1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tümü

Türkiye'de dijital oyun sektörü geçen yıl yüzde 29 büyüdü

BTK'nin 2020 Dijital Oyunlar Raporu'na göre, geçen yıl Türkiye'de yetişkinlerin ortalama yüzde 79'u mobil oyun oynarken, bunun yüzde 81,7'sini kadınlar yüzde 76,5'ini erkekler oluşturdu
11 Haziran 2021 13:25
+Aa- Yazdır
Türkiye'de dijital oyun sektörü geçen yıl yüzde 29 büyüdü

- Türkiye'de dijital oyun sektörünün, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle insanların çoğunun zamanını evde geçirmelerinin de etkisiyle geçen yıl bir önceki yıla kıyasla yüzde 29 büyüdüğü belirtildi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), salgın süreciyle büyüyen ve gelişen oyun sektörüne ilişkin, "Güvenli İnternet Merkezi" tarafından hazırlanan "2020 Dijital Oyunlar Raporu"nu yayınladı.

Rapora göre, 2020 yılına damgasını vuran salgın döneminde dünya zorlu bir süreçten geçerken, insanların evde kalma süreleri arttı. Bu durumda da dijital oyun sektörü gün geçtikçe güçlenen ve büyüyen sektörler arasındaki yerini aldı.

Söz konusu sektörün, 2020 yılında Kovid-19 salgınının da etkisiyle küresel ölçekte yüzde 9,3 artarak, 159 milyar dolara ulaştığına işaret edilen raporda, pazarın 2026 yılına kadar 295 milyar doları aşmasının tahmin edildiği belirtildi.

Dijital oyun endüstrisinin, salgın döneminde en büyük artışı mobil oyunlarla sağladığına yer verilen raporda, bu oyunlarla 2020'de 77,2 milyar dolar gelir elde edildiği bildirildi.

- Türkiye dijital oyun sektörü

Raporda, Türkiye'de dijital oyun sektörünün her yıl olduğu gibi 2020 yılında da büyümeye devam ettiği, salgının da etkisiyle bu yıl özellikle mobil oyun sektöründe hızlı bir ilerlemenin yaşandığı belirtilerek, sektörün geçen yıl bir önceki yıla kıyasla yüzde 29 büyümeyle rekor kırdığı kaydedildi.

Türk oyunlarının dünya ortalamasına göre 2 kat daha fazla ilgi gördüğü ve indirilme sayısının ortalama 759 bin 470 kişiyi bulduğu Türkiye'de, oyun geliştirici şirket sayısının 239'a yükseldiği ifade edilen raporda, şu bilgiler paylaşıldı:

"Geçen yıl Türkiye'de yetişkinlerin ortalama yüzde 79'unun mobil oyun oynadığı, bunun yüzde 81,7'sinin kadın, yüzde 76,5'inin erkek olduğu, salgından dolayı evlerine kapanan insanların mobil oyunlara büyük ilgi gösterdiği, insanların bir günde ortalama 4 saatten fazla oyun oynamaya vakit ayırdığı belirlendi."

- Dijital oyunlar alanında Türkiye'deki bilinçlendirme çalışmaları

Raporda, BTK'nin dijital oyunlar konusuna büyük önem verdiği vurgulanarak, bu alanda bilinçlendirme konusunda yapılan çalışmalara ilişkin şu ifadelere yer verildi:

"Farklı tarihlerde 'Dijital Oyunlar' temasıyla ilgili dernekler ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı koordinasyonunda etkinlikler, sempozyum, çalıştay ve eğitimler gerçekleştirilerek, oyun sektörünün geleceği konusunda tavsiye ve önerilerde bulunuldu. Çocukların 'guvenlicocuk.org.tr' web sitesinde güvenle oynayabilecekleri dijital oyunlar tasarlanmıştır. Ayrıca sitede çeşitli aktiviteler, e-kitap içerikleri de bulunmaktadır. guvenlioyna.org.tr portalı hizmete açıldı. Portalda dijital oyunlarla ilgili blog yazıları, güncel haberler, bilimsel çalışma ve raporlar, ebeveyn denetim araçları ve piyasadaki popüler oyunların incelemeleri bulundu."

