saka118 31 Mayıs 2021 19:20
Vali beyin isteği var "Her öğretmen Matematik ve Fen dersinden 5 proje yapacak" altını çiziyorum her branş... Anlı şanlı sendikalar nerdesiniz?
0 9 Şikayet Et
m2ka 31 Mayıs 2021 15:03
Zekeriyya Peekker in yazdıklarından birşey anlayan var mı sorun bende mi çözemedim . Yazan şahıs öğretmense vay halimize. Herkes yazdıklarını anladı ve ben anlamadıysam vay benim halime.
2 5 Şikayet Et
ZEKERİYYA PEEKER 30 Mayıs 2021 20:27
Ortası çukur yandan geç.Taş diyorum çok ağır taş el nasıl bu taşın altına sokulur.Cazibiyet neden yok?Gönüllük esas olmalı ve fazla sayıda rastlanmalı yani neden fazla öğretmeni içine çekmiyor.Çekicilik yok diyorum.Anlaşılan idareciler reesen bu yararlı öğretmenleri seçebiliyorlar.İdareciler, yıllarca idareci olmakla bu konulardan uzak duramazlar,idareci olmak bu konuda sorumluluktan uzak durmaya neden teşkil etmez.Tam aksine ben yararlıyım idareciyim diyenin hepsine bu işler de pay sahibi yapmak sonuçta en akılcıdır.İdareci öğretmenleri bu sahada görmek daha mantıklı.Günlük bilimsel kaynak araştırmak ve bunları okumak tavsiye niteliğinde bölüm öğretmenleriyle paylaşmak en güzelidir.Var mı?Bu şekil ortak internet paylaşım alanı.
15 2 Şikayet Et
geo41 30 Mayıs 2021 20:03
Proje işi eyvallah da, bunu zorla yaptırınca kopya bir sürü çalışmayla güzelim ülkemizin milyonları heba oluyor. Hocalarım beni gayet iyi anlayacaktır. Özgün bir eser ortaya çıkarmak kolay değil. Ve bizde zoru sevmiyoruz.
2 41 Şikayet Et
memurolm 30 Mayıs 2021 19:03
öğretmenler çocukların içindeki o kıvıcılmı söndürmeden üzerine benzin döküp çoğaltacak ki çocuklar yaratıcılıkları gelişsin. ayrıca öğretmenlerde öğrenmeye devam etmelidir. pekala onlarda öğretmen olduktan sonra projeler yapabilir. bu projelerine öğrencilerinin de fikirsel vesaire katkıları olabilir.en azından öğrenciler bu öğretmenlerinin projelerinden ilham alırlar. canımız istemiyor ısmarlama deyip geçersek çok büyük bir kayba uğramış oluruz.
56 5 Şikayet Et
Kagiş 30 Mayıs 2021 18:53
Sen olayın farkında değilsin boşver!?))) Öğretmenlerle ciddi anlamda bir sıkıntın var!? Eğitimde amaç öğrenciye yönelik olmaktır, içinde öğrenci katılımının olmadığı, özgünlüğün olmadığı ısmarlama projelerle başarı gelmez!? Esasen proje fikri öğrenciden çıkar ve öğretmen ona rehberlik, danışmanlık eder! Çocuk hevesliyse, istekliyse oradan güzel bir çalışma çıkar! Aksi takdirde öğretmenin merkezde olduğu bir projede her zaman yaratıcılık bulamazsınız!? Bizim bu konuda görevimiz fikir üretmek değil,öğrencinin ürettiği fikirlere kılavuzluk etmek, onları şekillendirmektir.Öyle her okulda her öğrenciyle proje üretebileceğinizi mi zannediyorsunuz!?)))) Gülerim ben buna.
3 45 Şikayet Et
hasanpoy2007 30 Mayıs 2021 18:24
Çoğu birbirinin tıpkıbasımı,özgünlüğü olmayan,kırtasiye ve vakit israfı,idarecilerin sadece sayısal çokluğuyla kasılıp övündükleri adı bile ulusal olmayan proje saçmalığından uzak durun.Yapılacaksa özgün olsun,ücreti olsun.Yaprak-kürek konu ve uygulamalarla zaten asıl görevini yapmakta zorlanan,değersizleştirilen öğretmenleri mesleğinde usandırmayın.
1 53 Şikayet Et
Babamat 30 Mayıs 2021 17:41
Geçen haftalarda meb ödüllendirme listesi vardi idareci şube müdürleri ögretmenden cok ödullendirilmisti. Proje yapan ogretmen...
1 68 Şikayet Et
mersin-3333 30 Mayıs 2021 16:31
Öğretmen eğitim öğretim görevini zaten yapmakta merak etmeyin. Bizim itirazımız zorunluluk olmasında, zorunlu olduğu için kalite yerlerde sayısal durum ise zirvelerde. Pandemi döneminde öğretmene yaşlılar ile yüzyüze veya uzaktan (zoom) görüşme yapmasını mantık ile açıklayabilir misiniz? Bİzler zaten proje üretiyoruz. Ama siz sanırım sırf proje üretme çalışmasından dolayı öğrenciyi ihmal eden öğretmenlerden bihabersiniz. e-twining, erasmus, k1 , TÜBİTAK. bunların bazılarında gerçekten iyi iş yapılıyor. Mesela sırf okula nakit girişi için TÜBİTAK yapıldığı aşikar durumdur. Burada öncelik ne yazık ki okula nakit girişi için çalışılmasıdır. Projeyi zaten öğretmenler hazırlıyor nerdeyse.
2 37 Şikayet Et
Kagiş 30 Mayıs 2021 16:14
Katılıyorum. Bakanlık başlatacağı projelerde gönüllülük esaslıdır diyerekten hareket ediyor ama il ve ilçe mem'ler bu konuda baskıcı olup yazıları okullara zorunlulukmuş şeklinde gönderebiliyorlar. Herkes sayıya odaklanıyor, nitelik arasan yok!!Ama yeter ki proje sayımız fazla olsun! Ders materyali olmayan, canlı derslere katılmayan/katılamayan, devamsızlığı olan öğrencilerle (ki meslek liselerinde çok görüyoruz) kültür derslerinden proje yapmanın deveye hendek atlatmaktan farkı yok!?Haa yapılır bir şeyler ama ben ona proje diyemem, proje diye de gönderemem!?Bu konularda idarecilerimizden anlayış bekliyoruz!Laf olsun diye proje olmazz, ya hakkını vererek öğrenci katılımıyla yaparız ya da öğrencinin faal olmadığı bir çalışmanın içerisinde yer almayız!Nokta
Bakanlıktan çıkan kılavuzda gönüllülük esası yazarken (Sözlü Tarih Çalışması) , okula gelen yazıda gönüllü ibaresi çıkarılmış oluyor. Bir de yetkililer tamamen sayıya oynamaya çalışıyor. En son Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecekte Van ili ile Mersin yarıştı. Her okuldan tüm öğrenciler başvurdu nerdeyse. Mersin'den yapılan başvuru 120 bin, istanbuldan yapılan 45 bin. Daha Mersin ve Vana yaklaşan yok. Dayatmacı bir sistem oluşturdular. Öğretmen mecburi yapacak. Olmaz böyle şey açıkçası.
mersin-3333, 2 ay önce
2 39 Şikayet Et
123