezun olmasını çok büyük bir rakam olarak mı değerlendiriyorsunuz? Mesela bunun için ölçünüz, baz aldığınız örneğiniz ya da kıyasladığınız ülke nedir? "doktora patladı" yorumunuzu neye dayandırıyor, nasıl açıklıyorsunuz mesela? Lütfen izah eder misiniz, öğrenmek istiyorum gerçekten?
" 2019'da 146 üniversiteden 8 bin 275 kişi doktora programlarından mezun oldu" Geçmiş olsun arkadaşlar, doktora da patladı. Millet işsizlikten profesörlüğe kadar okuyacak.
muhcamci, 1 hafta önce
4 2 Şikayet Et
muhcamci 22 Şubat 2021 20:34
" 2019'da 146 üniversiteden 8 bin 275 kişi doktora programlarından mezun oldu" Geçmiş olsun arkadaşlar, doktora da patladı. Millet işsizlikten profesörlüğe kadar okuyacak.
2 22 Şikayet Et
draka 22 Şubat 2021 18:29
AÖF'de kopya çekilmesi bir şey ifade etmiyor. Üniversite harf notlarını en yüksekten belirledi. 93 ile BB geldi. Ortalamam online sınavlar öncesi 3,80'di. Online sınavlardan sonra 3,5'e düştü nasıl kopya çekilmiş oluyor. DGS'de ÖBP puan etkisi devam etmelidir. 2,0 ortalama ile mezun olanla 3,5 ile mezun olan arasında fark olmazsa asıl adaletsiz olur. Emek veren yüksek notlarla dersleri geçenlerin emeği neden çöpe atılsın.
Tebrik ediyoruz YÖK'ü bu çalışmalarından dolayı.Sınavlardaki ADALETSİZLİKLERİN giderilmesi için de çok acil çalışma bekliyoruz. AÖF sınavları online yapıldığı için çok büyük oranda kopya olayları yaşanmaktadır. Bu adaletsizliğin DGS'ye etkisini önlemek için ÖBP'nin DGS'ye etkisinin sonlandırılması gerekiyor. Sayın Memurlar.net bu konuyu Ne zaman gündem yapacaksınız. YÖK gündeme almadan siz haber yapın eğitimde adalet ve liyakate önem verdiğinize inanalım.
Mahmut Kayak, 1 hafta önce
2 8 Şikayet Et
ruzigar 22 Şubat 2021 17:51
Kendi çıkardığı karara uymayan YÖK. Ege Üniversitesi Birgivi İlahiyat fakültesine tek bir öğretim üyesi varken bu yaz ÖSYM ile öğrenci göndermiş. Eğitim öğretim resmen başladıktan bir kaç ay sonra Aralık ayında öğretim üyeleri alınmış. Alınacak öğretim üyeleri için üniversitenin atanma kriterleri uygulanmamış. Ciddiyet, kural, tutarlılık, şeffaflık, adalet tavan yapmış.
0 13 Şikayet Et
Mahmut Kayak 22 Şubat 2021 17:13
Tebrik ediyoruz YÖK'ü bu çalışmalarından dolayı.Sınavlardaki ADALETSİZLİKLERİN giderilmesi için de çok acil çalışma bekliyoruz. AÖF sınavları online yapıldığı için çok büyük oranda kopya olayları yaşanmaktadır. Bu adaletsizliğin DGS'ye etkisini önlemek için ÖBP'nin DGS'ye etkisinin sonlandırılması gerekiyor. Sayın Memurlar.net bu konuyu Ne zaman gündem yapacaksınız. YÖK gündeme almadan siz haber yapın eğitimde adalet ve liyakate önem verdiğinize inanalım.
3 8 Şikayet Et
12