bingöl.shçek 11 Haziran 2021 20:21
Elbette başka okul ile karşılaştırmayacak, ama öğrenci şöyle böyle denip kamu hizmeti veren kişinin hizmete uygun olup olmadığı ancak başarı ile ölçülür, bu gün sağlık hizmeti veren kişiler kusur dahi olsa mahkemelik olurken deyim yerindeyse devlete kapağı atmış arkasına yaşlanmış kişi de cezasını cekmeli
Denetim şart, ama başarı oranı konusunda cahilce bir yorum yapmışsın. Zira farklı iki okulda derse giren ve bir okulda kendi branşında LGS de 90 ortalamayı yakalayan ama derse girdiği başka bir okulda 45 ortalamayı zor yakalayan öğretmen tanıdıklarım var. Değerlendirme nasıl yapılacak bu konuda. Öğrenci bir tuğla değil ki yanlış yerde ise kaldırıp doğru yere koyulsun. Çocuğu ile çocuğunun öğretmeni ile sürekli irtibat halinde takipte olan veliler ile çocuğunun kaçıncı sınıfa gittiğini dahi bilmeyen velileri de hesaba katmak lazım. Eğitim işi inşaat işine benzemez, eğitim işi fatura kesmeye benzemez, eğitim işi bir katilin yakalamaya da benzemez. Eğitim karmaşık bir iştir. Değişik karakterde, değişik aile yapılarında, değişik ilgi, merak, beceri vs. içeren canlara bu niteliklerini hesaba katarak şekil verme işidir. Yani zordur. Ama bizde herkesi aynı şekle sokma gayreti var. Doğa merakı olana aruz vezni öğretemezsin, sayısal zekaya sahip olandan deneme yazmayı bekleyemezsin, elektroniğe merakı olan birinden yazarlık bekleyemezsin. Ama bizde bekleniyor. Bundan dolayı öğretmeni değil sistemi sorgula bence...
krizantem71, 3 gün önce
0 0 Şikayet Et
kılıçarslan66 11 Haziran 2021 12:44
Arkadaşım hep öyle değil,maalesef son yıllarda o hale sokuldu ama işinin hakkını verdiği için sendikaların uğraştığı idareciler de yok değil memlekette.
genelde öğretmenliği yapamayan idareci olur. zor değil sınava çalışır yandaş sendikadan yürür.
hoyrathan, 4 gün önce
0 0 Şikayet Et
kılıçarslan66 11 Haziran 2021 12:40
Maalesef doğru bir eğitimci olarak buna katılıyorum ve ömrüm bu tiplerle uğraşmakla geçti bunların en büyük savunucuları vatan millet edebiyatı yapan sendikalar ve kimse bir şey yapamıyor mevcut disiplin sistemini dahi uygulayamıyorsun. Öncelikle biz kendimize gelip işini hakkıyla yapmayanları savunmayı bırakacağız sahip çıkmayacağız bir yerde başarısız olanları daha tecrübeli idareciler emrine vereceğiz.
Yan gelip yatan, öğrenciye hiçbir şey veremeyen, çocukların istikbalini karartan öğretmeni, bırakın görevden almak, memur kadrosuna bile geçiremiyor devlet... Daha da acı olanı; devletin hakimi, savcısı , mahkemeleri bu şahısları koruyor, devleti ve ülkenin çocuklarını koruyacağı yerde!... Her öğretmenin çevresinde, her okulda böyle tipler vardır. Bunları kimse savunmasın... Çünkü bu tipler yüzünden, öyle bir sistem getirirler ki, özel okuldaki öğretmenler gibi ter dökmeyen görevde kalamaz. Ve durum gittikçe buna doğru ilerliyor. Bu ülkede özellşemeyen tek kurum meb ve ülkenin en hantal yapısı da meb.
esma34bil, 4 gün önce
1 0 Şikayet Et
tetrop 11 Haziran 2021 11:37
öğretmen, konuşmasıyla, iletişim becerileriyle, giyimiyle, insanı merkez alan yaklaşımlarıyla,ahlakıyla örnek olmalı model olmalı...bu özelliklerden yoksun insanlar bu mesleği yapmamalı..öğrencisiyle, velisiyle öğretmenlerle iletişim kuramayan insanlar öğretmen yapılmamalı. Yapılmışsa derhal görevlerine son verilmeli. Bir nesil yetiştirmek insanların keyfiyetine bırakılmamalı....
3 2 Şikayet Et
Ogretmenhanm 11 Haziran 2021 10:53
Kesinlikle katılıyorum.