Raporda, "guvenliweb.org.tr" portalında dijital oyunlar hakkında bilinçlendirme kapsamında sunumlar, rehberlerin ve raporların yanı sıra dijital oyunlar hakkında blog yazılarının yanı sıra Güvenli İnternet Merkezi Mobil (GİBM) uygulamasıyla internette bilinçlendirici içerik ağı Güvenli İnternet Merkezi'nden bütün toplumun istifade edebileceği GİM Mobil Uygulaması hizmete sunulduğu bildirildi.

Uygulamayla internet ve teknoloji alanında bilgi ve tavsiye içeren haberlere, blog yazılarına ve diğer kaynaklara ulaşılabildiği belirtilen raporda, şunlar kaydedildi:

"Ebeveynlerin, çocukları için internette güvenilir medya içerikleri bulma ve seçme konusunda artan kaygılarına karşı, GİM Mobil Uygulamasında 'Derecelendirme Sisteminden' geçmiş güvenilir medya içeriklerinin bilgisi de bulunmaktadır. 2020 Dijital Oyunlar Raporu, Dünya ve Türkiye Dijital Oyunları Endüstrisinin Kısa Tarihi, Dünyada ve Türkiye'de e-Spor Endüstrisi, Dijital Oyunlar Alanında Dünyadaki ve Türkiye'deki Bilinçlenme Çalışmaları, Dijital Oyunların Derecelendirmesi Alanında Dünyada Çalışmalar gibi pek çok konuda önemli bilgiler sunuyor."

Rapora, "guvenlioyna.org.tr (https://www.guvenlioyna.org.tr/galeri-detay/dijital-oyunlar-raporu-2020)" adresinden ulaşabiliyor.

Anadolu Ajansı
Bu haberi oylayabilirsiniz 0 0
1 Yorum yapıldı
YORUMLARTüm Yorumlar Popüler Yorumlar
SON HABERLER
16:43 - Çankırı Valisi: 100 binden fazla aşı yapıldı, bir olumsuzluk görülmedi16:39 - Edirne merkezli FETÖ operasyonunda 5 şüpheli tutuklandı16:31 - Lavaboya giderken hayatını kaybetti, son arzusu karpuz oldu16:25 - MEB 45. Ar-Ge merkezini Beypazarı'nda kuracak16:18 - 224 kişiye aşı yapan hemşireden açıklama16:12 - Adana'da ekmeye zam yapıldı
16:07 - Koronavirüs nedeniyle salonlar boş kaldı16:05 - Üniversiteden kişiye özel ilan ve şahsen başvuru dayatması15:59 - Erdoğan, 2017'de şehit edilen Necmettin öğretmeni andı15:54 - iPhone 13'ün fiyatı ve renkleri sızdırıldı15:52 - Edirne'de FETÖ şüphelisi avukat tutuklandı15:44 - Babasının başına tuğla parçası ile vurarak öldürdü
15:33 - Memleket Partisi İstanbul İl Teşkilatından 20 kişi istifa etti15:27 - Danıştay Üyesi İrfan Eroğlu, son yolculuğuna uğurlandı15:14 - Belediye başkanı ve avukatına sopayla saldıran 6 zanlı adliyede15:08 - TBMM Başkanı Şentop ile Bakan Soylu görüştü15:07 - Fransa'da maske zorunluluğu ve sokağa çıkma yasağı kaldırılıyor
15:01 - Üniversite, araştırma görevlisi alımında yanlış kararında ısrar ediyor!
1 2 3 4 5 6 7 Tümü
ARŞİV
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri veya çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.
Tamam