1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tümü

RTÜK'ten 3 TV'ye koronavirüs cezası

Üst Kurul'un son toplantısından 6112 sayılı Kanun'u ihlal eden Tele1, Halk TV ve Habertürk'e ceza kararı çıktı
25 Mart 2020 17:27
+Aa- Yazdır
RTÜK'ten  3 TV'ye koronavirüs cezası

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) son toplantısında ağırlıklı olarak yeni tip koronavirüse (Kovid-19) ilişkin yayınları mercek altına aldı.

RTÜK'ten yapılan açıklamaya göre, toplantıda izleme uzmanlarının raporlarını gündemine alan Üst Kurul, 6112 sayılı Kanun'u ihlal eden Tele1, Halk TV ve Habertürk'e ceza uyguladı.

Halk TV'de Ayşenur Arslan'ın sunduğu "Medya Mahallesi" programında kullanılan "koronavirüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı nedeniyle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğu" ve "salgından etkilenenlerin AK Parti seçmeni olduğu" iddiaları, Üst Kurul tarafından "ayrımcılık" ile "gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal" olarak değerlendirildi. İlgili yayın nedeniyle Halk TV'ye üst limitten idari yaptırım kararı alındı.

Üst Kurul toplantısında, ayrıca Halk TV'de yayınlanan "Günaydın Türkiye" adlı programda da koronavirüsle ilgili hiçbir resmi kaynak tarafından doğrulanmayan birtakım ifadelerin izleyiciler üzerinde korku ve panik havası oluşturduğu kanaatine varıldığı aktarıldı.

RTÜK, TELE 1'de yayınlanan "Kulis" ve Habertürk'teki "Para Gündem" programlarında, salgın hastalığa ilişkin, "hiçbir otorite tarafından teyit edilmemiş bilgilerin gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı bir şekilde izleyiciye aktarılması" nedeniyle de her iki yayın kuruluşuna idari yaptırım uyguladı.

- Ataklı'nın sözleri yaptırım getirdi

RTÜK toplantısında, televizyonlardan verilen uzaktan eğitim derslerinde başörtülü öğretmeni eleştiren Can Ataklı'nın yayınlarından dolayı da programın yayımlandığı kanala ceza kesildi.

Toplantıda, Can Ataklı'nın "Gün Başlıyor" programında, derslerde başörtülü öğretmenlerin yer almasını "çok yanlış ve facia" olarak nitelemesi, ilgili yasanın "Yayın hizmetleri. Irk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz." ilkesine aykırı bulunarak, Tele 1'e en üst limitten idari yaptırım ve 5 kez program durdurma cezası verildi.

Tele1'e farklı bir ceza da Can Ataklı'nın başka bir yayınından dolayı uygulandı.

RTÜK tarafından programında Harp Okulu'nda gerçekleştirilen bir töreni yorumlayan Ataklı'nın "yanlış bilgiler vererek, argo sözcükler kullanmak suretiyle rütbeli askerleri ve kurumları eleştiri sınırları ötesinde aşağılayan ifadeler" kullandığı belirtilerek yaptırım uygulandı.

Anadolu Ajansı
Bu haberi oylayabilirsiniz 0 0
18 Yorum yapıldı
YORUMLARTüm Yorumlar Popüler Yorumlar
SON HABERLER
14:23 - Koronadan yaşamını yitiren hemşire son yolculuğuna uğurlandı14:17 - 106 yaşında koronavirüsü yendi: Yeniden doğmuş gibiyim14:13 - CHP Milletvekili Başarır'dan 'Ordu satılmış' sözlerine açıklama14:13 - Maskeniz gerçek mi sahte mi? TÜBİTAK'ın uygulamasıyla öğrenmek kolaylaştı14:09 - Halalarının cenaze töreninde, ağabeyi ile yengesini vurdu13:59 - Savunma Sanayii İcra Komitesi yarın toplanacak
13:57 - Gençlik ve Spor Bakanlığı yer değiştirme taleplerini alacak13:56 - 13 ilde FETÖ'ye mahrem yapılanma operasyonu: 19 gözaltı13:54 - Meslek lisesinde ateş ölçümü de yapan dezenfektan cihazı üretildi13:52 - Belediyeden uyarı: Su krizi yaşayabiliriz13:50 - Su ürünlerinde destek miktarları belli oldu13:47 - Vakaların sıfırlandığı ilçede vatandaşlar anonslarla uyarılıyor
13:45 - Taziye evi, immün plazma bağışı çalışmalarına tahsis edildi13:41 - Korona tedavisi gören Muhittin Böcek'ten ilk açıklama13:35 - 8 günde baba, anne ve oğul koronavirüsten öldü13:32 - Bilim Kurulu üyesi: Bu ilde yeni yoğun bakım hazırlığı içerisindeyiz13:23 - Vali uyardı: Vaka yükü, kaldırılamaz bir noktaya doğru ilerliyor
13:18 - Borsa, günün ilk yarısında yükseldi
1 2 3 4 5 6 7 Tümü
ANKET
Bir kamu çalışanı olarak öğlen yemeği yiyor musunuz?
ARŞİV
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri veya çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.
Tamam