Denetim şart, ama başarı oranı konusunda cahilce bir yorum yapmışsın. Zira farklı iki okulda derse giren ve bir okulda kendi branşında LGS de 90 ortalamayı yakalayan ama derse girdiği başka bir okulda 45 ortalamayı zor yakalayan öğretmen tanıdıklarım var. Değerlendirme nasıl yapılacak bu konuda. Öğrenci bir tuğla değil ki yanlış yerde ise kaldırıp doğru yere koyulsun. Çocuğu ile çocuğunun öğretmeni ile sürekli irtibat halinde takipte olan veliler ile çocuğunun kaçıncı sınıfa gittiğini dahi bilmeyen velileri de hesaba katmak lazım. Eğitim işi inşaat işine benzemez, eğitim işi fatura kesmeye benzemez, eğitim işi bir katilin yakalamaya da benzemez. Eğitim karmaşık bir iştir. Değişik karakterde, değişik aile yapılarında, değişik ilgi, merak, beceri vs. içeren canlara bu niteliklerini hesaba katarak şekil verme işidir. Yani zordur. Ama bizde herkesi aynı şekle sokma gayreti var. Doğa merakı olana aruz vezni öğretemezsin, sayısal zekaya sahip olandan deneme yazmayı bekleyemezsin, elektroniğe merakı olan birinden yazarlık bekleyemezsin. Ama bizde bekleniyor. Bundan dolayı öğretmeni değil sistemi sorgula bence...
krizantem71, 3 gün önce
0 5 Şikayet Et
baymystery 11 Haziran 2021 10:06
İlginç. Öğretmenin başka okulda görevlendirilip izlenmesi eğer sıkıntı yaşamıyorsa öğretmenliğe devam etmesi. Ve kişisel anlaşmazlıklarını iftira boyutuna taşıyan muhtemelen kumpasçı idari kadronun meslekten ihraç edilmesi gerekir. Eğer öğretmen yeni gittiği okulda başarılı olup problem yaşamazsa eski okuluna müdür olarak geri gelmesi gerekir. Aynı problemleri yeni gönderildiği okulda da yaşarsa malulen emekli edilip devlet dairesinden uzaklaştırılmalıdır.
0 5 Şikayet Et
karadurak40 11 Haziran 2021 08:50
bir öğretmen olarak karardan memnunum şunu her zaman söylerim 40 dan fazla öğretmen sendikası var öğretmenler arasında birlik beraberlik yoktur mesleğin bu hale gelmesinde en büyük katkı öğretmene aittir mesleğin itibarın saygınlığı gelir düzeyi bitmiştir arkadaşına mesleğine sahip çıkmayanların oluşturduğu meslektir öğretmenlik
2 12 Şikayet Et
LHSNR 11 Haziran 2021 07:41
Ülkemde herkes her mesleğin doktorasını yapmışçasına o meslekte de 40 yıl çalışmışçasına o meslek hakkında ferman yazabilmek cüretini gösteriyor. Bu , benim ülkemi yüceltemez. Bir an evvel toplumumuzu bu hastalıktan kurtarmalıyız.Vesselam.
1 9 Şikayet Et
krizantem71 11 Haziran 2021 04:10
Denetim şart, ama başarı oranı konusunda cahilce bir yorum yapmışsın. Zira farklı iki okulda derse giren ve bir okulda kendi branşında LGS de 90 ortalamayı yakalayan ama derse girdiği başka bir okulda 45 ortalamayı zor yakalayan öğretmen tanıdıklarım var. Değerlendirme nasıl yapılacak bu konuda. Öğrenci bir tuğla değil ki yanlış yerde ise kaldırıp doğru yere koyulsun. Çocuğu ile çocuğunun öğretmeni ile sürekli irtibat halinde takipte olan veliler ile çocuğunun kaçıncı sınıfa gittiğini dahi bilmeyen velileri de hesaba katmak lazım. Eğitim işi inşaat işine benzemez, eğitim işi fatura kesmeye benzemez, eğitim işi bir katilin yakalamaya da benzemez. Eğitim karmaşık bir iştir. Değişik karakterde, değişik aile yapılarında, değişik ilgi, merak, beceri vs. içeren canlara bu niteliklerini hesaba katarak şekil verme işidir. Yani zordur. Ama bizde herkesi aynı şekle sokma gayreti var. Doğa merakı olana aruz vezni öğretemezsin, sayısal zekaya sahip olandan deneme yazmayı bekleyemezsin, elektroniğe merakı olan birinden yazarlık bekleyemezsin. Ama bizde bekleniyor. Bundan dolayı öğretmeni değil sistemi sorgula bence...
Mesleki yeterliligin devamı denetime tabi olmalı. En doğru yöntem ise başarı oranıdır. Başarıyı arttiramayan denetime tabi tutulmalı denetim döneminde de aynı davranış içerisinde olup başarı oluşturmayanlar meslekten ihraç edilmelidir.
bingöl.shçek, 4 gün önce
2 12 Şikayet Et
bingöl.shçek 10 Haziran 2021 21:43
Mesleki yeterliligin devamı denetime tabi olmalı. En doğru yöntem ise başarı oranıdır. Başarıyı arttiramayan denetime tabi tutulmalı denetim döneminde de aynı davranış içerisinde olup başarı oluşturmayanlar meslekten ihraç edilmelidir.
33 5 Şikayet Et
123